Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fietsen van België naar Nederland

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fietsen van België naar Nederland

Oorspronkelijk geplaatst door Skelleke Bekijk bericht
    Btw, iemand tips voor de pijn aan het achterwerk door te lang op het zadel te zitten?
    Een ligfiets! Eens je er eentje hebt wil je niks anders meer.
    http://www.myricreaties.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rikkie Bekijk bericht
      val je dan niet in slaap op zo,n fiets)(.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        val je dan niet in slaap op zo,n fiets)(.
        grt,bouk.
        Helemaal niet, maar als ik er 's morgens mee naar mijn werk rij kan ik wel een goed half uur langer blijven liggen.

Comment

Vermijden van zadelpijn:
          - zie dat je een goed zadel hebt (en bespaar hier niet op!)
          - zie dat je in een goede positie op je fiets zit, een fietsenmaken kan je hierbij helpen
          - zorg dat je een goede fietsbroek (zeemvel) hebt, ook hier: niet op besparen
          - chamoiscrème gebruiken

Niet vergeten: kaart van het fietsroutenetwerk, op zo'n afstand gaan er altijd een paar wegwijzers "verdwenen" zijn.

Voor de rest: veel succes! 125 km is goed te doen, zeker als je een hele dag hebt. Zoals je al aangaf, tempo beter laag dan hoog in het begin.

Comment

inderdaad

Indien de drempel naar een ligfiets te hoog is, kan een fietsbroek met een goed zeem ook (een beetje) helpen.

Voor de route raad ik de LF routes aan: die zijn in Nederland over het algemeen zeer goed aangegeven en het uitstippelen van de route wordt heel wat gemakkelijker. Zo kan je bvb. van Antwerpen naar Gouda fietsen door simpelweg de LF2 te volgen.

Voor een deftig paar fietstassen ben je inderdaad al snel €100 kwijt. Voor een korte tocht zoals die je voor ogen hebt, voldoen echter ook gewone fietstassen, zolang er alles maar in past. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan tassen met een regenhoes. Dus niet van die waterdichte: er kan inderdaad geen water in, maar ook niet uit, dus: muffe kleren etc. bah bah.

Voor het lichaam: zoals al door iemand anders vermeld: genoeg drinken onderweg. Ook genoeg pauzeren, dat hoeft niet lang te zijn: af en toe een kwartiertje stilzitten doet wonderen. Probeer ook "licht" te rijden: gebruik je versnellingen zodat het lijkt dat je nooit moeite moet doen om te trappen, ook al betekent dat dat je soms trager rijdt dan je zou willen. Zet je fietscomputer uit en fiets op het gevoel: snelheid en afstand doen je alleen maar te snel rijden waardoor je uitgeput raakt. Bij gebruik van GPS: laat die enkel de kaart met de weg tonen, geen cijfers. Geniet van de omgeving ipv. de technologie die je meezeult.

groetjes,

Stijn.
            blog

Comment

Hier een update!

Heb me al fietstassen aangekocht, het zijn deze geworden: http://www.dandell.be/?group=8&subgr...le=-39-+Canyon
              Meteen gepast in de winkel, erg handig systeem, voor een redelijke prijs!

Als navigatie gebruik ik waarschijnlijk de gewone knooppunten, alhoewel ik die lange afstands routes ook eens zal bekijken. Verder heb ik in nood mijn Smartphone om zeker te zijn waar ik ben enzo. Maar dat komt wel goed.
              Canon EOS 7D + Kitlens + Canon EF 70-200mm f4 USM + Tokina 12-24mm f4 + Canon EF 50mm 1.8
              You don't take a photograph. You ask quietly to borrow it...

Comment

Voor de poep een fietsbroek met zeem aanschaffen, absoluut een must vind ik.

Niet teveel naar je snelheid kijken, soms ga je licht bergop, dan weer tegenwind enz... op je gevoel afgaan en de inspanning constant proberen te houden.

En 250km is niet weinig ... succes in ieder geval.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Heb eens gekeken voor de LF routes ook, dit wordt het toch niet, krijg ik opeens afstanden van 350 km, 100 km meer dan mijn huidige route.
                  Wordt toch werken met de knooppunten, ben vandaag die houder gaan halen, leek me handig om mee te werken.
                  Het zeem in de broek, zal ik eens voor kijken, waar kan je dit zoal kopen, ik heb totaal geen idee hoe dit eruitziet of werkt?
                  Canon EOS 7D + Kitlens + Canon EF 70-200mm f4 USM + Tokina 12-24mm f4 + Canon EF 50mm 1.8

Comment

Wij fietsen met de 15-16 jarigen in de Chiro elk jaar naar het kamp in de Ardennen, soms 'maar' 180 km, soms 250 (en dan zijn er nog ferm pak hellingen bij).

