Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wiskunde oefening

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wiskunde oefening

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
    Dat claimt toch ook niemand?
    Boh, ik merk toch dat velen dat om een of andere reden denken.
    http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
      Een iq-test bevat toch ook meer dan wiskundige opdrachten?
      Een IQ-test bevat er zelfs geen enkele, het is niet omdat het cijfertjes of cirkels/rechthoeken zijn dat het daarom wiskundig is....

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        Te lang geleden voor mij, en was er toen al gene straffe in:

(x+9) - (2x + 7) = 11

Iemand een idee ?

Thx
        Oh oh!! Zulke oefeningen deed ik reuzegraag vroeger op school
        Eigenlijk deed ik gewoon graag bijna alles van wiskunde en chemie, hmm, koolstofverbindingen zo fijn om te doen.

Ik heb nog nooit een IQ-test gedaan, zijn die niet veel gebaseerd op logisch redeneren en addertjes onder het gras ontdekken?
        Last edited by Sannepoes; 24 mei 2012, 18:50.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
          Ik heb nog nooit een IQ-test gedaan, zijn die niet veel gebaseerd op logisch redeneren en adertjes onder het gras ontdekken?
          Dat zijn rare slangetjes...
          D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Oh oh!! .... logisch redeneren en adertjes onder het gras ontdekken?
            succes..
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              succes..
              grt,bouk.
              Bondiger en meer adrem is quasi onmogelijk
              D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

This post was intentionally left blank.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                  Wiskunde, we kunnen niet zonder, geloof me maar.
                  Klik
                  Mvg.
                  Robert
                  Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                    Dat zijn rare slangetjes...
                    hahah, inderdaad! Mijn keyboard begint met tijden te haperen Moet soms een aantal keer tokkelen voor er iets uit komt. Jammer genoeg merk ik het niet altijd.

Comment

Oh oh!! Zulke oefeningen deed ik reuzegraag vroeger op school
                      Eigenlijk deed ik gewoon graag bijna alles van wiskunde en chemie, hmm, koolstofverbindingen zo fijn om te doen.

Ik heb nog nooit een IQ-test gedaan, zijn die niet veel gebaseerd op logisch redeneren en addertjes onder het gras ontdekken?
                      Aaaah, organische chemie, meer bepaald de syntheses, ik vond dat ongelofelijk creatief en uitdagend met een hogere intuitiefactor dan wiskunde of fysica.

En betreft IQ, voor mij is dat overgehypet door mensen die denken dat ze aan wetenschap doen. Ik zeg wel : denken.
                      Ten eerste is het een momentopname en ten tweede heb ik mijn twijfels bij de reproductiviteit ervan.
                      Paar jaar geleden was het ook weer eens van dat met één van die hoogbegaafden die er geen bal van terecht bracht. Volgens het CLB waren de vragen niet uitdagend genoeg, te makkelijk. Toen vroeg ik hoe hij dan aan dat zeer hoge IQ kwam (ze beginnen toch ook gradueel makkelijk dacht ik zo), die lossen ze dan wel op of wat ? Neen zei ze : ze mogen de gemakkelijke overslaan. Ik dacht dat ik achteroversloeg.
                      Je moet eens lezen wat Richard Feynman (en dat was echt geen gewoon genie) dacht over al die pseudowetenschappen.

