Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Motards en brildragers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Motards en brildragers

    Met mijn nieuwe motor ben ik bijna verplicht om 'n systeem helm te gebruiken.
    Deze heb ik dan na 'n testrit ook gekocht bij H.Gericke. Het waren open deur dagen.
    Ik heb echt niet gekeken naar de prijs, dus het mocht ook 'n SCHUBERTH C3. (blijkbaar de stilste systeemhelm). Het enige probleem is dat je 'n Duitse kop moet hebben, want het kinstuk is veel te kort.

    Ik heb de nieuwe Nolan N104 met pinlock gekocht. Bij 150km/u was deze vrij aangenaam en tegen die snelheid rij ik zelden.
    Ik spreek wel over de Cruiser (recht-op) positie, dus zonder windscherm.

    Een gekend probleem, is dat deze helmen wel aanslaan als je 'n bril draagt. Ik heb zelf weinig ervaring met dit type helmen, maar ik werd er al onmiddellijk mee geconfronteerd.
    Volgens de meeste brildragers met integraal of systeemhelmen hebben er wel degelijk last van.

    Is er iemand die daar 'n oplossing voor kent ?

  • #2
    Re: Motards en brildragers

    Hallo,

    Normaal gezien heb je toch een "verluchtingsopening" die je open of dicht kan zetten, neen?
    Ik draag ook een bril en heb o.a. ook een systeemhelm voor in de koudere/nattere periodes (zijn er hier nog andere? ).
    Ik laat ofwel m'n vizier op een klein kiertje open, of zet de verluchting open.

    jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      Re: Motards en brildragers

      Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
      Hallo,

      Normaal gezien heb je toch een "verluchtingsopening" die je open of dicht kan zetten, neen?
      Ik draag ook een bril en heb o.a. ook een systeemhelm voor in de koudere/nattere periodes (zijn er hier nog andere? ).
      Ik laat ofwel m'n vizier op een klein kiertje open, of zet de verluchting open.

      jaja
      Dat klopt, maar het is wel 'n rare ervaring de eerste maal dat je zo 'n helm rijdt/test.
      Het vizier opzetten blijkt de meest voor de hand liggende oplossing. Eenmaal ik rij is dat ook onmiddellijk weg.
      Had de helm op en ging naar de motor met open vizier, maar met kin stuk naar beneden...NP
      Ik wil de baan op, klap het vizier dicht en mijn bril sloeg aan. Dat is dan juist op het moment dat ik wil invoegen en goed zicht moet hebben.
      Kwestie van ervaring vrees ik.
      Heb het al aan vele gevraagd, maar er blijkt niets te helpen. Het pinlock systeem werkt goed. Het is de bril die aanslaat.
      Contactlenzen zou misschien 'n oplossing kunnen zijn.
      Ik ben verziend, maar dat gaat ook met de jaren achteruit. Ik zou al 'n +1 moeten hebben voor normaal ver te zien.
      +1.5 a 1.75 voor mijn speedo en GPS en draag +2 achter mijn PC.
      Maar voor te lezen zit ik al boven de +2.5.
      Last edited by w00ha; 3 mei 2012, 11:53.

      Comment


      • #4
        Re: Motards en brildragers

        Er bestaat een speciale folie die je tegen de binnenkant van je vizier kleeft zodat deze niet meer aanslaat. Zelf heb ik dit en het helpt zeer goed. Ik ben wel geen brildrager.
        Fuji X-t2, Fuji X-t10, Fuji X-M1 en wat lenzen

        Comment


        • #5
          Re: Motards en brildragers

          Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
          ........
          Ik wil de baan op, klap het vizier dicht en mijn bril sloeg aan....
          Oorspronkelijk geplaatst door nomino Bekijk bericht
          Er bestaat een speciale folie die je tegen de binnenkant van je vizier kleeft zodat deze niet meer aanslaat.....
          tja...?
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Motards en brildragers

            Je hebt producten waarmee je normaal je vizier kan insmeren,
            misschien helpt dit op je bril?

            of een vizier op sterkte
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

            Comment


            • #7
              Re: Motards en brildragers

              Vizier op sterkte raad ik af.

              De (welliswaar weinige tegenwoordig) warme dagen kan het deugd doen om met open vizier te rijden als de snelheid het toelaat. En dan zie je geen steek met je versterkt vizier omhoog

              Ik heb sinds ik motor rij contactlenzen.
              Niet zozeer voor de aandamping, maar voor het gemak.

