Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ze liggen erop...de zonnepanelen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ze liggen erop...de zonnepanelen

Oorspronkelijk geplaatst door satpet Bekijk bericht
    Daarvan moet je het rendementsverlies van je omvormer aftrekken. Op een zonnige dag als vandaag zo'n 8%.
    Ik kom hier gemiddeld op nog geen 6%, 2330 Kwh op het fronius display afkomstig van de panelen was op de kop af 2201 Kwh. op de groene teller.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Ik kom hier gemiddeld op nog geen 6%, 2330 Kwh op het fronius display afkomstig van de panelen was op de kop af 2201 Kwh. op de groene teller.
      Ik denk dat je hier een redeneringfout maakt. Mijn omvormer (Sunnyboy) geeft als opbrengst 10.600 kWh aan, terwijl de groene teller 10.800 aangeeft. Méér dus. Als ik me niet vergis (ik heb het ooit ergens gelezen ) rekent die omvormer een gemiddelde "verlies" aan. Als je een installatie hebt met meer rendement dan telt die omvormer wat te weinig bij. Bovendien zou die groene teller maar max. 1% foutmarge mogen hebben, de kWh meter in de omvormer is dan weer minder nauwkeurig.

Willy
      Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Het kan zijn dat ik me vergis, maar ik dacht dat het verschil tussen de GSC-teller en de omvormer gelijk is aan wat de omvormer zelf verbruikt.
        Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
        BD0993BE
        Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
          Ik denk dat je hier een redeneringfout maakt. Mijn omvormer (Sunnyboy) geeft als opbrengst 10.600 kWh aan, terwijl de groene teller 10.800 aangeeft. Méér dus. Als ik me niet vergis (ik heb het ooit ergens gelezen ) rekent die omvormer een gemiddelde "verlies" aan. Als je een installatie hebt met meer rendement dan telt die omvormer wat te weinig bij. Bovendien zou die groene teller maar max. 1% foutmarge mogen hebben, de kWh meter in de omvormer is dan weer minder nauwkeurig.

Willy
          Zal dan mischien ook wel weer merkgebonden zijn, dat wil dus zeggen dat je zonder ingewikkelde apparatuur, zelf onmogelijk het rendement van instalatie kan berekenen.

Comment

Binnenkort komen ze nog 16panelen van 180W leggen , ik heb al en installatie met 27 panelen van 180W. Dan zou mijn verbruik bijna volledig weg moeten zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
              Verleden week besteld en vandaag geplaatst.
              Heb het gemerkt aan m'n belastingsbrief.
              'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Nadat Vlaanderen eeuwen vol gezet is met "koterij"... gaan ze die koterij nu eindelijk proberen te verbergen met zonnepanelen .
                Grappig toch!
                Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                Oók wandelen met GPS?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                  Heb het gemerkt aan m'n belastingsbrief.
                  Ik ook, maar ik krijg wel 700€ terug

Comment

ik nog meer.
                    En zoals reeds gezegd nog extra panelen besteld, eerste liggen er nu al 3 jaar op.

Comment

ik mag er 1000 betalen !
                      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

en dezer dagen draaien uw zonnepanelen vast overuren waardoor je een teveel aan zo gezegde "groene stroom" binnenhaalt, maar da's goed voor mensen die zich geen zonnepanelen kunnen permitteren en uw overschot hen gratis ter beschikking komt...
                        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                          en dezer dagen draaien uw zonnepanelen vast overuren waardoor je een teveel aan zo gezegde "groene stroom" binnenhaalt, maar da's goed voor mensen die zich geen zonnepanelen kunnen permitteren en uw overschot hen gratis ter beschikking komt...

Zonnepanelensector gaat netvergoeding juridisch aanvechten...

De sector zou installaties moeten aanbieden die het net van de leveranciers NIET nodig hebben.
                          Misschien kan dat reeds maar ik weet&ken er dus niets van
                          Dus enkel een installatie voor eigen gebruik.
                          En dus ook korte metten maken met die subsidies en certificaten ed.
                          Ik vermoed ook, dat alles op termijn betaalbaar blijft en dat de leveranciers anders
                          zouden gaan piepen
                          Zou ook rechtvaardiger zijn voor klanten zonder zonnepanelen.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Zonnepanelensector gaat netvergoeding juridisch aanvechten...

De sector zou installaties moeten aanbieden die het net van de leveranciers NIET nodig hebben.
                            Misschien kan dat reeds maar ik weet&ken er dus niets van
                            Dus enkel een installatie voor eigen gebruik.
                            En dus ook korte metten maken met die subsidies en certificaten ed.
                            Ik vermoed ook, dat alles op termijn betaalbaar blijft en dat de leveranciers anders
                            zouden gaan piepen
                            Zou ook rechtvaardiger zijn voor klanten zonder zonnepanelen.
                            Het probleem momenteel is dat de energie niet kan opgeslagen worden .Mijn leverancier zegde 3 jaar geleden dat de toekomst er waarschijnlijk in zal bestaan om het overschot aan wat de panelen opwekken te gebruiken om waterstof aan te maken en deze dan te gebruiken bij geen zon.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                              Het probleem momenteel is dat de energie niet kan opgeslagen worden .Mijn leverancier zegde 3 jaar geleden dat de toekomst er waarschijnlijk in zal bestaan om het overschot aan wat de panelen opwekken te gebruiken om waterstof aan te maken en deze dan te gebruiken bij geen zon.
                              Aaaah, ja ja François.
                              Dat opslaan dus.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

energie opslaan,
                                het kan misschien stom klinken,
                                maar waarom niet als er energie teveel is water omhoogpompen in bijvoorbeeld een soort wachtbekken
                                of soort watertoren
                                of,...
                                en als energie nodig is het water laten terugstromen=> motor als generator?

of denk ik nu te simpel?
                                Fuji Digitaal fototoestel

Comment

Working...
                                X