Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet-digitale-TV-vraag ;)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Telenet-digitale-TV-vraag

Het probleem van slecht analoog beeld als die box low power stand by gaat kan je toch eenvoudig oplossen door je 2e tv rechtstreeks aan te sluiten op de versterker van telenet ipv op de uitgang van de box.

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krol Bekijk bericht
      voor wat hoort wat..voor niks gaat de zon op
      Wat heb ik dan beter bij vroeger ? Nog meer kanalen waar er niets op te zien is ? Of zoals the boss zingt: http://www.youtube.com/watch?v=YAlDbP4tdqc

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Maar als je die andere tv's op een andere locatie zet (andere ruimte), dan tak je toch niet af van aan je digibox?
      Klopt.
      En de TV aan de Digibox ... daar kijk je toch digitaal naar zeker? Toch geen analoog signaal nodig op de TV zelf om te kijken?
      Als ik het kanaal analoog kan bekijken, dan kijk ik analoog. Waarom extra verbruiken voor iets waar ik niets van bemerk. (digitaal: af en toe haperingen in 't geluid, digibox zapt trager dan de tv (zelfs met de recente 'update', etc...)
      Zo'n splitter verzwakt uw signaal anders ook wel wat.
      Met een TV van €5 bemerk je daar misschien wat van, ik toch niet met mijn FTV van 8 jaar oud.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
        Het probleem van slecht analoog beeld als die box low power stand by gaat kan je toch eenvoudig oplossen door je 2e tv rechtstreeks aan te sluiten op de versterker van telenet ipv op de uitgang van de box.
        M'n huis is net vernieuwd....had ik dat geweten had ik wel 2 kabels laten trekken van de gang naar de living. Maar niemand die je dat op voorhand zegt. (voordat je een digi-abo van T neemt)

Comment

@katbollie niemand verplicht je om digitaal te gaan,maar eens zul je moeten want analoog gaat eraf of je nu wilt of niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Da's ook bij ons het geval:
            1) kwaliteit van analoog is minder dan van digitaal (ik "verbeter" het signaal door het via de DVD-videorecorder te sturen)
            2) aantal analoge zenders stemt niet overeen met aantal digitale zenders; bovendien is hun kanaal ook niet altijd hetzelfde. Weet niet of dat in Nederland ook zo is, maar dat is alleszins de toestand bij Telenet België.
            Dat kan wel zijn maar de TS schrijft in z'n openingspost dat hij nu nog analoog heeft. Hij zal er dus niet in kwaliteit op achteruit gaan en krijgt ook niet minder kanalen dan hij nu al heeft, voor wat betreft keuken en slaapkamer. Met betrekking tot de woonkamer krijgt hij meer zenders en waarschijnlijk een betere kwaliteit.

Dat had het antwoord moeten zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door katbollie Bekijk bericht
              Maar niemand die je dat op voorhand zegt.
              Toch wel hoor.

Comment

M'n huis is net vernieuwd....had ik dat geweten had ik wel 2 kabels laten trekken van de gang naar de living. Maar niemand die je dat op voorhand zegt. (voordat je een digi-abo van T neemt)
                Ik kan even niet volgen. Op welke tv wil je nu analoog kijken ? De TV die bij je digibox staat ? Of een 2e tv elders in huis ?

Waar staat de versterker van telenet in de garage of achter je tv?

1 coax naar je tv in de living is voldoende hoor.

mir

Comment

Ik kan even niet volgen. Op welke tv wil je nu analoog kijken ? De TV die bij je digibox staat ? Of een 2e tv elders in huis ?
                  Waar staat de versterker van telenet in de garage of achter je tv?
                  1 coax naar je tv in de living is voldoende hoor.
                  De T versterker staat in de gang.
                  De TV in de living.
                  Ik wil op de TV in de living analoog kijken, maar schakelt de digicorder in low-power standby, dan werd m'n analoog signaal (tv direkt aangesloten op de digicorder) heel sterk verzwakt.
                  Dankzij een splitter, die het signaal enerzijds naar de digicorder stuurt, anderzijds naar de tv, heb ik dat probleem niet meer.

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                  Toch wel hoor.
                  Toch niet hoor. (checked en doublechecked, niets over verzwakt analoog signaal in de help en info over 'slimme energiestand')

Oorspronkelijk geplaatst door krol Bekijk bericht
                  @katbollie niemand verplicht je om digitaal te gaan,maar eens zul je moeten want analoog gaat eraf of je nu wilt of niet
                  Ik heb digitaal, maar als uiteindelijk analoog er volledig af gaat....moet ik dan nog steeds 3x betalen voor m'n TV ?
                  1 - analoog (analoog+copyright)
                  2 - digitaal ('huur')
                  3 - digitaal (extra boxen om elders in huis ook digitaal te kunnen kijken.... aangezien er geen analoog meer is)

Comment

En waarom wil je eigenlijk op je TV nog analoog kijken als er een box op aangesloten is ?

