Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem met vrachtwagen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem met vrachtwagen

    het is weer bijna weekend en dat wil dus zeggen dat straks mijn overbuur met zijn trekker arriveert en wederom een compleet (in dit geval zelfs een verlengd) weekend voor mijn deur geparkeerd zal staan...

    Het zit zo: mijn overbuur is onlangs van werkgever veranderd waardoor hij dagelijks met zijn vrachtwagen naar huis komt, tijdens de week staat ie elders geparkeerd omdat ie dan meestal zijn oplegger
    heeft aanhangen. Tijdens de weekends is het "enkel" zijn trekker die voor mijn raam staat te "blinken".
    Ik heb hem er al persoonlijk over aangesproken en zijn reactie was maar kort en pover; het liet hem blijkbaar koud dat ik het niet leuk en aangenaam vind om een heel weekend op zijn tweede
    thuis te zitten staren.
    Dan maar naar de politie gebeld, de agenten hebben poolshoogte komen nemen en wisten me te vertellen dat ze af en toe zouden voorbijrijden om de situatie in 't oog te houden...
    Hebben jullie de agenten al gezien? wel ik niet... (wat ik ook deels begrijp daar hun prioriteiten wellicht elders liggen)

    Ondertussen heeft ook mijn gebuur contact opgenomen met de politie omdat ook zij het spelletje redelijk beu zijn. En het is een spelletje aan het worden want iedere vrijdag komt de echtgenote van de trucker
    hun wagens reeds van 's ochtends voor onze deur parkeren zodat hij met zijn trekker zeker een plaatsje gereserveerd heeft wanneer ie toekomt.

    Het rare is dat hun oprit nochtans groot genoeg is zodat hij zijn trekker "op den hof" kan parkeren tijdens het weekend. Maar... en nu komt het, als ie 's avonds thuiskomt staat zijn echtgenote klaar met de rijf
    + borstel om de kiezelsteentjes terug op hun plaats te rijven daar waar hij zijn voetstappen heeft gezet... ik denk dat ze een beetje lijdt aan kuis mania.

    enfin, de situatie lijkt zich niet zomaar vanzelf op te lossen dus stel ik jullie de vraag wat jullie hiermee zouden doen?
    iig heb ik mij voorgenomen om dit weekend nogmaals de politie erbij te halen wanneer ie langer dan 12 uur
    voor mijn voordeur geparkeerd staat. Ik heb ondertussen al vernomen dat een trekker max. 12 uur mag blijven staan, daarna moet ie zich verplaatsen.

    Ik vind dit een bijzonder lastige situatie want ik woon hier ondertussen 12 jaar en heb nog nooit problemen of last gehad met eender wie in mijn straat. En dat wil ik ook graag nog héél lang zo houden.
    Maar wanneer ze mij uitdagen en ambetant beginnen doen dan word ik uiteraard ook lastig.

    Denk nu maar niet dat ik iets tegen vrachtwagenchauffeurs of vrachtwagens heb hoor, wij hebben deze mensen en de hele transportsector heel hard nodig om onze economie draaiende te houden maar dit is een situatie die niemand ten goede komt
    en waarvan zowel mijn buren als ikzelf last hebben.

    Laat maar horen jullie ideeën/voorstellen/suggesties/opmerkingen... (en nee, verhuizen is voor mij geen deftige optie). :wink:
    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

  • #2
    Re: Probleem met vrachtwagen

    Ik denk dat je niet veel meer kan doen als dat je nu doet?

    Je hebt eerst persoonlijke communicatie geprobeerd,
    dit is niet gelukt.
    Je hebt het via de arm der wet geprobeerd,
    maar deze zijn misschien op andere momenten gepasseerd,
    Je weet wat hij wettellijk al dan niet mag,
    dus in de gaten houden en tijdig politie bellen...

    en veel geduld...
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

    Comment


    • #3
      Re: Probleem met vrachtwagen

      16 platte banden....

      Ik kan mij voorstellen dat zoiets niet leuk is, maar is er dan geen wet die dat verbiedt ?
      hier op de gemeente mogen vrachtwagens alleen nog langs de ring parkeren, in Roeselare nog enkel op enkele aangewezen parkings enz.

      Wettekst:
      27.5.2. Binnen de bebouwde kommen is het verboden op de openbare weg auto's, slepen en aanhangwagens met een maximale toegelaten massa van meer dan 7,5 ton langer dan acht uur na elkaar te laten parkeren, behalve op de plaatsen waar het verkeersbord E9a, E9c of E9d is aangebracht.