Comment

Mijn zoon studeert geneeskunde.
                        Velen zullen zich afvragen wat dat met wiskunde te maken heeft.
                        We heel veel!
                        Het begon al bij het ingangsexamen.
                        Wiskunde, chemie, biologie, de vierde ontsnapt me momenteel, is op een serieus hoog niveau voor afgestudeerde humaniorastudenten.
                        En nu is hij blij dat hij die vakken toen serieus geblokt heeft voor het afleggen van zijn ingangsexamen. Op regelmatige basis heeft hij dat nog nodig.
                        Wat betreft de andere vakken waar je zogenaamd niets mee kan doen, wel is een algemene ontwikkeling dan zo van ondergeschikt belang.
                        Het is ook een voorbereiding op verdere hogere studies, meer bepaald om te helpen bij het kiezen van een richting.
                        Latijn en grieks zijn ook zogenaamde prutsvakken voor velen....behalve natuurlijk als je er les wil gaan in geven, een master in oude geschiedenis, archeologie, en er zijn er misschien nog andere. Maar vooral je leert er mee studeren, en het kweekt ook een zekere discipline aan.
                        Mijn zoon heeft tot de vierde humaniora Latijn- wiskunde gedaan, en de laatste twee jaren wetenschappen-wiskunde omdat het beter aansloot op zijn verdere studies.
                        Ik ben blij dat ik hem toen beïnvloed ( gepusht) heb om Latijn te gaan studeren.
                        En nu komt het nog van pas ook in de cursus anatomie.
                        D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Die 4e is fysica.
                          Sinds jaar en dag zijn fysica en organische de grote buisvakken in een eerste jaar geneeskunde.
                          Die keuze voor wetenschappen wiskunde was een goede keuze omdat je tegenwoordig amper de tijd hebt om je achterstand in CH en FY in te lopen voor de eerste zit van het ingangsexamen. Vroeger lag dat anders : ze lieten je aan de Univ een heel jaar gerust en examens in juni. Je had een jaar de tijd om je achterstand in te lopen.
                          Dat was nog in de tijd dat je in juni of in september wist als je er door was of niet, vakken meenemen kon niet. Nu is het mogelijk dat je in het derde jaar finaal de hamer op je kop krijgt omwille van een vak dat je steeds meenam.
                          Dat was ook de tijd toen er nog het proffen-effect bestond. De prof was God, gaan onderhandelen over een examen werd gewoon niet gedaan.
                          Wij waren al blij dat de examens gespreid waren over ong 4 weken, de generatie daarvoor kwamen ze soms allemaal in een paar dagen.
                          Het enige vak waarvoor wij een tussenexamen hadden omdat het vak in het tweede deel van het jaar vervangen werd door een ander was filosofie (Jawel, van Etienne Vermeersch).
                          En ik wil me niet uitspreken over een ander zijn vak want er zijn ongetwijfeld al vele boeken over volgeschreven maar ik zou toch wel eens onafhankelijke statistieken zien die aantonen dat er significant verband is tussen de slaagkansen in anatomie en het feit dat je al dan niet latijn gevolgd hebt. Wat bedoel ik met onafhankelijk ? In vele ASO scholen wordt het feit dat je slim bent aangegrepen om je naar een Latijnse richting te sturen, er is dus al een voorselectie gebeurd. Zo kan je alles bewijzen.
                          Een collega van mij heeft daar onderzoek naar gedaan en wat blijkt ? Het behaalde % in je laatste jaar is veel relevanter voor je slaagkansen in het hoger onderwijs dan de gevolgde richting (veel directies horen dat niet graag).
                          In feite is dit doodnormaal : iemand met 75 % in economie-moderne talen gaat het nooit in het hoofd halen om burgerlijk te kiezen, zal in zijn richting verder zoeken en hoogstwaarschijnlijk slagen. Iemand uit de wetenschappen-wis8 met 52 % en drie herexamens acht zich dikwijls slimmer omwille van de gevolgde richting en kan het best in zijn hoofd halen om te kiezen voor wiskunde, fysica of burgerlijk, zeker als de ouders wat pushen. Die wordt het jaar erop gewoon loslopend wild.
                          Zeker het ouder-effect is niet te onderschatten, lees bij wijle totaal onverantwoord.

Comment

. . . Of hoe een simpele () vergelijking kan ontaarden in een diepzinnige discussie
                            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                              . . . Of hoe een simpele () vergelijking kan ontaarden in een diepzinnige discussie
                              Weet je wat ? We zijn goed maar we beseffen het niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                                ALs we een vliegtuig rond de wereld laten vliegen op 10000 hoogte en we verplichten het 1 m hoger te vliegen, hoeveel brandstof hebben we meer nodig en hoeveel afstand hebben we meer afgelegd.
                                Dan heb je 6,28 meter méér afgelegd, het verbruik zal wel verwaarloosbaar zijn, een boeing 747 heeft ongeveer 180.000 liter brandsof nodig over een afstand van een kleine 10.000 Km.
                                De tankinhoud is 199.158 liter, en ik de praktijk wordt 198.000 liter kerosine opgeslagen voor een vlucht Londen-Kaapstad.

Comment

Working...
                                X