Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vakantiejob Juli 2012 16-jarige

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vakantiejob Juli 2012 16-jarige

Dag iedereen,

Om te beginnen: ik ben een jongen van 16 jaar (4de jaar secundair onderwijs ASO), gebeten door informatica en multimedia, en ben ondertussen iets meer dan 2 jaar bezig met fotografie.

Om wat nieuwe apparatuur (waaronder een nieuwe computer) kunnen aan te schaffen, jullie weten zelf wat een dure hobby het is , zoek ik nog een vakantiejob voor de zomervakantie, en liefst voor juli, regio Tienen - Leuven.

Graag zou ik dus ook iets doen i.v.m. informatica/multimedia/fotografie, waar ik toch al een beetje ervaring mee heb, en wat me enorm interesseert. (Ik ga waarschijnlijk ook mijn studies verderzetten in de informatica.)
    Ik heb zelf al wat rondgezocht en gemaild, maar helaas, tot op heden was het nog geen succes.

Indien je me kan helpen, mag je me gerust iets laten weten! (Mag ook eventueel een andere vakantiejob zijn)

Alvast bedankt!
    Jannes Bollen
    Website / Facebookpagina

Re: Vakantiejob Juli 2012 16-jarige

als jobstudent ga je meer verdienen als je ergens in een fabriek gaat werken in ploegen. Dat vind je gemakkelijk via een interimkantoor.
    The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
      als jobstudent ga je meer verdienen als je ergens in een fabriek gaat werken in ploegen. Dat vind je gemakkelijk via een interimkantoor.
      Bedankt voor je snelle reactie! Ik had me ingeschreven op de site van T-Interim, maar dan toch eens zelf binnengaan bij Manpower ofzo.

Alvast bedankt al!
      Jannes Bollen
      Website / Facebookpagina

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jannes Canon Eos Bekijk bericht
        Bedankt voor je snelle reactie! Ik had me ingeschreven op de site van T-Interim, maar dan toch eens zelf binnengaan bij Manpower ofzo.

Alvast bedankt al!
        Probeer postbode bij de Post eens, verdient goed en best wel een aangename job. Vroeg opstaan maar ook vroeg klaar met werken
        70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Eerlijk gezegd is interim als vakantiejob meestal niet interessant om iets te vinden ... bedrijven die echt een interim zoeken doen dat met mensen waar ze wat meer op kunnen vertrouwen dat ze al wat ervaring hebben en vooral dat ze ook kunnen blijven als het wat langer uitloopt.
          Ik zeg niet dat je daar geen kans maakt maar de grootste kans maak je door veel bedrijven aan te schrijven of zelfs langs te gaan.
          Als student moet je ook niet te kieskeurig zijn ... iets nemen wat aangeboden wordt en niet wat je zelf graag wil doen, al is dat leuk als het toevallig uw hobby is.
          Bedrijven genoeg waar je werk kan vinden, al moet je dan ook willen aanvaarden om rayons te vullen, winkelkarren rond te halen, een keuken te dwijlen, de afwas te doen, ... zaken die velen niet willen doen maar die evenveel respect verdienen dan andere jobs.
          Een job moet je zelf zoeken, zelf soliciteren, zelf lopen en niet het simpelste nemen en een interimkantoor vragen om voor u iets te zoeken.
          Als student kan het zeker niet moeilijk zijn om een job te vinden, zeker niet als je echt wil werken.
          Maar we zijn al mei ... hoge tijd om op zoek te gaan want de meesten beginnen er al vroeger aan en zijn met de beste jobs al weg.
          Leuven, Tienen, Zaventem ... bedrijven genoeg waar je eens kan vragen en zeker bij deze waar je niet eens stil bij staat.

Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
          Probeer postbode bij de Post eens, verdient goed en best wel een aangename job.
          Nooit gesnapt waarom ze dan zoveel staken.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Kijk eens op de site het instituut natuur en bos, 9 vacatures voor jobstudenten, waarvan één ook met fotografie (en microscopie zelfs).

