Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gewoon ter informatie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Gewoon ter informatie

Ne Pjeirestek... Overmorgen denk ik naar De Kuiper te gaan, hier in Vilvoorde. Doe ik regelmatig, een gegrilde paardensteak, bleu, met Béarnaise. Ik ben geen bierdrinker, maar daar mag een pils of een donker biertje (trappist) bij. Of, voor de single Malt liefhebbers, een Glenmorangie Sherry Cask Finish.
    D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Of, voor de single Malt liefhebbers, een Glenmorangie Sherry Cask Finish.
      sterke drank bij een paardensteak ??
      ik zou het eerder bij een fris biertje houden.
      een Hoegaarden of een Rodenbach.

Comment

Zeg nooit zomaar sterke drank tegen een Single Malt!!!

Een Malt drink je met verstand, en een beetje water (een kwart erbij). En naast je snifter (het whiskyglas, lijkt wat op een sherry-copita) een groot glas fris plat water. Voor de dorst, de whisky is voor de smaak.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
          Oops
          'k zal 't onthouden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
            Oops
            'k zal 't onthouden.
            De Malt-inspecteur waakt!!

Comment

Een Malt drink je met verstand, en een beetje water (een kwart erbij). En naast je snifter (het whiskyglas, lijkt wat op een sherry-copita) een groot glas fris plat water. Voor de dorst, de whisky is voor de smaak.
              Ik heb al jaren geen whisky meer gedronken, maar je doet toch geen water bij die single malt zeker ?
              Het weinige van sterke drank wat ik nog drink is de IJslandse Brennivin (Black Death, hier nog nooit gezien) en af en toe eens een Bowmore. Maar ik doe tegenwoordig jaren met één fles.
              En die heerlijke turfwhisky's, ik moet helaas constateren dat mijn maag er niet meer tegen kan. Een maand of 6 geleden nog eens een Talisker geproefd en een hele nacht maagzuur gehad

Maar ik ga de discussie een beetje bijsturen, het is toch ter informatie
              Wat is het meest afschuwelijke recept dat je ooit hebt geproefd ? Ik heb een gruwel aan aardappelpuree maar daarmee ga je de dapperen niet scheiden van de halfzachten. Daarmee jaag je niet 90% van het volk het huis uit.

Ik begin :
              Met stip op nr 1 : De Zweedse Sürstromming (Baltische gegiste haring). Ik hoopte dat er meer mensen eens een blik opendeden in hun keuken, de vastgoedprijzen voor dat huis worden meteen betaalbaar. Wordt verkocht in blikken die op punt staan te ontploffen.
              Op 2 : De IJslandse Hàkarl. Haai die een maand of 4 ligt te gisten. Vroeger onder de grond, nu in kuipen. De ammoniak slaat in je neus. Alleen eten met Brennivin, dat ontsmet alles.
              Op 3 : De Indonesische Doerian. Vond ik nog te doen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                Ik heb al jaren geen whisky meer gedronken, maar je doet toch geen water bij die single malt zeker ?
                Het weinige van sterke drank wat ik nog drink is de IJslandse Brennivin (Black Death, hier nog nooit gezien) en af en toe eens een Bowmore. Maar ik doe tegenwoordig jaren met één fles.
                En die heerlijke turfwhisky's, ik moet helaas constateren dat mijn maag er niet meer tegen kan. Een maand of 6 geleden nog eens een Talisker geproefd en een hele nacht maagzuur gehad

Wat is het meest afschuwelijke recept dat je ooit hebt geproefd ? Ik heb een gruwel aan aardappelpuree maar daarmee ga je de dapperen niet scheiden van de halfzachten. Daarmee jaag je niet 90% van het volk het huis uit.

Ik begin :
                Met stip op nr 1 : De Zweedse Sürstromming (Baltische gegiste haring). Ik hoopte dat er meer mensen eens een blik opendeden in hun keuken, de vastgoedprijzen voor dat huis worden meteen betaalbaar. Wordt verkocht in blikken die op punt staan te ontploffen.
                Op 2 : De IJslandse Hàkarl. Haai die een maand of 4 ligt te gisten. Vroeger onder de grond, nu in kuipen. De ammoniak slaat in je neus. Alleen eten met Brennivin, dat ontsmet alles.
                Even terugkomen op Single Malt: de beste manier om die te degusteren is met een scheutje water. Eerst natuur ruiken en beetje proeven, dan met water. De smaken en aroma's bloeien open, omdat je smaakpapillen en reukdinges niet verdoofd worden door de alcohol. Ik ben een behoorlijk beslagen Malt-amateur, ik heb er nu meer dan 100 verschillende staan, drink erg weinig, amper 1x per week. Mijn voorkeur gaat ook uit naar de Islay's (Bowmore, Laphroaig, Lagavulin...) en de Sherry-matureds, zoals The Macallan... Mijn boot heet ten andere Bowmore, de vorige Laphroaig.
                De watertoevoeging doet het ook goed bij Armagnac, Calva, Marc etc.