Is eigenlijk niet zoooo heel moeilijk, 't is afzien als je niet getraind bent, maar het gaat.
                    fiets in orde + reservebanden
                    fietshelm
                    fluohesje voor 's avonds
                    water
                    regenjasje
                    ...
                    elk uur een koekske, voldoende drinken in kleine slokjes ipv halve drinkbus per keer.
                    succes

Comment

Zou men op de openbare weg moeten verbieden, tenzij ze overdag met een rode of gele vlag op 1,5m hoogte, en 's avonds met een zwaailicht zijn uitgerust. Levensgevaarlijk die dingen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                        Zou men op de openbare weg moeten verbieden, tenzij ze overdag met een rode of gele vlag op 1,5m hoogte, en 's avonds met een zwaailicht zijn uitgerust. Levensgevaarlijk die dingen.
                        Sorry dat ik het zeg, maar dat is reine onzin, pas op vroeger was dat ook mijn idee, tot ik er zelf op gereden heb
                        Die dingen zijn even gevaarlijk als een "bukfiets". Met een ligfiets kijk je steeds vooruit ipv naar de grond.
                        Ik zou zeggen probeer er eens een.
                        Ik heb op een ligfiets gereden waar mijn hoofd bijna even hoog kwam als iemand op een bukfiets. Mijn volgende wordt een ligfiets.
                        Canon EOS 90D EFS 18-135

Comment

Vandaag de jeugdherberg geboekt voor de heenreis en gepraat met mijn vriendin over de terugreis. Ze kreeg wat twijfels en om het zekere voor het onzekere te nemen, hebben we nu besloten dat ze de tocht terug niet meedoet. Zou niet willen dat haar knieblessure (die nu net een tijdje veel beter is) weer opspeelt.
                          Op 3 juli (vrije dag op het werk) ga ik eens een grote tocht van +/- 130km doen, ten eerste om te kijken of ik het daadwerkelijk kan, ten tweede om te kijken of dat Knooppuntennetwerk goed werkt. Afhankelijk hiervan beslis ik of ik wel dan niet de terugtocht met de fiets doe.

Comment

Mee eens en sirene en snelheidsbegrenzer mag er ook nog bij.

Comment

Het zijn meestal niet de ligfietsen die gevaarlijk zijn, maar de gemotoriseerde bestuurders die niet uitkijken.
                              Mijn ervaring na meer dan 7 jaar ligfietsen is dat wij in de meeste gevallen beter gezien worden dan andere fietsen. In sommige gevallen zijn we inderdaad minder goed (of zelfs niet) zichtbaar, maar dat weten ligfietsers en ze houden daar meestal (want je hebt altijd buitenbeentjes) rekening mee.
                              Bovendien: kinderen op kleine fietsjes hebben dezelfde hoogte, en die rijden ook wel 's op de weg.
                              Anyway: of je het nu graag hebt of niet, er zal rekening met ligfietsers moeten gehouden worden want er zijn er hoe langer hoe meer, en ik kan het weten!
                              Wat ongevallen betreft: er zijn verhoudingsgewijs minder ongevallen met ligfietsen dan met andere fietsen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skelleke Bekijk bericht
                                Hier een update!

Heb me al fietstassen aangekocht, het zijn deze geworden: http://www.dandell.be/?group=8&subgr...le=-39-+Canyon
                                Meteen gepast in de winkel, erg handig systeem, voor een redelijke prijs!

Als navigatie gebruik ik waarschijnlijk de gewone knooppunten, alhoewel ik die lange afstands routes ook eens zal bekijken. Verder heb ik in nood mijn Smartphone om zeker te zijn waar ik ben enzo. Maar dat komt wel goed.
                                Deze tassen heb ik ook, maar dan van 24 liter, erg handig!

Voor de navigatie op de fiets heb ik een Garmin eTrex Vista HCx, deze werkt perfect en met 2 oplaadbare batterijen kun je 24 uur fietsen.
                                Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                                Cybershot Photo Website!

Comment

Working...
                                X