              Probeer misschien eens op je ademhaling te letten.
              Rustig uitademen door de neus, veel minder verdaming

              Comment


              • #8
                Re: Motards en brildragers

                Oh, mijn helm heeft ook zo'n extra "flap" dat ik er kan in klikken dat mijn neus wat afscheidt naar beneden.
                Daardoor komt je uitgeademde lucht niet direct naar boven,
                maar dit is natuurlijk helm-specifiek...
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                Comment


                • #9
                  Re: Motards en brildragers

                  mondkapje met een slangetje naar buiten de helm.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Motards en brildragers

                    Wat ik doe is mijn vizier een beetje open zetten als je bv stil staat aan de verkeerslichten/tragere ritten in de stad.. eenmaal de snelweg op dan klap ik 't helemaal dicht, de verluchtingsleuf is dan voldoende.
                    Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

                    Comment


                    • #11
                      Re: Motards en brildragers

                      Oorspronkelijk geplaatst door nomino Bekijk bericht
                      Er bestaat een speciale folie die je tegen de binnenkant van je vizier kleeft zodat deze niet meer aanslaat. Zelf heb ik dit en het helpt zeer goed. Ik ben wel geen brildrager.
                      Gelijk ik reeds zei : er zit 'n Pinlock systeem op.
                      Dit is 'n (uit)vinding door een Nederlander en wordt wereldwijd gebruikt met goed resultaat. Zelfs MotoGP rijders gebruiken het.

                      Het principe is zeer eenvoudig en vergelijkbaar met dubbele beglazing, die ook door de gevolgen van temp.schommelingen (aanslaan) verhinderd.

                      Het klepje niet finaal naar beneden is 'n oplossing. Rustiger ademen help ook 'n beetje.
                      Maar 'n nekschaaltje over de neus zou het nog verergeren.
                      Antidamp spuitbussen die autoshops verkopen helpt ook niet.
                      Ik haal mijn wijsheid hier van dat type helmgebruikers, zelf ga ik dan daar ook geen geld aan verkwisten.
                      Last edited by w00ha; 3 mei 2012, 17:33.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Motards en brildragers

                        poets je brilglazen eens met een zachte simoniz, zou kunnen helpen.
                        Voor het pinlock systeem er was deed ik dat met de binnenkant van het vizier en dat hielp.

                        mvg

                        Comment


                        • #13
                          Re: Motards en brildragers

                          Oorspronkelijk geplaatst door starengine Bekijk bericht
                          poets je brilglazen eens met een zachte simoniz, zou kunnen helpen.
                          Op de meeste brillen zit tegenwoordig een coating om reflecties tegen te gaan, als je daar met een polijstmiddel aan komt, dan kan je nieuwe glazen in je bril laten zetten...
                          Let er dus op wat je op de brilglazen smeert, want er zijn heel wat middeltjes die de coatings aantasten.

                          Met een aandampend vizier heb ik vroeger ook geregeld te maken gehad, dat was meestal op te lossen door het vizier een heel klein beetje open te zetten.
                          De ene helm heeft daar meer last van dan de andere. Er zijn helmen die aan de onderkant goed aansluiten, daar komt ook minder gemakkelijk verse lucht in. Daardoor gaat het luchtvochtigheidspercentage in de helm omhoog en dan zal het vizier nog gemakkelijker aandampen.

                          Met een aandampende bril in de motorhelm heb ik geen ervaring, toen ik nog op de motor reed had ik nog geen bril (ondertussen heb ik een leesbril nodig, ver zien lukt nog goed genoeg zondar bril).
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Motards en brildragers

                            Die Pinlock is indedaad super, ik kan niet zonder maar bij mij is de bril ook het probleem. Mijn helm (scorpion) heeft een klep aan de kin en bovenaan, wanneer ik die openzet heb ik geen probleem maar in de winter gaan deze natuurlijk dicht en dan wordt het problematisch. Zolang ik rij valt het goed mee maar wanneer ik stilsta dampt mijn bril ook wat aan. Enige mogelijkheid is dan de helm open doen wat dan ook weer vervelend is als het regent . Rij nu al 10 jaar elke dag door weer en wind naar het werk en heb er ook niet echt een pasklaar antwoord voor. Nu moet ik wel toegeven dat het met de scorpion helm echt wel veel beter is dan met mijn vorig merk.
                            I love my D500

                            Comment


                            • #15
                              Re: Motards en brildragers

                              Een motorsjaaltje dragen, zo eentje dat tot over de neus gaat ... scheelt hem gegarandeerd veel bij kouder weer.
                              Bij warm weer heb je dat niet nodig want dan heb je toch ook geen aanslag.
                              Andere oplossing is een echte motorbril ... dat is een bril zoals een andere maar met speciale glazen in die niet breken bij een eventueel ongeval en ook niet aandampen.
                              Natuurlijk kan je die bril ook op sterkte vinden. Deze is iets meer afgerond zodat hij nog minder je zicht belemmert op de zijkant.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X