Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vakantiejob Juli 2012 16-jarige

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vakantiejob Juli 2012 16-jarige

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    De ervaring met mijn kinderen is ongeveer hetzelfde.
    Vanaf een jaar of 18 is het vrij makkelijk iets te vinden via een interimkantoor, of in de Colruyt of zo.
    Onder de 18 is het een stuk moeilijker iets te vinden. Dan werkt een goed contact beter.

En inderdaad, echt interessante jobs zijn zeer zeldzaam, zeker op 16.
    Kijk ook zeker eens in het plaatselijk publiciteitsblad, en bel als er iets interessants in staat. Vergeet even de mail, eerst bellen!
    Jep, zal ik straks eens doen!
    En van dat bellen, daar heb je ook overschot van gelijk in
    Ik stuur veel liever een mail dan te bellen, wat natuurlijk niet zo effectief is als het 'rechtstreeks' contact door te bellen. Via mail kunnen ze nogal makkelijk weigeren of er eerst te lang over nadenken

Bedankt voor je post!
    Jannes Bollen
    Website / Facebookpagina

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Onder de 18 is elke job interessant ... leren werken en weten wat het is niet op andermans kap te leven.
      Met een vuiler of zwaarder jobke te doen leer je respect hebben voor mensen dat dit alle dagen voor u doen.
      Vind je daarna iets beter, dan besef je ook in welke betere situatie je terecht gekomen bent.
      Vooral "willen werken" is belangrijk.
      Dat 'willen werken' is bij mij geen gebrek, in de familie sta ik bekend als de klusjesman en degene die al van jongs af aan graag werkt en altijd bereid te helpen, of het nu gaat om de opa in de tuin te helpen, papa met iets van de computer te helpen of meter iets van een gsm uit te leggen....
      En ik geef je natuurlijk ook gelijk over het respect hebben voor zij die een minder aangename job hebben, maar zeg nu zelf, het is toch altijd leuker om een toffe en afwisselende job te hebben, die je bovendien nog graag doet ook
      Ook al weet ik zelf dat er zo maar heel weinig mensen zijn... Maar dat is dan ook weer een stimulans voor mij om, in deze toch wel cruciale periode i.v.m. de verdere studies, zo goed mogelijk mijn best te doen, zodat ik later de meeste richtingen uitkan, en een toffe job kan uitoefenen.

Maar ik hou er zeker en vast rekening mee!
      Jannes Bollen
      Website / Facebookpagina

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Ik ben het uiteraard helemaal eens dat elke studentenjob zinvol is (en motiverend werkt).
        Ik heb alleen al ervaren dat mijn kinderen véél moeilijker aan een jobke geraken zolang ze geen 18 zijn. Boven de 18 is het eigenlijk een makkie.

Ik wil je wel waarschuwen om op te letten als je in het zwart gaat werken in een Café of bij de bakker... Zorg dan dat je elke dag je loon krijgt, anders riskeer je dubbel bedrogen te zijn.
        Ja, daar ga ik zeker en vast rekening mee houden. Zo ken ik nog iemand die in het zwart als kelner ging werken in een brasserie, en meer dan €1000 niet, of veel later pas, gekregen heeft.
        Jannes Bollen
        Website / Facebookpagina

Comment

Als er iemand nog tips of een vacature weet, altijd welkom!

Heb al wat mails gestuurd en morgen wat telefoontjes doen....
          Jannes Bollen
          Website / Facebookpagina

Comment

Over transportkosten (trein) moet je je geen zorgen maken, deze worden vergoed. Soms moet je daar even voor aandringen, maar ze zijn wettelijk verplicht om dat terug te betalen.
            70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
              Over transportkosten (trein) moet je je geen zorgen maken, deze worden vergoed. Soms moet je daar even voor aandringen, maar ze zijn wettelijk verplicht om dat terug te betalen.
              Oh, ok, heel leuk om te weten
              Dan toch eens kijken of de tewerkstellingsplaats ver van het station ligt
              Jannes Bollen
              Website / Facebookpagina

Comment

Heb vroeger (is toch al ±22 jaar geleden) eens gewoon wat brieven verstuurd naar bedrijven. Had toen beslist om geen herexamens te doen en mijn pa zei dat ik da wel nog moest gaan werken die maand.

Dus zomaar even brieven verstuurd en getelefoneerd en toen in de nachtshift kunnen beginnen bij een koerierbedrijf. Beginnen om 20u tot ongeveer 02u à 03u en de camionetten gevuld waren.

Kan natuurlijk wel zijn dat het door de crisis veel minder geworden is.

Werk zelf ook de IT (storage consultancy) maar denk niet dat het zo evident is voor jobstudenten. Wij werken nogal project gericht en als je de stof niet of niet goed kent, dan heeft het geen zin en is het meer tijdverlies.

Veel succes.

Steven
                1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Comment

Bij ons gaat het redelijk druk worden en kunnen ze mss volk gebruiken tijdens de vakantiemaanden. Vooral op onze afdeling mechanica om zaken voor te bereiden. Is in haasrode.
                  Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                  flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door canonex Bekijk bericht
                    Heb vroeger (is toch al ±22 jaar geleden) eens gewoon wat brieven verstuurd naar bedrijven. Had toen beslist om geen herexamens te doen en mijn pa zei dat ik da wel nog moest gaan werken die maand.

Dus zomaar even brieven verstuurd en getelefoneerd en toen in de nachtshift kunnen beginnen bij een koerierbedrijf. Beginnen om 20u tot ongeveer 02u à 03u en de camionetten gevuld waren.

Kan natuurlijk wel zijn dat het door de crisis veel minder geworden is.

Werk zelf ook de IT (storage consultancy) maar denk niet dat het zo evident is voor jobstudenten. Wij werken nogal project gericht en als je de stof niet of niet goed kent, dan heeft het geen zin en is het meer tijdverlies.

Veel succes.

Steven
                    Ja, dat weet ik Heb al wat mails verstuurd, maar nog geen (nuttige) reactie...
                    Ik heb een redelijk drukke week gehad, maar nu in het weekend ga ik er toch nog wat extra tijd insteken!

Bedankt voor je bijdrage!
                    Jannes Bollen
                    Website / Facebookpagina

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht
                      Bij ons gaat het redelijk druk worden en kunnen ze mss volk gebruiken tijdens de vakantiemaanden. Vooral op onze afdeling mechanica om zaken voor te bereiden. Is in haasrode.
                      Hmm, dat moet wel lukken denk ik
                      Als je wil, mag je altijd een pb sturen, en dan stuur ik wat info door naar jou, of iemand anders van het bedrijf!

Alvast heel hard bedankt!
                      Jannes Bollen
                      Website / Facebookpagina

Comment

Working...
                      X