Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

niet voor gevoelige 7D users

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: niet voor gevoelige 7D users

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
    ...
    Op n 5D of 7D moet je al een batterijgrip hangen omdat de batterij vrij snel leeggaat vergeleken met de 1DIII...
    ¿Que?

De 7D is mijn eerste Canon waarbij ik geen grip gekocht heb.
    Redenen:
    - het zuinigste toestel dat ik totnogtoe heb (voordien had ik de 350D en de 50D)
    - de 50D met grip was al iets te groot; paste nog moeilijk in een klassieke cameratas. De 7D is nog groter en zwaarder dan de 50D, zodus...
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Met dit filmpje (en ik had al meer van dat gezien) nog vers in het geheugen maakte ik me niet ongerust toen vandaag mijn 50D van nog geen meter op de grond viel.
      Een valpartijtje van niets maar mijn camera maakt geen foto's meer.
      Voor mij onbegrijpelijk dat een val die m.i. niet eens zo hard was al fataal is voor een 50D.
      Ik ben zelfs een beetje gefrustreerd door dit voorval en twijfel of ik nog een euro uitgeef aan een camera die zo kwetsbaar blijkt te zijn.
      Terwijl het filmpje van de 7D aangeeft dat de camera niet kwetsbaar is maar bijna onverwoestbaar.
      Van de 550D heb je ook zo'n soort test en die camera is ook niet kapot te krijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
        Met dit filmpje (en ik had al meer van dat gezien) nog vers in het geheugen maakte ik me niet ongerust toen vandaag mijn 50D van nog geen meter op de grond viel.
        Een valpartijtje van niets maar mijn camera maakt geen foto's meer.
        Voor mij onbegrijpelijk dat een val die m.i. niet eens zo hard was al fataal is voor een 50D.
        Ik ben zelfs een beetje gefrustreerd door dit voorval en twijfel of ik nog een euro uitgeef aan een camera die zo kwetsbaar blijkt te zijn.
        Terwijl het filmpje van de 7D aangeeft dat de camera niet kwetsbaar is maar bijna onverwoestbaar.
        Van de 550D heb je ook zo'n soort test en die camera is ook niet kapot te krijgen.
        Is uiteraard ook een totaal ander toestel hé qua bouw een 50D t.o.v. een 7D

Spijtig voorval natuurlijk , kun je de camera nog aanzetten, werkt het menu nog, al eens geprobeerd met er een andere lens op te zetten ..

grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

In tegenstelling tot wat sommigen denken, is de 7D geen 1D MIV light, net zoals de 5DII geen 1Ds III light is.

Het verschil tussen de 1D(s) serie en de 7D en 5D is fenomenaal, zelfs bij oudere toestellen.

Da's zoals een Bmw M3 van 20 jaar oud vergelijken met een nieuwe Fiat 500 Abarth. Beiden kosten evenveel en zijn ongeveer even snel, maar de eerste eigenaar rijdt wel met n Bmw, en de tweede met een Fiatje.

Ik zeg dit niet uit 'snobisme' (ik gebruik mijn 500D nog t meeste van al), maar dat is gewoon zo.

Een 1D is gemaakt om heel de dag te gebruiken, in weer en wind.
          Canon-man. Concerten en natuur.
          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
            In tegenstelling tot wat sommigen denken, is de 7D geen 1D MIV light, net zoals de 5DII geen 1Ds III light is.

Het verschil tussen de 1D(s) serie en de 7D en 5D is fenomenaal, zelfs bij oudere toestellen.

Da's zoals een Bmw M3 van 20 jaar oud vergelijken met een nieuwe Fiat 500 Abarth. Beiden kosten evenveel en zijn ongeveer even snel, maar de eerste eigenaar rijdt wel met n Bmw, en de tweede met een Fiatje.

Ik zeg dit niet uit 'snobisme' (ik gebruik mijn 500D nog t meeste van al), maar dat is gewoon zo.

Een 1D is gemaakt om heel de dag te gebruiken, in weer en wind.
            Het feit dat je de Canon 7D wil vergelijken met een Fiatje 500 zegt genoeg. Persoonlijk zou ik eerder gaan voor een nieuwe BMW 5 reeks. Die kan je beter een hele dag gebruiken in weer en wind dan een BMW M3 van 20 jaar oud.

Misschien bedoel je het niet slecht, maar je hebt wel een knullige manier om te stellen welke camera voor jou de betere is.

IMHO

Willy
            Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Ik heb vorig jaar tijdens de eerste recordpoging van de MS patienten.Het record te breken van een C130 voort te trekken met rolstoelen een ganse dag in de druilige regen gestaan met de combinatie 7D met de 100/400 en geen van beide heeft tot nu toe geen steek laten vallen niettegenstaande dat deze niet uitermate geschikt waren om in die omstandigheden te gebruiken.Het water drupte van camera en lens.Ik heb ook even getwijfeld om een 1DIII te kopen ipv een 5dMKII maar ben toch voor de laatste gegaan daar ik al een 7D had.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jopat Bekijk bericht
                Ik ben supper tevreden over mijn 7D.
                Zo tevreden dat ik er nog een 2de wil bij kopen maar je vindt ze zo moeilijk op de 2de hands markt.Ben nu al een 3 tal weken aan het zoeken en als er eens eentje te koop komt dan is het toestel onmiddelijk verkocht(en ik heb geen tijd om de hele dag achter de pc te zitten )
                Omdat er niets 2dehands te vinden was ben ik gisteren maar een nieuwe gaan kopen
                www.fotojoel.be
                7D,canon 70-200 f2.8,300mm f2.8,10-22,24-105 f4,mono en tripod van velbon,lowepro flipside 400

Comment

Proficiat met je aankoop ,dan zal jij geen keuze moeten maken welk toestel je wil meenemen met welke lens.

Comment

Working...
                  X