Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

niet voor gevoelige 7D users

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• niet voor gevoelige 7D users

klik

beestje kan blijkbaar iets hebben
    is nog zacht uitgedrukt
    nikon stuff

Re: niet voor gevoelige 7D users

Ik vind de 7D n overroepen toestel. n 2e hands 1DIII kost hetzelfde maar is veel beter qua weersbestendigheid, ergonomie, customizing...

Ik snap ook de mensen niet die lenzen van 6000 a 12000 euro aan n 'instapmodel' als de 7D hangen, koop dan n 1DIII of 1DIV he.
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Vraag me eigenlijk af hoeveel toestellen zoiets overleven, nie normaal en da ding werkt nog !!

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
      Ik vind de 7D n overroepen toestel. n 2e hands 1DIII kost hetzelfde maar is veel beter qua weersbestendigheid, ergonomie, customizing...

Ik snap ook de mensen niet die lenzen van 6000 a 12000 euro aan n 'instapmodel' als de 7D hangen, koop dan n 1DIII of 1DIV he.
      @ Johan, Ik denk dat je een redelijk verkeerd beeld hebt van de 7D.
      Dit toestel is ongeveer 2 jaar geleden uitgebracht en kan zich nu nog altijd meten met de toptoestellen.
      Qua ergonomie snap ik niet waarom een 1DIII beter zou zijn, niet voor niks dat ze de nieuwe 5DIII nu hebben uitgebracht met dezelfde bedieningen/plaatsing van de knoppen/bodyvorm als de 7D.
      Qua AF is de 7D op het ogenblik nog steeds een van de snelste in zijn soort, indien alles goed is ingesteld want daar gaat het meestal verkeerd.
      Customizing ontbreekt het de 7D ook niet aan, alles maar dan ook alles is naar eigen believen in te stellen naar eigen smaak en voorkeur.
      Qua weersbestendigheid moet 'm ook nergens voor onderdoen, da's duidelijk aan het filmpje denk ik toch
      Het enige toestel dat volgens mij boven de 7D staat qua AF is de 1D Mk IV en binnenkort de 1Dx.

Qua beeldkwaliteit heb je wel een feit dat 'm iets beter mocht zijn op hoge iso, maar er moet ergens een verschil in zijn toch.
      Trouwens een 7D is 18Mp t.o.v een 1D Mk III is "maar" 10Mp, dus als je het beeld van de 7D downsized naar 10Mp ben ik benieuwd wie nog kan zeggen welk beeld uit welke camera komt.

En waarom mensen een 7D aan een dure télé hangen, wel het is het enige toestel van Canon met 1,6x crop met die AF mogelijkheden en een burstsnelheid van 8fps aan 18Mp en voor die prijs !

Nog één ding, een 7D is absoluut geen instapmodel zoals jij hier zegt.

grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Dat van die cropfactor wist ik.

Toen ik mijn 5DII (nieuw) kocht, heb ik de 7D ook in overweging genomen, maar het toch niet gedaan omwille van de ruis.

Op n 5D of 7D moet je al een batterijgrip hangen omdat de batterij vrij snel leeggaat vergeleken met de 1DIII.

Ik mag bv op n festival 2000 foto's maken, dan is mijn batterij van de 1DIII nog niet leeg ...

Ik betwijfel of er tussen de 7D en de batterijgreep geen vocht of vuil geraakt.

De 7D is natuurlijk wel een 'modern' toestel, maar ik hou toch van het grote blok in mijn handen (1DIII).

Comment

Dat van die cropfactor wist ik.

Toen ik mijn 5DII (nieuw) kocht, heb ik de 7D ook in overweging genomen, maar het toch niet gedaan omwille van de ruis.

Op n 5D of 7D moet je al een batterijgrip hangen omdat de batterij vrij snel leeggaat vergeleken met de 1DIII.

Ik mag bv op n festival 2000 foto's maken, dan is mijn batterij van de 1DIII nog niet leeg ...

Ik betwijfel of er tussen de 7D en de batterijgreep geen vocht of vuil geraakt.

De 7D is natuurlijk wel een 'modern' toestel, maar ik hou toch van het grote blok in mijn handen (1DIII).
          Hier zie de johan
          Canon 40D + toebehoren - SONY DSC-F828
          Wat jammer dat de mensen geen problemen kunnen ruilen. Iedereen weet hoe hij die van een ander moet oplossen.

Comment

Toch heel sterk dat er nog "leven" in zit na zo'n mishandelingen.

Je moet dus geen heel dure professionele camera kopen, want die zal het bij dezelfde mishandelingen ook erg moeilijk krijgen...
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Winnetou, ken ik u ?

Natuurlijk is de 7D een heel goed toestel, misschien koop ik er wel eentje als mijn 500D kapot of versleten is.

Ik bedoel maar dat een 1DIII of 1DIV iets anders is als een 7D of 5D2, anders zou de prijs niet hoger liggen ...

