Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hardloop ervaringen door de jaren heen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hardloop ervaringen door de jaren heen

Ben nu een half jaar bezig. Loop 4 maal in de week tussen de 8 en 20 km. Ben in 8 weken 16 kilo afgevallen (1 maaltijd per dag, geen alcohol). BMI 23. Rusthartslag van 75 naar 55 gedaald. Kilometertijd tijdens 20km loop van 7 naar 5 minuten. Tot nu toe gelukkig geen blessures. Voel me weer een jonge god.

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
      Ben nu een half jaar bezig. Loop 4 maal in de week tussen de 8 en 20 km. Ben in 8 weken 16 kilo afgevallen (1 maaltijd per dag, geen alcohol). BMI 23. Rusthartslag van 75 naar 55 gedaald. Kilometertijd tijdens 20km loop van 7 naar 5 minuten. Tot nu toe gelukkig geen blessures. Voel me weer een jonge god.
      goed bezig hoor Jan.
      nog even en je kan inbreker worden)(.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Jan

1 maaltijd per dag?

klinkt gezond....
        tuurlijk vermager je enorm, binnenkort begin je je eigen spieren te verbranden
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
          1 maaltijd per dag?

klinkt gezond....
          tuurlijk vermager je enorm, binnenkort begin je je eigen spieren te verbranden
          Dat was tijdens de 8 weken afvallen. Als je hardloop met een hartslag van 60%-70% van je maximale hartslag, loop je volledig op vetverbranding. Dat kun je uren volhouden met een lege maag. Op 1 kilo vet kun je 10 uur hardlopen. Dat was drie maanden geleden. Heb daarna mijn normale eetpatroon opgepakt. Ben geen gram aangekomen.

Jan

Ik ben nu

Comment

Dat was tijdens de 8 weken afvallen. Als je hardloop met een hartslag van 60%-70% van je maximale hartslag, loop je volledig op vetverbranding. Dat kun je uren volhouden met een lege maag. Op 1 kilo vet kun je 10 uur hardlopen. Dat was drie maanden geleden. Heb daarna mijn normale eetpatroon opgepakt. Ben geen gram aangekomen.

Jan

Ik ben nu
            De berekening van 1kilo vet voor 1uur hardlopen,
            is dat rekeninghoudende met omgevingselementen? (bergop, wind, lucht).
            en met je eigen elementen? leeftijd, gewicht,...

'k vind het een gevaarlijke manier...
            en zal door ongeveer elke sport dokter afgeraden worden...
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

De berekening van 1kilo vet voor 1uur hardlopen,
              is dat rekeninghoudende met omgevingselementen? (bergop, wind, lucht).
              en met je eigen elementen? leeftijd, gewicht,...

'k vind het een gevaarlijke manier...
              en zal door ongeveer elke sport dokter afgeraden worden...
              1 kilo vet levert ongeveer 7000 kcal. De hoeveelheid kcal die je verbrandt hangt af van de duur, de afstand en je gewicht. Bij 10 km in een uur, 75 kilo verbrandt je ongeveer 700 kcal (http://www.looptijden.nl/hardlopen/calorieen). Om 1 kilo af te vallen moet je dus 10 uur lopen (niet 1).

Een gevaarlijke manier? Ik zal het nog 1 keer proberen uit te leggen. Als je 10 kilo te zwaar bent heb je een vetvoorraad voor 100 uur hardlopen. Als je maar langzaam genoeg loopt, draait je lichaam bijna 100% op vetverbranding. Zo kun je 20 km lopen op een lege maag. Ik heb in die 8 weken afvallen geen moment honger gehad of problemen gehad met afstanden boven de 10 km. Snap je het nu?

Jan

Comment

Snap je het nu?
                Rustig man rustig...
                Blaas je niet op, je wilt juist vermageren...

1 maaltijd per dag 8 weken lang + 10km lopen is gevaarlijk en niet gezond...
                ook al heb je een vet voorraad...

maar dat snap jij niet.

Comment

Rustig man rustig...
                  Blaas je niet op, je wilt juist vermageren...

1 maaltijd per dag 8 weken lang + 10km lopen is gevaarlijk en niet gezond...
                  ook al heb je een vet voorraad...

maar dat snap jij niet.
                  Nee, dat snap ik niet. Probeer het nog 1 keer uit te leggen. Maar dan wel goed onderbouwen, niet zomaar wat roepen.

Dus : wat is er het gevaar en hoe kan het voor de gezondheid schaden?

