Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hardloop ervaringen door de jaren heen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hardloop ervaringen door de jaren heen

Ik heb het hardlopen na een aantal jaren weer wat serieuzer opgepakt. Ik ben benieuwd wat mijn prestaties in vergelijking met 20 jaar kunnen zijn. Ben nu 54.

Toen:

5 km 18.30
    10 km 39.30
    1/2 marathon 1.28
    Marathon 3.28

Mensen op het forum die de invloed van de leeftijd uit de praktijk kennen?

Jan

Re: Hardloop ervaringen door de jaren heen

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
    Toen:

5 km 18.30
    10 km 39.30
    1/2 marathon 1.28
    Marathon 3.28
    Ik (47j)
    nu
    5km: 25min
    10km: gelieve de 101 te bellen...
    Dat we ze nog lang mogen "trekken".
    Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
      Ik (47j)
      nu
      5km: 25min
      10km: gelieve de 101 te bellen...
      Waarom naar de politie bellen? Ga je na 5km een fiets stelen of wat?
      perman
      canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
        Waarom naar de politie bellen? Ga je na 5km een fiets stelen of wat?
        ik moet eigelijk 112 bellen...
        Dat we ze nog lang mogen "trekken".
        Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Als 54-jarige mag je je niet meer focussen op tijden. Laat dat maar over aan de jongeren Loop en geniet er van. Trouwens wie is er geinteresseerd in de tijden van een 54 jarige?
          Ik doe bijna dagelijks aan sport (lopen, zwemmen, fietsen). Maar enkel uit het oogpunt van een gezonde beweging. Geen excessen, maar aangename aerobe training.
          Homo Sapiens Pentaxiensis

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
            Als 54-jarige mag je je niet meer focussen op tijden. Laat dat maar over aan de jongeren Loop en geniet er van. Trouwens wie is er geinteresseerd in de tijden van een 54 jarige?
            Ik doe bijna dagelijks aan sport (lopen, zwemmen, fietsen). Maar enkel uit het oogpunt van een gezonde beweging. Geen excessen, maar aangename aerobe training.
            Als je geen antwoord op mijn vraag hebt, zwijg dan. Als 54-jarige bepaal ik helemaal zelf waar ik op focus. De enige die geďnteresseerd is in mijn tijden ben ikzelf... Dat was ik 20 jaar geleden ook.

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
              ik moet eigelijk 112 bellen...
              Maar bah nee, geniet van de afstand die je gelopen hebt...stop als je niet meer aankunt..en bel nen taxi om U naar de kortstbijgelegen kroeg te brengen om er enen te drinken.. Laat het godver zover niet komen dat je de mannen met de witte kielen nodig hebt.

Ooit (ongeeer 15 jaar terug) had ik als therapie bij een depressie, gaan joggen. Samen met een vriend kinesist heb ik dat verscheidene maanden uitgehouden. Ik moet eerlijk zeggen dat het geen slecht gevoelen gaf. Weet je wel, als je aan 't lopen bent zet je uw verstand op nul en loopt op natuurlijke instincten, geen tijd dus om dat stukje mens tussen de oren te laten werken..spijtig door de toestand van enkels en knieen (en de leeftijd) heb ik dit niet kunnen/mogen voortdoen.

Moet er wel bijvertellen dat we nooit op tijd of afstand gezien hebben. Ging aléé liep het niet meer, dan werd het stappen of sloegen een baantje in om vlugger terug thuis te zijn, in gedachte houdend volgende keer doen we een ietsje meer.

na plaatsing antwoord gelezen van TS aan een vorige inzender ...Hola spijtig dat ik al had opgeslagen, mijn antwoord is ook niet naar jouw goesting zeker.....had het anders niet gedaan hoor. Zal volgende keer tweemaal nadenken voor ik in uw topic nog iets antwoord.
              Last edited by perman; 30 april 2012, 20:02.
              perman
              canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Ben al 40 jaar lang een recreatie loper. Heb nooit echt gestreefd naar prestaties en ook nooit aan competies deelgenomen. Ik vind dat als je 1km doet op 5min dit voor jou leeftijd een goeie prestatie is.Ben dus een stuk ouder en kan ervan meespreken, geloof mij.
                Vergeet die prestatiedrang en wees blij dat je nog kan lopen. En wees er vooral van bewust dat je prestaties met de leeftijd achteruit gaan. Als je dit niet kan aanvaarden komen er gegarandeerd problemen van. En vergeet zeker niet dat de gewrichten van enkels, knieën en heupen zwaar belast worden, vooral als je op verharde bodem traint. En deze moet je op leeftijd proberen zo lang mogelijk in ere te houden. Zonder dan nog te spreken over weke delen letsels die ook altijd om het hoekje komen kijken.
                Minder prestatie gericht en indien mogelijk de frequentie van trainen wat opdrijven beveel ik ten stelligste aan.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Als je geen antwoord op mijn vraag hebt, zwijg dan. Als 54-jarige bepaal ik helemaal zelf waar ik op focus. De enige die geďnteresseerd is in mijn tijden ben ikzelf... Dat was ik 20 jaar geleden ook.

