Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraag over geluid huren voor fuif.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vraag over geluid huren voor fuif.

hallo,

Ik hou volgende maand een verjaardagsparty.
    Nu heb ik het dj gerief wel maar uiteraard geen luidsprekers.
    Nu zou ik een set gaan huren bij een verhuurbedrijf. ik heb bij verschillende bedrijven al eens navraag gedaan maar deze geven mij enorm uiteenlopende informatie. de een zegt dat 2xsrm450 voldoen de andere zegt dat ik een set van 2500watt rms nodig heb van hk audio , enzovoort.
    nu bevraag ik mij hier dus eens.
    het feestje:
    - +- 60mensen
    - Openlucht maar wel pal voor de boxen
    - eerst wat achtergrond muziek bij de bbq daarna een fuif met uiteenlopende muziek (rock,slager,90's,dubstep,disco,pop,...)
    - voor de geluidsoverlast te besparen bij de buren had ik al gedacht best geen externe subs te nemen? of beter wel.
    Wat heb ik nu eigenlijk nodig?
    en weet er nog iemand verhuurbedrijven in oost-vlaanderen kanten van aalst?

alvast bedankt
    groeten ken

Re: Vraag over geluid huren voor fuif.

Voor 60 mensen die in de buurt van de luidprekers staan kom je met 2 x 100WRMS gemakkelijk toe.
    Zelfs dan hebben ze al oordopjes nodig als ze wat dichter bij de luidprekers komen.

Voor een verjaardagsfeestje met 60 personen ga je geen set van 2500WRMS huren.

Als je problemen met de buren wil vermijden, dan zal die 2 x 100W al teveel zijn, of je moet ze uitnodigen om mee te komen feesten.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

2x SRM 450 zal zeker en vast voldoen, trouwens voor het geval je dit niet moest weten de SRM 450 is een type luidspreker van het merk Mackie
      Heb deze vroeger ook nog verhuurd, en voor 60 mensen mag dat absoluut geen probleem geven, daar ben ik 100% van overtuigd !

grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Ja ... iets van een 400Watt per stuk ... zal wel voldoende zijn zeker?
        Wat buren betreft ... zet een portable radiotje buiten van 2Watt en als ge een ambetante gebuur hebt komt hij al klagen.
        Best is buren en politie vooraf verwittigen (of uitnodigen) ... als er dan toch iets van komt, dan verwittigen ze u gewoon in plaats van een PV op te stellen.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Ik heb vorige zondag live gespeeld (improgroepje van 4 man, toetsen, 2 gitaren, cajon en ander slagwerk, alles versterkt), op het gras, geen tent of podium (dus meer verlies naar boven en achter) met mijn LD Systems Dave 10 (actieve sub, 150W RMS naar 10", 2 passieve tops 6.25" en HF'je die elk 100W RMS slikken), het beestje stond half open (en de mixer main op ongeveer -10dB). Geen dansmuziek, maar we hebben ons laten gaan.

Ga maar voor iets in de zin van die Mackie's 450, meer dan genoeg vermogen, en voldoende reserve in de lage tonen. Wat het ook moge worden, kies voor een systeem met 12" speakers, niet kleiner. Actief of passief, "elk voordeel hep z'n nadeel".
          D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

ok. is de rcf art525? beter als de mackie of komt die overeen?
            mvg ken

Comment

RCF en Mackie (en nog anderen) zijn merken van heel goede kwaliteit. Wat is beter?

Vertrouw de verhuurder, als je die een even exacte beschrijving geeft als je hier gegeven hebt, dan zal die je de correcte oplossing aanbieden. Ga naar een gereputeerd bedrijf, die heeft een naam hoog te houden. En die zal ook geen minderwaaardig (slecht of afgeleefd) materiaal leveren.

Check op voorhand welke kabellengtes je nodig hebt, zorg ervoor dat de kabels rondgaan, en niet ergens dwars oversteken of zo. Kijk ook naar de connectors op je mixer, denk aan verlengdraden (bij actieve speakers is dit een bijzonder aandachtspunt, één lange AC kabel per speaker). Vergeet ook de statieven niet indien nodig.
              D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

steek uw licht eens op bij http://www.dnfmusic.be/home.php

wij (Kalforts Kermis Comité) werken al een tiental jaar met hen samen en alles verloopt telkens uitstekend !
                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cameraken Bekijk bericht
                  ok. is de rcf art525? beter als de mackie of komt die overeen?
                  mvg ken
                  De speakers in een Mackie zijn RCF speakers, doet er infeite niet toe.
                  De RCFart525 is iets zwaarder qua vermogen als de Mackie SRM450, beide zitten met een bi-amplificatie.
                  Dus zijn allebei meer dan degelijke speakers voor uw doeleinden.

grts
                  Sieg

Comment

Sinds wanneer heeft Watt iets te maken met dB?
                    Alles hangt van de gevoeligheid van je speakers af.

Ik wil dus maar zeggen; beide aanbieders kunnen gelijk hebben. Al lijkt 2500W me wel héél veel. Maar 100W lijkt me dan weer weinig.

Sowieso kies je best een ampli die wat kan verdragen (ic die een tijdje kan staan zweten zonder de geest te geven).
                    http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                      Sinds wanneer heeft Watt iets te maken met dB?
                      Alles hangt van de gevoeligheid van je speakers af.

Ik wil dus maar zeggen; beide aanbieders kunnen gelijk hebben. Al lijkt 2500W me wel héél veel. Maar 100W lijkt me dan weer weinig.

Sowieso kies je best een ampli die wat kan verdragen (ic die een tijdje kan staan zweten zonder de geest te geven).
                      Ja Jochen da's een feit maar TS vraagt hier nergens over de db waarde van de speakers en is hier dus ook niet ter sprake gekomen.
                      By the way ... db waarde is ook relatief en een speaker met laag vermogen kan een hoge db waarde geven op één bepaalde frequentie en bij een andere frequentie totaal de mist ingaan

grts
                      Sieg

Comment

is het mijn gedacht of is deze huurder wel erg goedkoop? http://www.jk-lichtengeluid.be/

Comment

Zijn de mackie SA1232 ook goede luidsprekers?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cameraken Bekijk bericht
                            Zijn de mackie SA1232 ook goede luidsprekers?
                            Uiteraard maar die zijn nog groter en is in uw geval absoluut overkill !

grts
                            Sieg

Comment

ok dus beter dan 2 srms 450 en 1 subwoofer?

Comment

Working...
                              X