Comment

Ik begin :

Zwitserse Appenzeller kaas! Moest verboden worden! Stinkt als dierenvet in ontbinding, je kunt er een ijskast mee naar de vaantjes helpen.
                  Liever dan één brokje Appenzeller te eten overnacht ik in een slaapzakje tegen de flank van de El Capitan aan.

Walter
                  D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                    Zwitserse Appenzeller kaas! Moest verboden worden! Stinkt als dierenvet in ontbinding, je kunt er een ijskast mee naar de vaantjes helpen.
                    Liever dan één brokje Appenzeller te eten overnacht ik in een slaapzakje tegen de flank van de El Capitan aan.

Walter
                    Ha, waar kan je dat hier ergens kopen ?
                    Er is toch ook een kaassoort waar de wormen uitkruipen en die enkel onder tafel wordt verkocht. Is het dat ?
                    Siciliaans dacht ik.

Comment

Even terugkomen op Single Malt: de beste manier om die te degusteren is met een scheutje water. Eerst natuur ruiken en beetje proeven, dan met water. De smaken en aroma's bloeien open, omdat je smaakpapillen en reukdinges niet verdoofd worden door de alcohol.
                      Persoonlijk hou ik het liever op een paar druppels water (voor een paar cc Single Malt dan wel). En, weer persoonlijk, niet elke Single Malt bloeit open met wat water. Sommige komen enkel dan tot hun recht, anderen zijn zelfs met een paar druppels 'dood'. Maar het blijft wel zeer persoonlijk natuurlijk.

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Er is toch ook een kaassoort waar de wormen uitkruipen en die enkel onder tafel wordt verkocht. Is het dat ?
                        Siciliaans dacht ik.
                        "Op Sardinië wordt een kaas gemaakt, de Casu Marzu, die zo lang gerijpt wordt tot de larven van de kaasvliegen zich er heerlijk in thuis voelen.
                        De maden, kleine doorzichtige wormpjes, zorgen ervoor dat de kaas smeuïg wordt, en pittig smaakt. De kaas wordt verkocht/gegeten met de wormen er nog in.
                        Ik hoef natuurlijk niet te zeggen dat Europese regelgeving (Brussel) ervoor gezorgd heeft dat deze kaas in de ban gedaan is.
                        Je kunt de kaas slechts onder de toonbank kopen op Sardinië, en dan nog alleen maar als je het vertrouwen van de locals gewonnen hebt."

bron: http://www.heteizei.nl/#post339

Maar ik heb gehoord dat in Frankrijk ook dergelijke kaas verkocht wordt.
                        Daar vragen de liefhebbers dat ze de kaas willen "avec ses habitants".

Comment

Ik weet ineens hoe het komt dat ik geen kaas mag (en ik zeg zelfs niet "lust").
                          perman
                          canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                            "Op Sardinië wordt een kaas gemaakt, de Casu Marzu, die zo lang gerijpt wordt tot de larven van de kaasvliegen zich er heerlijk in thuis voelen.
                            De maden, kleine doorzichtige wormpjes, zorgen ervoor dat de kaas smeuïg wordt, en pittig smaakt. De kaas wordt verkocht/gegeten met de wormen er nog in.
                            Ik hoef natuurlijk niet te zeggen dat Europese regelgeving (Brussel) ervoor gezorgd heeft dat deze kaas in de ban gedaan is.
                            Je kunt de kaas slechts onder de toonbank kopen op Sardinië, en dan nog alleen maar als je het vertrouwen van de locals gewonnen hebt."

bron: http://www.heteizei.nl/#post339

Maar ik heb gehoord dat in Frankrijk ook dergelijke kaas verkocht wordt.
                            Daar vragen de liefhebbers dat ze de kaas willen "avec ses habitants".
                            Lijkt me een prima kaas te zijn
                            Kazen in alle vormen en smaken kan ik hebben, witte of blauwe schimmel, romige of harde kazen, ipv de bekende korst eentje van as, ... allemaal lekker.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                              Ik weet ineens hoe het komt dat ik geen kaas mag (en ik zeg zelfs niet "lust").
                              Ge zijt niet alleen
                              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                              George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                                Lijkt me een prima kaas te zijn
                                Kazen in alle vormen en smaken kan ik hebben, witte of blauwe schimmel, romige of harde kazen, ipv de bekende korst eentje van as, ... allemaal lekker.
                                Ben ook een kaasliefhebber.
                                Maar deze met wormen, zou ik toch wel laten liggen.

Ik hou onder andere veel van oude harde kazen zoals de Italiaanse peccorino
                                en natuurlijk de overheerlijke parmezaanse kaas, met zo'n harde korst waarop je bijna je tanden breekt.

Comment

Working...
                                X