      Comment


      • #4
        Re: Probleem met vrachtwagen

        of je reserveert dat plaatsje die zij reserveren voor zichzelf voor jou

        Comment


        • #5
          Re: Probleem met vrachtwagen

          Bel naar z'n baas en vertel je verhaal, misschien heeft die meer begrip voor je.
          I.v.m. met de rijtijdenwet kan het trouwens duizenden euro's (!) kosten als de trekker in het weekend verplaatst wordt en daarmee de rijtijdenwet overtreden.
          Wanneer de buurman op zondag zijn auto moet verplaatsen mag hij in het slechtste geval pas dinsdag weer gaan rijden of hij riskeert eerdergenoemde boete.
          Dan moet z'n baas iemand anders sturen die de trekker even verplaatst.
          Als ik de chauffeur of eigenaar was zou ik er alles aan doen dit te voorkomen, dan de vrachtwagen maar op de zaak parkeren in het weekend.

          Comment


          • #6
            Re: Probleem met vrachtwagen

            Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
            Bel naar z'n baas en vertel je verhaal, misschien heeft die meer begrip voor je.
            I.v.m. met de rijtijdenwet kan het trouwens duizenden euro's (!) kosten als de trekker in het weekend verplaatst wordt en daarmee de rijtijdenwet overtreden.
            Wanneer de buurman op zondag zijn auto moet verplaatsen mag hij in het slechtste geval pas dinsdag weer gaan rijden of hij riskeert eerdergenoemde boete.
            Dan moet z'n baas iemand anders sturen die de trekker even verplaatst.
            Als ik de chauffeur of eigenaar was zou ik er alles aan doen dit te voorkomen, dan de vrachtwagen maar op de zaak parkeren in het weekend.
            Normaal mag je de trekker enkele kilometers verplaatsen zonder dat je daarmee de wet op de rijtijden overtreedt.

            Verder zou ik wel contact opnemen met zijn baas en het 'geval' rustig uitleggen. Misschien is hij begripvoller dan de chauffeur.
            En dat het niet helpt kan je enkel nog het spelletje meespelen en zelf vervelend doen...
            Jean Pierre.

            Comment


            • #7
              Re: Probleem met vrachtwagen

              Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
              Normaal mag je de trekker enkele kilometers verplaatsen zonder dat je daarmee de wet op de rijtijden overtreedt.
              Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
              Zou je mij kunnen verwijzen naar het artikel in de rijtijdenwet waarin dat staat?
              (Ik weet dat er wel iets is in geval van het op- en afrijden van trein of boot)

              Comment


              • #8
                Re: Probleem met vrachtwagen

                Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
                Zou je mij kunnen verwijzen naar het artikel in de rijtijdenwet waarin dat staat?
                (Ik weet dat er wel iets is in geval van het op- en afrijden van trein of boot)
                Wat doe je met chauffeurs die in de haven gelost hebben en verplicht hun 48 uur rust moeten nemen? Zij moeten dan maar te voet hun boodschappen doen. Wat doe je met de honderden meters die op het bedrijf gereden worden (laden en lossen door magazijniers gereden met een bedrijfs- of werkplaatskaart indien uitgerust met een digitale tachograaf).

                Ik heb in al de jaren dat ik op de baan ben nog nooit geweten dat men grondig kijkt naar de weekendrust...
                Jean Pierre.

                Comment


                • #9
                  Re: Probleem met vrachtwagen

                  Wat doe je met chauffeurs die in de haven gelost hebben en verplicht hun 48 uur rust moeten nemen?
                  Zij moeten dan maar te voet hun boodschappen doen.

                  Ja

                  Wat doe je met de honderden meters die op het bedrijf gereden worden (laden en lossen door magazijniers gereden met een bedrijfs- of werkplaatskaart indien uitgerust met een digitale tachograaf).

                  Op Out of Scope zetten.

                  Ik heb in al de jaren dat ik op de baan ben nog nooit geweten dat men grondig kijkt naar de weekendrust...

                  Dat kan.
                  Zeker wanneer je nog met de schijven werkt is het anders dan met een digitale tacho.
                  Het is daarbij ook niet ondenkbaar dat de buitenlanders in België een andere behandeling krijgen dan de Belgen zelf, en nu druk ik me voorzichtig uit.
                  Maar goed, voor zover ik weet staat er nergens in de rijtijdenwet dat je de auto (eigenlijk gaat het hier om de rusttijd van de chauffeur) enkele honderden meters mag verplaatsen zonder dat dit invloed heeft op de rijtijden.
                  Voor zover ik weet is het zo dat wanneer een chauffeur de wettelijke 45 uur wekelijkse rust moet maken en hij rijdt na 44 uur slechts 1 meter dat dan de klok weer bij 0 begint en hij opnieuw 45 moet rusten.
                  Het klinkt onwaarschijnlijk en onredelijk maar toch is het zo.
                  En zeker in België gaan dit soort onbenullige dingen zomaar € 3000,- kosten.
                  Last edited by heaucheneaudt; 27 april 2012, 19:49.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Probleem met vrachtwagen

                    In onze gemeente mogen vrachtwagens niet binnen de bebouwde kom parkeren.
                    Misschien de burgemeester eens aanspreken.