Jan
                  Nee, ken ik niet.

Zo tevreden?

Comment

Hallo allemaal,

Bedankt voor de het meedenken, de nuttige tips en de olijke kwinkslagen.

Ik wordt echter meer wijzer van de Age Grading Calculator. http://www.runnersworld.com/cda/agegradingcalculator

34 jaar -> 54 jaar:

5 km 18.30 -> 21:45
                    10 km 39.30 -> 45:30
                    1/2 marathon 1.28 -> 1:42
                    Marathon 3.28 -> 4:00

nb prestatiedrang heeft de mens naar de top van evolutiepiramide gestuwd. Zit dus in onze genen. Ik kan er dus niks aan doen

Jan

Comment

nb prestatiedrang heeft de mens naar de top van evolutiepiramide gestuwd. Zit dus in onze genen. Ik kan er dus niks aan doen

Jan
                      Wat een BS!! het is toch aan jezelf om hieraan wel of niet mee te doen? ikzelf ben er al vele jaren geleden mee gestopt; geen prestatiedrang, geen carričrejager, etc.

gewoon mijn leven leiden op mijn manier en genieten van iedere seconde dat ik leef en ik voel er mij verdraaid lekker bij...
                      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Jan
                        pas toch maar op dat je niet op je eigen lange tenen trapt tijdens je "prestaties", amaai ook een goede morgen....
                        Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

.......

.. De enige die geďnteresseerd is in mijn tijden ben ikzelf...
                          vraag het me toch af...?
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Als 54-jarige bepaal ik helemaal zelf waar ik op focus.
                            Stel dan je vragen aan jezelf Trouwens 54 jarigen die zich focussen op prestaties en tijden stralen een zekere tristesse uit. Een beetje zich vastklampen aan vergane glorie. Je doet maar. Maar je tijden interesseren mij niet
                            Homo Sapiens Pentaxiensis

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                              Ben al 40 jaar lang een recreatie loper. Heb nooit echt gestreefd naar prestaties en ook nooit aan competies deelgenomen. Ik vind dat als je 1km doet op 5min dit voor jou leeftijd een goeie prestatie is.Ben dus een stuk ouder en kan ervan meespreken, geloof mij.
                              Vergeet die prestatiedrang en wees blij dat je nog kan lopen. En wees er vooral van bewust dat je prestaties met de leeftijd achteruit gaan. Als je dit niet kan aanvaarden komen er gegarandeerd problemen van. En vergeet zeker niet dat de gewrichten van enkels, knieën en heupen zwaar belast worden, vooral als je op verharde bodem traint. En deze moet je op leeftijd proberen zo lang mogelijk in ere te houden. Zonder dan nog te spreken over weke delen letsels die ook altijd om het hoekje komen kijken.
                              Minder prestatie gericht en indien mogelijk de frequentie van trainen wat opdrijven beveel ik ten stelligste aan.
                              Sorry Jan, maar ik moet enero bijtreden. Ik weet niet in hoeverre je gedurende die 20 jaar 'stil' hebt gelegen, maar als je vandaag verworden bent tot de spreekwoordelijke "couch potato" zou je toch maar beter voorzichtig beginnen.
                              In ieder geval, stel realistische doelen en luister naar je lichaam. Ik spreek ook van ondervinding, na herhaaldelijk na blessures of operatie de draad weer op te pakken. Ik ben momenteel blij dat ik terug aan een zeker tempo kan lopen, en geniet van lopen in bos of natuurgebieden, de laatste maanden met een hondje als partner Meer moet dat niet (meer) zijn.
                              Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
                              And why do we fall, Bruce?

Comment

Working...
                              X