Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ze liggen erop...de zonnepanelen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ze liggen erop...de zonnepanelen

Oorspronkelijk geplaatst door cvcaelen Bekijk bericht
    energie opslaan,
    het kan misschien stom klinken,
    maar waarom niet als er energie teveel is water omhoogpompen in bijvoorbeeld een soort wachtbekken
    of soort watertoren
    of,...
    en als energie nodig is het water laten terugstromen=> motor als generator?

of denk ik nu te simpel?
    Dit is mogelijk en word reeds toegepast in COO( watervallen ). Maar de meesten zullen niet de mogelijkheid hebben om een waterbekken op hoogte te plaatsen .

Comment

Die van mij liggen er ook op en zijn gekeurd sinds vandaag, maar ben helemaal niet tevreden van het geleverde werk. Mijn Ide-dak is volledig gedeukt en verfrommeld

Klachtenmail is reeds vertrokken, morgen nog wat telefoontjes plegen.
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
        Nadat Vlaanderen eeuwen vol gezet is met "koterij"... gaan ze die koterij nu eindelijk proberen te verbergen met zonnepanelen .
        Grappig toch!
        Gisteren mijn belastingen laten berekenen. IPV +3200€ te betalen wordt dat 800€ terug te krijgen, en volgend jaar naar schatting ongeveer 1.400€ terug, reken daarbij nog eens 5 certificaten à 270€ en gratis 5.000 Kw aan electriciteit. dat maakt brutweg gerekend ook nog eens 2.370 €

Kon inderdaad niet blijven duren, deze van ons liggen er wel niet om de koterij te verbergen.

Comment

Kan je mooi materiaal van kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Gisteren mijn belastingen laten berekenen.
            Vorige week met taxonweb zelf de belastingen berekend. Man man man wij worden rijk!
            3 jaar geleden heb ik voor de zonnepanelen een bedrag van een lening heropgenomen. De lening voor ons huis was afbetaald en ik kon die hypothecaire lening dus opnieuw gebruiken zonder notariskosten om de zonnepanelen te bekostigen.
            Natuurlijk moeten we die lening over 10 jaar terugbetalen, maar daar zijn ook fiscale voordelen aan.
            Blijkt nu dat, als ik die lening niet zou hebben, het bedrag terug te krijgen zo'n 2000 euro minder zou zijn!
            Kort samengevat: ik heb 3,5 jaar fiscaal voordeel voor de aankoop van de zonnepanelen, en nu blijkt de fiscus het saldo van de kosten op de resterende 7 jaar ook terug te betalen.
            Zo te zien heb ik de zonnepanelen dus zowat gratis gekregen.

En dan brengen ze nu per jaar zo'n 5,5 keer 450 euro op, en moeten we zo'n 5500 kWh niét betalen, aan het nieuwe Elegant.

De elektriciteit stroomt bij ons letterlijk van het dak!
            Zonnige groeten aan alle zonnepanelers.

Peter
            Last edited by tklapgat; 6 juni 2012, 10:07.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tklapgat Bekijk bericht
              Vorige week met taxonweb zelf de belastingen berekend. Man man man wij worden rijk!
              3 jaar geleden heb ik voor de zonnepanelen een bedrag van een lening heropgenomen. De lening voor ons huis was afbetaald en ik kon die hypothecaire lening dus opnieuw gebruiken zonder notariskosten om de zonnepanelen te bekostigen.
              Natuurlijk moeten we die lening over 10 jaar terugbetalen, maar daar zijn ook fiscale voordelen aan.
              Blijkt nu dat, als ik die lening niet zou hebben, het bedrag terug te krijgen zo'n 2000 euro minder zou zijn!
              Kort samengevat: ik heb 3,5 jaar fiscaal voordeel voor de aankoop van de zonnepanelen, en nu blijkt de fiscus het saldo van de kosten op de resterende 7 jaar ook terug te betalen.
              Zo te zien heb ik de zonnepanelen dus zowat gratis gekregen.

En dan brengen ze nu per jaar zo'n 5,5 keer 450 euro op, en moeten we zo'n 5500 kWh niét betalen, aan het nieuwe Elegant.

De elektriciteit stroomt bij ons letterlijk van het dak!
              Zonnige groeten aan alle zonnepanelers.

Peter
              Inderdaad Peter,

eerst kon ik dat ook niet geloven, maar toen mijn schoonbroer (boekhouder bij KBC) zei dat je een groene lening ook hypothecair bij een notaris kon laten schrijven, ben ik inlichtingen gaan nemen bij de bank en notaris, bij mij was het een nieuw beschrijf daar ons huis reeds méér dan 10 jaar betaald is, kost ongeveer 1.500€ notariskosten, en een groene lening kost aan rente over 10 jaar ook ongeveer 1.500 € (aan 1,39% gekregen) op mijn lening krijg ik jaarlijks in ons geval 970€ terug via de belastingsaftrek, dat maakt 9.700€ over 10 jaar, is 6.700 € over en dat op een lening van slechts 20.000 €. Geld verdienen op een lening, kon ik ook niet geloven, maar het is zo (of was zo).
              Ook mijn condensatieketel heb op aanraden van de bank ik in die lening opgenomen, terugverdientijd van alles, minder dan vijf jaar in ons geval, daar hoef je niet over na te denken.

Comment

soms is tè mooi om waar te zijn toch mooi.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  soms is tè mooi om waar te zijn toch mooi.
                  Ja, maar stel: je hebt zonnepanelen op je dak én je hebt boter op je hoofd. Wil je dan dat de zon gaat schijnen of juist niet?

Comment

Working...
                  X