Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groepsaankoop energie; ontgoocheld!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Groepsaankoop energie; HELEMAAL NIET ontgoocheld!

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Om met exacte cijfers te spreken is het hier eigenlijk 689,57€ verschil bij Eneco tegenover Electrabel ervoor.
    Hier is niets veranderd aan de levenswijze, enkel goed in het zak gezet bij Electrabel.
    Mochten we bij Electrabel gebleven zijn, dan waren de maandelijkse betalingen nu 292€, bij Eneco is dat nu 237€.
    Dat is echt wel heel veel verschil? Ik snap dat toch nog steeds niet helemaal waarom dat bij sommigen zo een groot verschil is en bij anderen quasi niks. Wij zijn overgestapt, maar het verschil zal helemaal niet zo groot zijn op jaarbasis. Het ging hem nog meer om het principe.
    Wij betalen maandelijks wel maar 150 euro elec en gas samen en ik vond dan nog dat we hier een slecht geisoleerd huis hebben. Bizar. Nu ja, iedere gezin is anders zeker. Ik dacht dat wij een vrij hoog verbruik hadden, maar blijkbaar is dat dan toch niet zo?
    Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
      Dat is echt wel heel veel verschil? Ik snap dat toch nog steeds niet helemaal waarom dat bij sommigen zo een groot verschil is en bij anderen quasi niks...
      Het kan zeker: klik. Dus is mijn 24% nog niet eens zo uitzonderlijk!
      Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
      Oók wandelen met GPS?

Comment

Re: Groepsaankoop energie; ontgoocheld!

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
        Groepsaankoop groene energie in Oost-Vlaanderen; volgens ichoosr moeten we bij Eneco zijn; gemiddeld 16% lager dan de grote spelers (Electrabel, Luminus, Nuon)!

Dan ga ik naar hun detailberekening kijken en ...ik zou maar 3,5% winnen??
        Nochtans zit ik nu bij Electrabel, wat de duurste zou moeten zijn.

Dan maar even de V-test op vreg.be ingevuld. Blijkt dat ik bij geen enkele andere leverancier een tarief kan vinden dat een serieuze besparing oplevert. Ik "win" amper 80€ op een bedrag van 2400€. Zelfs naar non-groen aanbod gekeken.

Jullie ervaringen?

Thx,

J.
        Heb mij hiervoor ook ingeschreven. Voor mij is de groepsaankoop duurder dan een Fix+ contract bij Electrabel aan de hand van de huidig gehanteerde tarieven.
        Ga dus mijn bestaand contract bij Electrabel overzetten naar een Fix+ contract.
        Niet te geloven, maar voor bepaalde verbruikers is er geen of nauwelijks voordeel te halen uit een mutatie.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
          Het kan zeker: klik. Dus is mijn 24% nog niet eens zo uitzonderlijk!
          Mja, blijkbaar ja. Ik ga er maar vanuit gaan dat wij gewoon weinig verbruiken en daardoor niet zoveel kunnen besparen?

Ik kreeg trouwens het aanbod van de samenaankoop en dat verschilde slechts 120 euro op jaarbasis voor elec en aardgas samen, dus ook daar helemaal geen grootse verschillen met onze huidige leverancier (electrabel).
          Al doende leert men...

Flickr

Comment

Mja, blijkbaar ja. Ik ga er maar vanuit gaan dat wij gewoon weinig verbruiken en daardoor niet zoveel kunnen besparen?
            Voila!! de nagel op de kop...

ik denk dat de meeste BD leden (en ook mensen daarbuiten) toch al sowieso zuinig omspringen met energie en water dus wanneer je echt héél weinig verbruik hebt ga je elders (andere leverancier) maar weinig voordeel halen imho.
            Voor de echt groot verbruikers (restaurants etc.) is het wel interessant om de tarieven bij verschillende leveranciers eens grondig te onderzoeken maar bij jan-met-de-pet maakt het allemaal niet zoveel uit hoor.

en trouwens, die €50 die je er eventueel mee bespaart geef je toch gewoon elders uit, dus wat maakt dan het verschil?
            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Ik kreeg trouwens het aanbod van de samenaankoop en dat verschilde slechts 120 euro op jaarbasis voor elec en aardgas samen, dus ook daar helemaal geen grootse verschillen met onze huidige leverancier (electrabel).
              Als men de verschillen in % uitdrukt, dan speelt de hoeveelheid verbruik geen rol... Ik kan hier ook maar een 2% besparen door over te stappen en doe dus evengoed de moeite niet. Mensen die nu tot 30% kunnen besparen, hebben volgens mij in het verleden hier toch nooit aandacht aan besteed...
              Iemand die wel die moeite gedaan heeft, en al enkele jaren geleden het goedkoopste contract gevraagd heeft bij zijn leverancier die zal nu inderdaad niet veel kunnen besparen (ondanks de "hyp" die ze er nu van trachten te maken).

Voor 120 € zou ik trouwens wel al eens de moeite doen : daar kan je toch al eens goed mee gaan eten, en het "kost" je niets .
              Groeten,

Polleke

Comment

Working...
              X