Niet echt informatica, maar wel leuker dan rekken vullen of bandwerk denk ik

http://inbo.be/content/homepage_nl.asp

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Eerlijk gezegd is interim als vakantiejob meestal niet interessant om iets te vinden ... bedrijven die echt een interim zoeken doen dat met mensen waar ze wat meer op kunnen vertrouwen dat ze al wat ervaring hebben en vooral dat ze ook kunnen blijven als het wat langer uitloopt.
              in de zomer staan interimmers massaal aan de dop omdat de jobstudenten hun werk aan de helft van de prijs doen.
              The Knight That Says Ni...kon

Comment

Ik heb zelf zo in de colruyt gewerkt (als student informatica/multimedia).
                Grappigste situatie blijft:

Papa met jongere zoon staat achter mij terwijl ik zakken hondeneten van 20tal kilo op de ladder draag.
                Papa kijkt naar de zoon en zegt iets te luid: "Zie je nu waarom je moet verder studeren... "
                Heb me even omgedraaid: "Inderdaad, informatica studeren brengt u regelrecht naar de colruyt".

Is soms hard werken, maar het betaalde vrij goed.
                maar ik zou zeker geen bureau-jobke zoeken, gaat nooit zo goed betalen...
                (en meestal krijgt ge als it'er toch taakjes als: scan deze 500pagina's en maak de juiste aanpassingen. of typ deze 1000 brieven even over en blablabla)...
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

De ervaring met mijn kinderen is ongeveer hetzelfde.
                  Vanaf een jaar of 18 is het vrij makkelijk iets te vinden via een interimkantoor, of in de Colruyt of zo.
                  Onder de 18 is het een stuk moeilijker iets te vinden. Dan werkt een goed contact beter.

En inderdaad, echt interessante jobs zijn zeer zeldzaam, zeker op 16.
                  Kijk ook zeker eens in het plaatselijk publiciteitsblad, en bel als er iets interessants in staat. Vergeet even de mail, eerst bellen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    Onder de 18 is het een stuk moeilijker iets te vinden. Dan werkt een goed contact beter.
                    Onder de 18 is elke job interessant ... leren werken en weten wat het is niet op andermans kap te leven.
                    Met een vuiler of zwaarder jobke te doen leer je respect hebben voor mensen dat dit alle dagen voor u doen.
                    Vind je daarna iets beter, dan besef je ook in welke betere situatie je terecht gekomen bent.
                    Vooral "willen werken" is belangrijk.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Onder de 18 is elke job interessant ... leren werken en weten wat het is niet op andermans kap te leven.
                      Met een vuiler of zwaarder jobke te doen leer je respect hebben voor mensen dat dit alle dagen voor u doen.
                      Vind je daarna iets beter, dan besef je ook in welke betere situatie je terecht gekomen bent.
                      Vooral "willen werken" is belangrijk.
                      Ik ben het uiteraard helemaal eens dat elke studentenjob zinvol is (en motiverend werkt).
                      Ik heb alleen al ervaren dat mijn kinderen véél moeilijker aan een jobke geraken zolang ze geen 18 zijn. Boven de 18 is het eigenlijk een makkie.

Ik wil je wel waarschuwen om op te letten als je in het zwart gaat werken in een Café of bij de bakker... Zorg dan dat je elke dag je loon krijgt, anders riskeer je dubbel bedrogen te zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                        Probeer postbode bij de Post eens, verdient goed en best wel een aangename job. Vroeg opstaan maar ook vroeg klaar met werken
                        Oké, zal ik daar eens even contact mee opnemen

Bedankt voor je reactie!
                        Jannes Bollen
                        Website / Facebookpagina

Comment

Ik zeg niet dat je daar geen kans maakt maar de grootste kans maak je door veel bedrijven aan te schrijven of zelfs langs te gaan.
                          Als student moet je ook niet te kieskeurig zijn ... iets nemen wat aangeboden wordt en niet wat je zelf graag wil doen, al is dat leuk als het toevallig uw hobby is.
                          Bedrijven genoeg waar je werk kan vinden, al moet je dan ook willen aanvaarden om rayons te vullen, winkelkarren rond te halen, een keuken te dwijlen, de afwas te doen, ... zaken die velen niet willen doen maar die evenveel respect verdienen dan andere jobs.
                          Een job moet je zelf zoeken, zelf soliciteren, zelf lopen en niet het simpelste nemen en een interimkantoor vragen om voor u iets te zoeken.
                          Als student kan het zeker niet moeilijk zijn om een job te vinden, zeker niet als je echt wil werken.
                          Maar we zijn al mei ... hoge tijd om op zoek te gaan want de meesten beginnen er al vroeger aan en zijn met de beste jobs al weg.
                          Leuven, Tienen, Zaventem ... bedrijven genoeg waar je eens kan vragen en zeker bij deze waar je niet eens stil bij staat.