                    Wil je pesten, dan hier een tip.
                    Draai het ventielhoedje van één van de banden zondagavond los, en stop er een peperbolleke in, zodat die band heel lanzaam leeg loopt.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Probleem met vrachtwagen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      In onze gemeente mogen vrachtwagens niet binnen de bebouwde kom parkeren.
                      Misschien de burgemeester eens aanspreken.

                      Wil je pesten, dan hier een tip.
                      Draai het ventielhoedje van één van de banden zondagavond los, en stop er een peperbolleke in, zodat die band heel lanzaam leeg loopt.
                      meer maak ik hier niet aan vuil
                      https://ggpics.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Probleem met vrachtwagen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        In onze gemeente mogen vrachtwagens niet binnen de bebouwde kom parkeren.
                        Misschien de burgemeester eens aanspreken.

                        Wil je pesten, dan hier een tip.
                        Draai het ventielhoedje van één van de banden zondagavond los, en stop er een peperbolleke in, zodat die band heel lanzaam leeg loopt.
                        Een trekker wordt niet noodzakelijk aanzien als een vrachtwagen.

                        En dergelijk pesten zal niet veel oplossen... integendeel!
                        Jean Pierre.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Probleem met vrachtwagen

                          Aan pesten heb ik in dergelijke situaties een broertje dood; je weet waaraan je begint maar je weet niet waar het eindigt... En ik wil geen oorlogje spelen met de buren, het is hier nu al zolang rustig en vredevol wonen.
                          Het is een heel vervelende zaak dat de vrachtwagen voor mijn deur staat geparkeerd
                          maar om daar nu heel de buurt mee te terroriseren? dat gaat mij net iets te ver.

                          Politie er nogmaals bijhalen zal niet veel helpen imho omdat zij nooit kunnen vaststellen hoelang ie voor mijn deur staat geparkeerd. Hij mag er 12 uur onafgebroken staan maar de agenten draaien maar shiften van acht uur.

                          Het voorstel om hen voor te zijn door mijn wagen op "zijn plaatske" te parkeren lijkt mij nog de meest haalbare en logische oplossing.
                          Dus ik weet wat er mij volgende week donderdagavond te doen staat...

                          en ik ga zeker ook eens telefonisch contact opnemen met zijn werkgever om te zien hoe hij hierop reageert.

                          alvast bedankt iedereen voor de hints & tips!!
                          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Probleem met vrachtwagen

                            Al gedacht om (degelijke) paaltjes te plaatsen? Dan kan hij niet meer parkeren..
                            (Traveler) Supra Super Slim XS7 .:. f=5.8-17.4 mm .:. 7.0 megapixels | Gimp, Photoshop Express en iPad Apps.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Probleem met vrachtwagen

                              Degelijke paaltjes op een parkeerplaats plaatsen ? Daar zal je op z'n minst toestemming van het stadsbestuur mogen voor krijgen...
                              Nu : ik vind ook dat dergelijke karren in een woonwijk niets te zoeken hebben. Bij mijn ouders is er ook een buurman die zijn bedrijfsvoortuig geregeld (weekdagen, weekends, ...) voor het huis van mijn ouders parkeert (is een doodlopend steegje, en na parkeren is de doorgang smaller dan 3 m., wat dus ook niet mag...
                              Die kerel doet in autowrakken, en zijn bedrijfswagen is een verlaagde open Mercedes bestelwagen (waar dus 1 auto op kan), met aanhangwagen voor nog een wagen. Maar jammer genoeg zit de MTM van dat geheel net onder de 7.5 ton. Is dus wel een sleep van een goeie 13 m., meestal staan er 2 wrakken op die grotendeels voor de woning van mijn ouders staat.

                              HIj is ook al verschillende keren gevraagd om dat ding niet meer mee te brengen, ook door de wijkagent : maar hij houdt er gewoon geen rekening mee. In het verleden heeft hij zelfs nog gesteld dat hij daarvoor de toestemming gekregen had van de politie (wat dus onmogelijk kan waar zijn). Hij heeft een eigen ruimte waar z'n andere wrakken gestald staan, en waar hij dat ding makkelijk kwijt kan, maar dat is te moeilijk zeker...

                              Maar er gebeurt dus ook niets aan die situatie. Ik hoop dat jij meer succes hebt...
                              Groeten,

                              Polleke

                              Comment

                              Working...
                              X