Jan

Comment

Om even wat uit te leggen:

Op het einde van een lange duurinspanning, na 3 -4 uur uur, zijn de koolhydraatvoorraden in de spier uitgeput. In dit stadium wordt gezocht naar andere energiebronnen. De afbraak van koolhydraten uit de lever, energie uit de afbraak van aminozuren (afkomstig van eiwitafbraak) en uit melkzuur. In dit stadium is vet uiteraard een belangrijke energiebron. Wanneer de koolhydraatvoorraad echter uitgeput is kan de vetverbranding niet meer doorgaan. Vetten branden in het vuur van de koolhydraten wil zeggen dat er steeds een minimum aan koolhydraten nodig is in het energiemengsel.
                    Gaat de inspanning door wanneer de lever en spierglycogeenreserves zijn uitgeput dan kan een laag bloedsuikergehalte optreden ( vermoeidheid, duizeligheid, misselijkheid, appelflauwte…)

En die ene maaltijd zal niet genoeg koolhydraten voorzien...

Met het gewicht dat je zelf meldt (75kg) heb je per dag ongeveer 1749Kcal nodig (als ik mij niet vergis? ) -> dit is dan nog gerekend zonder extra energie om te sporten.
                    dat is ongeveer 20 sneetjes volkorenbrood (80 g / snede)... en dit is voor jou dus 1 maaltijd?

in een ander topic zeg je zelf, maximaal 800kcal in te nemen? dat is de helft van wat ze aanraden voor een normale dag?

afvallen... is belangrijk... de manier waarop... is belangrijker.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      goed bezig hoor Jan.
                      nog even en je kan inbreker worden)(.
                      grt,bouk.
                      Dank je Bouk. Wees niet bang, ik heb net een harinkje met een heerlijke Gulden Draak weggewerkt!

Jan

Comment

Om even wat uit te leggen:

Op het einde van een lange duurinspanning, na 3 -4 uur uur, zijn de koolhydraatvoorraden in de spier uitgeput. In dit stadium wordt gezocht naar andere energiebronnen. De afbraak van koolhydraten uit de lever, energie uit de afbraak van aminozuren (afkomstig van eiwitafbraak) en uit melkzuur. In dit stadium is vet uiteraard een belangrijke energiebron. Wanneer de koolhydraatvoorraad echter uitgeput is kan de vetverbranding niet meer doorgaan. Vetten branden in het vuur van de koolhydraten wil zeggen dat er steeds een minimum aan koolhydraten nodig is in het energiemengsel.
                        Gaat de inspanning door wanneer de lever en spierglycogeenreserves zijn uitgeput dan kan een laag bloedsuikergehalte optreden ( vermoeidheid, duizeligheid, misselijkheid, appelflauwte…)

En die ene maaltijd zal niet genoeg koolhydraten voorzien...

Met het gewicht dat je zelf meldt (75kg) heb je per dag ongeveer 1749Kcal nodig (als ik mij niet vergis? ) -> dit is dan nog gerekend zonder extra energie om te sporten.
                        dat is ongeveer 20 sneetjes volkorenbrood (80 g / snede)... en dit is voor jou dus 1 maaltijd?

in een ander topic zeg je zelf, maximaal 800kcal in te nemen? dat is de helft van wat ze aanraden voor een normale dag?

afvallen... is belangrijk... de manier waarop... is belangrijker.
                        3 -4 uur ? Joh, ik loop 20 km in 2 uur. En in dit tempo worden de koolhydraatvoorraden nauwelijks aangesproken. Na 20 minuten zit je op volledige vetverbranding. Dat verklaart ook waarom ik met een lege maag en 800 kcal per dag dit 8 weken fluitend vol heb kunnen houden. Niks vermoeidheid, duizeligheid, misselijkheid, appelflauwte...

Na die 8 weken afvallen, drie maanden gelden, ben ik weer normaal gaan eten en val ik dus niet meer af.

Jan

Comment

Je verbrandt nooit puur vet slimmerd.
                          ALTIJD verbrand je mee koolhydraten...

maar je hebt gelijk,
                          kzou nog minder eten,
                          en meer lopen

Comment

Jan
                            Spijtig dat het enkel een gevoel is.
                            Mvg.
                            Robert
                            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

3 -4 uur ? Joh, ik loop 20 km in 2 uur. En in dit tempo worden de koolhydraatvoorraden nauwelijks aangesproken. Na 20 minuten zit je op volledige vetverbranding. Dat verklaart ook waarom ik met een lege maag en 800 kcal per dag dit 8 weken fluitend vol heb kunnen houden. Niks vermoeidheid, duizeligheid, misselijkheid, appelflauwte...

Na die 8 weken afvallen, drie maanden gelden, ben ik weer normaal gaan eten en val ik dus niet meer af.

Jan
                              Proficiat .. ze wachten op u in de dienst cardiologie ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                                Proficiat .. ze wachten op u in de dienst cardiologie ...
                                Dat vind ik geen positieve reactie. Heb ik mijzelf in 8 weken omgetoverd van een pafferige, zwetende, hijgende oude man in een jonge god, krijg je dit...

Jan

Comment

Working...
                                X