Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet-digitale-TV-vraag ;)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Telenet-digitale-TV-vraag

Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
    Dat bedoel ik juist Verseg...

Kan dat nou niet al in de TV verwerkt worden...(ik stel me zelfs al de vraag :" zit het er al niet in")..Is in feite die digibox (die nu betalend is) niet overbodig..???
    Natuurlijk is die overbodig als uw TV een digitale ontvanger heeft ... is gewoon Telenet dat ons opdringt een veel slechtere tuner te gebruiken dan die dat in onze TV zit.
    Komt doordat het signaal gecodeerd moet zijn (ook aan Telenet opgelegd) en ze voor iedereen eenzelfde decoder willen.
    Langs één kant begrijpbaar wat support betreft, anders zouden ze voor elk merk en type TV support moeten bieden en dat zien ze niet zitten.
    Zo'n DIgibox kost misschien 20€ ... en dan nog.
    Ik zou ook veel liever geen Digicorder hebben en de tuner van de TV kunnen gebruiken ... maakt het wat simpeler voor iedereen wat bedrading betreft.
    Maar hoe gaan ze de updates dan doorsturen?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      ...............
      Het enige alternatief om op beide locaties digitaal te kijken naar een eigen programma (zender) is in die andere ruimte ook een Digicorder/Digibox plaatsen.
      Klopt helemaal, althans ook hier in Nederland met Ziggo.
      Hier heb je ook nog de mogelijkheid van Ziggo DTV kaart. Je plaatst deze Ziggo Smartcard simpelweg in de ingebouwde CAM module sleuf aan de zijkant van je Ziggo CI+ gecertificeerde televisie. Heeft je toestel niet zo'n ingebouwde CAM module? Plaats dan deze kaart in een los verkrijgbare CAM module die je daarna weer in het CI+ slot van je tv stopt.
      Enigste wat met deze moule niet werkt is hier "Film on demand"...vreemd maar waar.
      De updates gaan hier gewoon hetzelfde als bij de box, worden gewoon via de kaart/module binnengehaald.
      Last edited by Mullie; 7 mei 2012, 01:40.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
        Klopt helemaal, althans ook hier in Nederland met Ziggo.
        Hier heb je ook nog de mogelijkheid van Ziggo DTV kaart. Je plaatst deze Ziggo Smartcard simpelweg in de ingebouwde CAM module sleuf aan de zijkant van je Ziggo CI+ gecertificeerde televisie. Heeft je toestel niet zo'n ingebouwde CAM module? Plaats dan deze kaart in een los verkrijgbare CAM module die je daarna weer in het CI+ slot van je tv stopt.
        Enigste wat met deze moule niet werkt is hier "Film on demand"...vreemd maar waar.
        De updates gaan hier gewoon hetzelfde als bij de box, worden gewoon via de kaart/module binnengehaald.
        In België werken de smartcards van Telenet NIET in een ander toestel dan de door hun geleverde Digibox/Digicorder.
        Is hier wat koppelverkoop op dat gebied.
        Mocht dat wel mogelijk zijn, dan zat die kaart al lang in mijn TV.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Natuurlijk is die overbodig als uw TV een digitale ontvanger heeft ... is gewoon Telenet dat ons opdringt een veel slechtere tuner te gebruiken dan die dat in onze TV zit.
          Komt doordat het signaal gecodeerd moet zijn (ook aan Telenet opgelegd) en ze voor iedereen eenzelfde decoder willen.
          Langs één kant begrijpbaar wat support betreft, anders zouden ze voor elk merk en type TV support moeten bieden en dat zien ze niet zitten.
          Zo'n DIgibox kost misschien 20€ ... en dan nog.
          Ik zou ook veel liever geen Digicorder hebben en de tuner van de TV kunnen gebruiken ... maakt het wat simpeler voor iedereen wat bedrading betreft.
          Maar hoe gaan ze de updates dan doorsturen?
          Uw laatste vraag intrigeert me..nl: "hoe gaan ze de updates doen ?".

Zijn er wel "updates" nodig? Als alles marcheert, laat alles dan marcheren....

Maar het gaat hem meer over (of 't zal hem er over gaan) wie betaalt wat, en wie mag naar wat kijken...

Ook best mogelijk te doen met een soort van betaalkaart....een "chipke" ergens inpluggen en hupsake, jij mag vandaag naar deze film of die voetbalwedstrijd kijken...
          perman
          canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Jammer...dus als je een TV hebt met alle mogelijkheden ben je helemaal aangewezen op alleen die Digibox
            Gemiste kans voor Telenet.