Als de 7D een 1DIV light zou zijn, waarom kost hij dan maar 1/4e ?

Comment

Als de 7D een 1DIV light zou zijn, waarom kost hij dan maar 1/4e ?
                Een 1D MKIV is niet 4 keer beter dan een 7D.
                Ze maken veel minder 1D camera's dan 7D's, en daardoor kosten die per stuk ook heel wat meer.
                Wat de grondstoffen betreft kan dat verschil zeker niet gerechtvaardigd worden, want dan zou een 1D ook 4 keer meer moeten wegen dan een 7D (gelukkig is dat niet het geval).
                Een 7D + batterijgrip weegt bijna even veel als een 1D, en die combinatie is ook ongeveer even groot.

Ik heb zelf ook een 1D MKIII, maar ik denk dat een 7D het wat beeldkwaliteit betreft eigenlijk niet veel slechter doet, ook al heeft die een wat kleinere sensor met veel meer pixeltjes.
                Als je de beelden op 100% bekijkt dan zal de 1D MKIII het net iets beter doen op hoge iso, maar als je dan de beelden van de 7D verkleind naar dezelfde resolutie, dan denk ik dat er niet meer zoveel verschil te zien is. Misschien ziet de foto van de 7D er zelfs beter uit als je er een grote afdruk van laat maken.

De 1D X die binnenkort uitkomt is voor mij geen 6500 euro waard, dan heeft de 5D MKIII (waarvan er heel wat zijn die vinden dat die te duur is), een veel betere prijs/kwaliteit verhouding.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  De 1D X die binnenkort uitkomt is voor mij geen 6500 euro waard, dan heeft de 5D MKIII (waarvan er heel wat zijn die vinden dat die te duur is), een veel betere prijs/kwaliteit verhouding.
                  Tjah Bart, 6500 € is uiteraard niet weinig maar als je ziet wat een 1Ds kost, ligt die prijs toch niet zo hoog.
                  Enneuh, een vergelijk maken tussen 1Dx en 5D MkIII zou ik zelf niet willen doen hoor want dan gaat die 5D door de grond.
                  Het enige vergelijk zijn het aantal AF punten, niet het AF systeem zelf
                  De 5D MkIII is volgens mijn gevoel bijna even snel in focussen als een 7D, maar kan zeker en vast niet tippen aan de 1Dx (zelfs niet aan de 1D MkIV)

Niettegenstaande ik graag ook zou overstappen van m'n 5D II naar een 1Dx, blijft het voor mij ook maar een hobby en zal ik de prijzen ook nog wat afwachten.

grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Na het testen van de 5DIII had ik ook wel zien om hem te kopen (na lang genoeg sparen), maar ik denk dat ik nu eerder voor n 2e hands 1DIV zou gaan. Die kan ik zowel voor natuur (nieuwe interesse : vogeltjes) én concerten gebruiken.

De 5DIII is natuurlijk de max voor concerten, maar elders heeft die niet veel voordelen die de hoge prijs verantwoorden.

Comment

Vind dit meer dan absurd. Ook al kost een voorwerp 20 Euro, je doet daar geen onnozele dingen mee. Toonbeeld van hoe repsectloos men met de dingen vandaag de dag omgaat.
                      Heb hier geen enkele meerwaarde gezien voor het testen van materiaal.
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                        Vind dit meer dan absurd. Ook al kost een voorwerp 20 Euro, je doet daar geen onnozele dingen mee. Toonbeeld van hoe repsectloos men met de dingen vandaag de dag omgaat.
                        Heb hier geen enkele meerwaarde gezien voor het testen van materiaal.
                        Ik denk dat de testen die ze in de fabriek doen op die toestellen niet zullen moeten onderdoen voor deze test .Heb in mijn schooltijd ook testen zien doen bij CBRT (Philips) in Brugge en dan sta je versteld dat die toestellen nog werken na deze martelingen .

Comment

De relevatie van dergelijke test ontgaat ook mij volledig.

Comment

2én slechte val kan het einde betekenen. een dirigent valt van zijn bankje en bekoopt het met de dood , iemand anders val van enkele meters hoog en heeft enkel wat kneuzingen .Dit wil niet zeggen dat laatste sterker gebouwd was , maar heel veel geluk heeft gehad.

Comment

Ik ben supper tevreden over mijn 7D.
                              Zo tevreden dat ik er nog een 2de wil bij kopen maar je vindt ze zo moeilijk op de 2de hands markt.Ben nu al een 3 tal weken aan het zoeken en als er eens eentje te koop komt dan is het toestel onmiddelijk verkocht(en ik heb geen tijd om de hele dag achter de pc te zitten )
                              www.fotojoel.be
                              7D,canon 70-200 f2.8,300mm f2.8,10-22,24-105 f4,mono en tripod van velbon,lowepro flipside 400

Comment

Working...
                              X