Nooit gesnapt waarom ze dan zoveel staken.
                          Nee, inderdaad, het is niet gemakkelijk. Heb al uren op verschillende site rondgezocht, en hier in de buurt via familie aan de dorpswinkeltjes laten vragen, maar overal hetzelfde: 'Door de crisis kunnen we niet zo veel mensen meer aannemen als anders...'
                          Er zijn enkele winkels waar ik zelf ben binnengeweest, maar die hadden er zelf nog niet echt zicht op, omdat dat door mensen met een hogere functie werd beslist.
                          Maar via mail achteraf hebben die mensen me wel verteld dat ze mijn enthousiasme onthouden hebben, dus dat is toch ook al een positief punt
                          Bedankt ook voor je tip om zelf eens bedrijven en winkels te contacteren, nu weet ik direct wat ik straks na mijn schoolwerk kan doen
                          En ik weet dat ik dit topic vrij laat gestart ben, maar het was dan ook maar om eens te polsen of ik hier geen oplossing kon vinden, wat dus voor een deel al gelukt is!
                          Kieskeurig probeer ik allerminst te zijn, het leek me gewoon leuk om een vakantiejob te doen die overeenkomt met mijn interesses, en aangezien hier veel IT'ers en dergelijke zitten, wou ik mijn kans toch even wagen.
                          Het enige probleem is dat 1 van der vereisten om in een fabriek te mogen werken, vaak is dat men minstens 18 jaar moet zijn. Mijn zus en broer (23 & 21) hebben enkele jaren geleden in een medische fabriek gewerkt waar ze de dichtingslassen van medische verpakkingen moesten controleren. Ook niet zo heel afwisselend en tof dus, maar het betaalde wel heel goed. Enig probleem weer: minimumleeftijd van 18, + dat probleem met de crisis.

Maar heel hard bedankt voor de tips en de sites en ik zal ze zeker gebruiken!
                          Jannes Bollen
                          Website / Facebookpagina

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                            Kijk eens op de site het instituut natuur en bos, 9 vacatures voor jobstudenten, waarvan één ook met fotografie (en microscopie zelfs).

Niet echt informatica, maar wel leuker dan rekken vullen of bandwerk denk ik

http://inbo.be/content/homepage_nl.asp
                            Ziet er heel tof uit, maar tewerkstellingsplaats is wel Brussel
                            Mama werkt in Leuven (waardoor ik wel perfect elke dag mee op en af Leuven kan gaan), en papa zit een hele dag op de baan, dus die komt regelmatig aan de kanten van Brussel, maar een hele maand halen + brengen...
                            Trein zou op zich ook een oplossing zijn, maar ben niet zo thuis in Brussel en kost ook geld. (maar wel een te overwegen oplossing )

Bedankt voor je bijdrage!
                            Jannes Bollen
                            Website / Facebookpagina

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                              Ik heb zelf zo in de colruyt gewerkt (als student informatica/multimedia).
                              Grappigste situatie blijft:

Papa met jongere zoon staat achter mij terwijl ik zakken hondeneten van 20tal kilo op de ladder draag.
                              Papa kijkt naar de zoon en zegt iets te luid: "Zie je nu waarom je moet verder studeren... "
                              Heb me even omgedraaid: "Inderdaad, informatica studeren brengt u regelrecht naar de colruyt".

Is soms hard werken, maar het betaalde vrij goed.
                              maar ik zou zeker geen bureau-jobke zoeken, gaat nooit zo goed betalen...
                              (en meestal krijgt ge als it'er toch taakjes als: scan deze 500pagina's en maak de juiste aanpassingen. of typ deze 1000 brieven even over en blablabla)...
                              Ja, daar heb je wel gelijk in. Maar misschien als verkoper in IT-winkel of bepaalde multimedia-afdeling... (Ik heb ook sollicitatie gedaan bij Easy-M op de Bondgenotenlaan in Leuven, maar daar hebben ze voorlopig nog niemand nodig voor de maand juli)

Bedankt voor de hulp!
                              Jannes Bollen
                              Website / Facebookpagina

Comment

Working...
                              X