Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Miele Drukstoomoven 3 manieren van aansluiten?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Miele Drukstoomoven 3 manieren van aansluiten?

Is er iemand die weet hoe het nu precies zit met de aansluiting van een Miele drukstoomoven? Die is voorzien voor 3-fasige aansluiting, volgens plaatser hier enkel op 3 fasen, echter kom ik hier en daar geruchten tegen dat ie ook op mono-fase kan of op 2X220 ... Iemand die het hier weet of deze heeft op een andere aansluiting dan 3-fasen met eventueel toelichting hoe en wat? Ik heb nu de bedrading voor 2X 220 getrokken met 4 caré maar nog niet aangesloten op de stop, ik kan het nu nog makkelijk omturnen gezien het toestel ook nog niet op de plaats geschoven is. Ik weet dat ie 3-fasig wat sneller zou werken, maar of die aardappelen nu in 8 minuten klaar zijn in de plaats van in 6, dat vind ik niet zo zwaar doorwegen om een volledige herkeuring + aansluitingskost op 3 fasen te verantwoorden. Ook kwa stop lees ik verschillen, 25 amp bij ene post, 30 bij andere?

Naja - ik zoek dus gewoon mensen die hem hebben op anderen aansluiting dan de 3-fasen die even een lichtje kunnen schijnen op het geheel zodat ik zeker weet dat ik de boel hier correct aan het installeren ben

Son
    Webstek in opbouw

Re: Miele Drukstoomoven 3 manieren van aansluiten?

De meeste types zijn 5,2 Kw, wat niet weinig is op mono, maar is met 25 Amp te halen, 25 Amp kan 5.750 watt leveren op 230 volt.
    (30 Amp mag je trouwens niet steken op 4mm² )

Probleem zou wel kunnen zijn, dat je hoofdzekering niet zwaar genoeg zal zijn, als je nog wat andere electrische toestellen in werking hebt, normaal is een standaard mono huisaansluiting 40 Amp. als je dan ook nog eens electrisch kookt enz. zou je hier wel eens problemen kunnen hebben.
    In feite moet je het toestel normaal ook kunnen schakelen zodat er een kleiner vermogen gevraagd wordt, maar dan moet je wel de juiste klem ongebruikt laten, en zal het totaal verwarmingsvermogen minder zijn, en zal het dus ook langer duren om de stoomgenerator op druk te brengen, welke aansluitklem je dan ongebruikt moet laten, hangt af van de binnenbekabeling van het toestel, maar dat moet lukken, als je de verkeerde onaangesloten laat, kan je daar niets mis mee doen, het toestel zal gewoon niet werken, omdat de klep en timer geen spanning zullen krijgen. Vermoedelijk is dat schema twee met L1 niet aangesloten, en één maal N (zou dus een lager vermogen moeten zijn)
    Het is natuurlijk wel aan te raden het toestel op de gewone manier aan te sluiten, maar 5,2 Kw is een niet te onderschatten vermogen voor een huishoudtoestel op mono, ook met een vaste of aangepaste aansluiting werken, geen gewoon stopcontact plaatsen op 25 Amp.

Aansluitmogelijkheden: (schema één is 3X400 + N) (schema twee is 2Xfase +2 X N) (schema drie is 2X230 mono of 1Xfase + 1 X N) (schema vier is 3X230 volt) schema twee is ook mono, maar verdeeld over een gesplitste leiding = vier draden en vier zekeringen.
    logischerwijze is klem 5 dus blijkbaar het sterpunt van de verwarmingsweerstanden.

Uploaded with ImageShack.us
    Last edited by Guest42; 6 mei 2012, 08:06.

Comment

Leveren die gasten van Miele geen aansluitschema's meer mee ?
      Voor de meeste ovens kan je dat op de site van de fabrikant terugvinden, en anders zou ik de invoerder eens contacteren.
      Voor dergelijk "zwaar" spul lijkt 3-fazig me toch ook de meest aangewezen methode...
      Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        Leveren die gasten van Miele geen aansluitschema's meer mee ?
        Voor de meeste ovens kan je dat op de site van de fabrikant terugvinden, en anders zou ik de invoerder eens contacteren.
        Voor dergelijk "zwaar" spul lijkt 3-fazig me toch ook de meest aangewezen methode...
        Inderdaad, maar veel maatschapijen zijn niet gul met het geven van drie fasen, om dan nog niet te praten over de prijs van een deftig driefasen net, wat je normaak krijgt is 3X400 volt 15 Amp. bij verdeling kan je daar weinig mee aanvangen, en moet je verzwaring aanvragen, en dat kost geld, ik heb hier 3 X 400 volt 32 Amp. tegenwoordig kost zo een aansluiting al gauw méér dan 1.000 €. voor de verzwaring.

Comment

Dit toestel is een toonzaalmodel dat ik ENORM onder de prijs heb kunnen aankopen, toestel is nieuw, enige wat ontbreekt is dus dat aansluitplan, de doseerspuit om te ontkalken en één zo'n klein pannetje (niet erg, groot gezin heeft toch weinig nut aan die kleine pannetjes). Denk dat het meest wijze is te kijken om het vermogen te reduceren zoals demeyreg aangeeft. Mega-bedankt voor het plannetje!!!!

PS omschakelen naar drijfkracht is helaas idd een ferme meerkost, niet te verantwoorden voor dit ene toestel, dan is het intressanter toestel te verkopen. Nu stoort het mij helemaal niet dat toestel niet het optimale vermogen bereikt, zelfs al zou het nog even lang duren dan eetwaren koken op de kookplaat zou ik het nog een goede keuze vinden omwille van het behoud van de originele smaak en vitamines

Jullie hebben mij hier goed geholpen waarvoor mijn dank!!!
          Webstek in opbouw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sonjabelgium Bekijk bericht
            Dit toestel is een toonzaalmodel dat ik ENORM onder de prijs heb kunnen aankopen, toestel is nieuw, enige wat ontbreekt is dus dat aansluitplan, de doseerspuit om te ontkalken en één zo'n klein pannetje (niet erg, groot gezin heeft toch weinig nut aan die kleine pannetjes). Denk dat het meest wijze is te kijken om het vermogen te reduceren zoals demeyreg aangeeft. Mega-bedankt voor het plannetje!!!!

PS omschakelen naar drijfkracht is helaas idd een ferme meerkost, niet te verantwoorden voor dit ene toestel, dan is het intressanter toestel te verkopen. Nu stoort het mij helemaal niet dat toestel niet het optimale vermogen bereikt, zelfs al zou het nog even lang duren dan eetwaren koken op de kookplaat zou ik het nog een goede keuze vinden omwille van het behoud van de originele smaak en vitamines

Jullie hebben mij hier goed geholpen waarvoor mijn dank!!!
            Zit er geen klever met aansluitschema in de omgeving van de aansluitklemmen? Bv binnenkant deksel. Kan ook in het metaal geponst zijn en dan nogal eens moeilijk te zien.
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Working...
            X