Comment

Maar het gaat hem meer over (of 't zal hem er over gaan) wie betaalt wat, en wie mag naar wat kijken...
              Ook best mogelijk te doen met een soort van betaalkaart....een "chipke" ergens inpluggen en hupsake, jij mag vandaag naar deze film of die voetbalwedstrijd kijken...
              Zo moeilijk kan dat allemaal niet zijn hoor ... iedereen heeft een bankkaart en toch wordt iedere moment van de dag uw rechten aangepast ... je hebt een limiet van 500€ per dag, ga 300€ afhalen en even later is uw limiet maar 200€ meer.
              Waarom zouden ze uw rechten niet simpelweg met die kaart in uw TV kunnen bedienen?
              We staan toch geen 30 jaar achter zeker?
              Is gewoon kwestie van willen of niet.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
                Jammer...dus als je een TV hebt met alle mogelijkheden ben je helemaal aangewezen op alleen die Digibox
                Gemiste kans voor Telenet.
                Inderdaad ... ge koopt een TV van een paar duizend Euro waar "vermoedelijk" toch al een deftige tuner in mag zitten, waar een kaartlezer standaard bij zit maar waar je dan van de kabelmaatschappij verplicht wordt om zo'n onnozele decoder te kopen of te huren en waar je niet eens de kans krijgt om tegen eventuele meerprijs iets deftig te kopen.
                Op de hoop toe maken ze dat nog eens afschuwelijk van uitzicht en in een formaat dat bij geen enkel ander toestel past.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Zo moeilijk kan dat allemaal niet zijn hoor ... iedereen heeft een bankkaart en toch wordt iedere moment van de dag uw rechten aangepast ... je hebt een limiet van 500€ per dag, ga 300€ afhalen en even later is uw limiet maar 200€ meer.
                  Waarom zouden ze uw rechten niet simpelweg met die kaart in uw TV kunnen bedienen?
                  We staan toch geen 30 jaar achter zeker?
                  Is gewoon kwestie van willen of niet.
                  Voila zie, dat wou ik zeggen....'t Zijn zij die niet willen meewerken, wij niet!!!

PS. Wij komen toch goed overeen hé!!
                  perman
                  canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Voila zie, dat wou ik zeggen....'t Zijn zij die niet willen meewerken, wij niet!!!
                    Europa mengt zich met alles, domme regelgevingen op alles en nog wat en vooral wat milieu betreft ... misschien eens wat in de aandacht zetten bij die mannen dat zo'n extra decoder slecht is voor het milieu, verbruikt nutteloos energie voor een tuner dat in uw TV ook al zit.

PS. Wij komen toch goed overeen hé!!
                    Waarom zou dat niet zo zijn?
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door katbollie Bekijk bericht
                      Toch niet hoor. (checked en doublechecked, niets over verzwakt analoog signaal in de help en info over 'slimme energiestand')
                      Nee, daar zul je het waarschijnlijk inderdaad niet vinden.
                      Last edited by Leonidas; 7 mei 2012, 07:53.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        Ik denk (in mijn geval toch) omdat je maar op één TV digitaal kunt kijken. Als je over meer TVs (in andere kamers) beschikt is het sowieso analoog, of wat zijn de alternatieven?
                        Dat weet ik wel, maar TS wil analoog kijken op de tv waar zijn digibox staat. Ik vroeg me af waarom?

mir
                        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                          Dat weet ik wel, maar TS wil analoog kijken op de tv waar zijn digibox staat.
                          Dat was niet de TS.
                          Last edited by Leonidas; 7 mei 2012, 14:24.

Comment

Dat weet ik wel, maar TS wil analoog kijken op de tv waar zijn digibox staat. Ik vroeg me af waarom?

mir
                            OK.
                            Ik kan op onze Sony flatscreen, die op de INDI modem is aangesloten, op twee manieren analoog kijken, zo ik dat zou willen (want het beeld is beduidend minder):
                            1. door via de DVD-videorecorder te kijken
                            2. door een ander AV-poort (?) te kiezen.
                            In principe, als ik digitaal aan het kijken ben (inschakelen TV -> normaal altijd automatisch digitaal), kan ik naar analoog schakelen door de DVD-videorecorder aan te zetten. Da's natuurlijk even nodig om een opname te programmeren. Bij uitschakelen DVD-videorecorder krijg ik normaal automatisch mijn digitaal beeld terug. Wil ik toch analoog, dan moet ik een andere AV-poort (? weet niet of dat het juiste woord is, maar het zijn er een viertal, dacht ik AV1, AV2...) kiezen.
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Simpel: watt, zapsnelheid, meer kontrole over het volume (digicorder: +-10 niveaus?)
                              (toch als ik een kanaal wil zien dat nog steeds toegankelijk is via analoog)

Ik heb nog niks aan voordelen bemerkt met digitaal.

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                              Dat was niet de TS.
                              Klopt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                                Nee, daar zul je het waarschijnlijk inderdaad niet vinden.
                                En in de Telenet-shop hebben ze er ook niet over gesproken. 'k Heb die energiestand toevallig ontdekt door te browsen in de menus.

Comment

Working...
                                X