Mir

Comment

En waarom wil je eigenlijk op je TV nog analoog kijken als er een box op aangesloten is ?

Mir
                      Ik denk (in mijn geval toch) omdat je maar op één TV digitaal kunt kijken. Als je over meer TVs (in andere kamers) beschikt is het sowieso analoog, of wat zijn de alternatieven?
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        Ik denk (in mijn geval toch) omdat je maar op één TV digitaal kunt kijken. Als je over meer TVs (in andere kamers) beschikt is het sowieso analoog, of wat zijn de alternatieven?
                        Een splitter voor digitaal...en het probleem is voor iedereen opgelost ..
                        perman
                        canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                          Een splitter voor digitaal...en het probleem is voor iedereen opgelost ..
                          Moet je eens uitleggen hoe je met één Digicorder/Digibox twee TV's van digitaal beeld kan voorzien en elk een andere zender bekijken.
                          Het enige alternatief om op beide locaties digitaal te kijken naar een eigen programma (zender) is in die andere ruimte ook een Digicorder/Digibox plaatsen.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Iedereen MOET bijbetalen (digitaal) om z'n kanalen te kunnen blijven kijken, en terzelfdertijd MOET je blijven betalen voor het analoog signaal.
                            Je betaalt toch maar één abonnement?
                            Ofwel heb je een abonnement op het analoog signaal ofwel heb je een abonnement op het digitaal signaal ... je betaalt ze toch nooit beiden?

Als ik het kanaal analoog kan bekijken, dan kijk ik analoog. Waarom extra verbruiken voor iets waar ik niets van bemerk. (digitaal: af en toe haperingen in 't geluid, digibox zapt trager dan de tv (zelfs met de recente 'update', etc...)
                            Als je geen verschil merkt tussen digitaal en analoog ... dan zou ik toch dringend eens naar een andere tv uikijken.
                            Trager zappen ... misschien iets trager dan TV maar wie verandert er nu om de seconde van zender? Ik zeg seconde want een seconde verschil in zappen zit er zeker niet in.
                            Haperingen in geluid? Dan zou ik als dit regelmatig gebeurt toch maar eens nakijken of het signaal wel deftig is ... met andere woorden uw bekabeling.

Met een TV van €5 bemerk je daar misschien wat van, ik toch niet met mijn FTV van 8 jaar oud.
                            Als je een FTV van 8 jaar hebt dat meer dan 5€ kostte ... dan zou je toch ook een verschil moeten zien tussen analoog en digitaal.
                            Last edited by VerSeg; 7 mei 2012, 00:40.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Moet je eens uitleggen hoe je met één Digicorder/Digibox twee TV's van digitaal beeld kan voorzien en elk een andere zender bekijken.
                              Het enige alternatief om op beide locaties digitaal te kijken naar een eigen programma (zender) is in die andere ruimte ook een Digicorder/Digibox plaatsen.
                              Dat bedoel ik juist Verseg...

Kan dat nou niet al in de TV verwerkt worden...(ik stel me zelfs al de vraag :" zit het er al niet in")..Is in feite die digibox (die nu betalend is) niet overbodig..???
                              perman
                              canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Je kunt bijvoorbeeld dit doen...http://www.hirschmann-multimedia.nl/...L_Schema-5.pdf.
                                Op elke willekeurige einddoos kan je je digibox/digirecorder aansluiten. Zo'n versterker is niet direct nodig, afhankelijk van de afstanden en je signaalsterkte. Bij de link staan meerdere aansluitschema's. Ben erg tevreden over de Hirschman spullen, nergens geen storingen of slechter beeld.
                                De rest is op dat moment geschikt voor analoog.....tot het moment dat je daar ook weer een digibox aansluit of een TV met een Ziggo DTV kaart: digitaal tv kijken zonder extra kabels en apparatuur!
                                Met deze Ziggo DTV kaart is digitaal tv kijken nu ook zonder gedoe met kabels en extra apparatuur mogelijk. Je plaatst deze Ziggo Smartcard simpelweg in de ingebouwde CAM module sleuf aan de zijkant van je Ziggo CI+ gecertificeerde televisie. Heeft je toestel niet zo'n ingebouwde CAM module? Plaats dan deze kaart in een los verkrijgbare CAM module die je daarna weer in het CI+ slot van je tv stopt.
                                althans in Nederland, weet niet hoe dat in Belgie is. Wij kunnen hier in totaliteit drie TV's digitaal aansluiten zonder extra abonenment kosten. Bij aanschaf van zo'n verdeler wel opletten dat je de juiste koopt die ook op de toekomst gericht is, bijvoorbeeld geschikt voor betaal TV, film op afroep etc.

Comment

Working...
                                X