Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is groener....... jufrouw ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wat is groener....... jufrouw ?

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
    Ondanks dat een Nederlander 2 jaar geleden een volautomatische garnalenpelmachine
    heeft ontworpen en in productie genomen, rijden er nog wekelijks 2 koelwagens
    over en weer naar Marokko om daar garnalen te laten pellen.

Nog een project waarvan de bedenkers in het kader van een ontwikkelingsproject een rare hersenkronkel moeten hebben:
    Princesseboontjes worden in West-Africa geoogst en overgevlogen naar een luchthaven in Spanje (Vigo). Een Belgische transportfirma brengt noordzeevis (vooral tong) naar Vigo en brengt op de terugweg de princesseboontjes mee naar België.

Belgische boeren moeten met lede ogen toekijken als hun appelen en peren naar de verbrandingsoven worden vervoerd, wanneer het fruit de minimumprijs niet haalt op de veiling. Dit terwijl scheepsladingen appelen en peren worden ingevoerd vanuit Chili en Zuid-Afrika.

In Zuid-Spanje is een overvloed aan sinaasappels.(nu 5kg eerste kwaliteit voor 2€).
    In de Spaanse Carrefour staan naast de Spaanse ook Zuid-Afrikaanse appelsienen te koop.

Desondanks blijft men maar klagen over olietekorten en hoge brandstofprijzen.
    En onze snijbloemen die we kopen in de bloemenwinkel worden door Westerse bedrijven gekweekt in Afrika op goede landbouwgrond terwijl vele Afrikanen honger lijden.
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Ik snap niet dat we de aarde zo graag netjes willen houden tot het eind der tijden.
      Waarom beschouwen we de aarde niet als een gebruiksvoorwerp die je mag uitputten en vervuilen zoveel je wil?
      De mens is toch maar een tijdelijke bewoner en of deze nu een paar duizend jaar meer of minder op aarde woont is toch eigenlijk helemaal niet belangrijk.

Ik vraag me ook af of de zogenaamde zorg voor het milieu en natuur de commercie niet meer dient dan de natuur.

Zijn we elkaar niet massaal voor de gek aan het houden met dat milieu en natuurgedoe?
      Net als men elkaar eeuwen voor de gek heeft gehouden door zichzelf en de ander te doen geloven dat God bestaat.

Comment

Wat een bende conservatieve visies hier. Beetje een generatieconflict uitlokken.

Een paar ideetjes:
        * We zijn nu met veel meer dan vroeger, iedereen zal de natuurlijke bronnen meer moeten delen. Deze generatie zal dus sowieso veel milieubewuster moeten omgaan dan vroeger om met z'n allen niet meer te vervuilen.
        * Individuele inspanningen zoals plastic vs herbruikbare zakken, fiets ipv auto etc. zijn één ding, de meeste vervuiling komt nog steeds van de industrie, en die is tegenwoordig aantoonbaar veel minder vervuilend dan vroeger.
        * 10, 30, 70 of 100 jaar, het heeft geen zin te discussiëren over wiens schuld het is, we moeten met z'n allen proberen minder te vervuilen, zowel individueel als in de industrie. We hebben geen keuze.

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
        Ik snap niet dat we de aarde zo graag netjes willen houden tot het eind der tijden.
        Waarom beschouwen we de aarde niet als een gebruiksvoorwerp die je mag uitputten en vervuilen zoveel je wil?
        De mens is toch maar een tijdelijke bewoner en of deze nu een paar duizend jaar meer of minder op aarde woont is toch eigenlijk helemaal niet belangrijk.

Ik vraag me ook af of de zogenaamde zorg voor het milieu en natuur de commercie niet meer dient dan de natuur.

Zijn we elkaar niet massaal voor de gek aan het houden met dat milieu en natuurgedoe?
        Net als men elkaar eeuwen voor de gek heeft gehouden door zichzelf en de ander te doen geloven dat God bestaat.
        Euh, troll?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
          Euh, troll?
          Euh, nee.
          En nu?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
            Omdat zo'n mentaliteit op het degoutante af egoïstisch en kortzichtig is? Wij creëren problemen en onze kinderen en (achter)kleinkinderen mogen er mee leven? Zum kotzen.

Verder ben ik het helemaal eens met Teun_2. Het heeft helemaal geen nut om een vorige generatie volledig te deculpabiliseren, net zomin als de huidige generatie met de vinger moet gaan wijzen. Laten we vooral eerst in eigen boezem kijken.
            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              .......
              Vroeger pakten we de tram of bus en de kinderen fietsten naar school voordat de moeders een 24 uur taxiservice werden.

Maar, is het niet triest dat de huidige generatie klaagt over hoe verspillend wij ouderen waren, alleen omdat wij niets met "groen" hadden in die tijd?
              Ja, altijd maar vroeger, vroeger! Vroeger was alles goed en groen.

Maar wat dan met nu? Waarom kan het nu niet?
              Nu pakt diezelfde generatie van vroeger wel altijd de auto voor alles en nog wat.
              Welk signaal geven ze door naar de jongeren? Erger nog. Ik kreeg onlangs van een 60-plusser te horen waarom ik geen bekertje nam toen ik van de kraan dronk.
              'maar onze generatie heeft het mogelijk gemaakt dat jullie nu plastic bekertjes hebben', hoor ik hem nog zeggen.
              Moet ik me daar nu schuldig over voelen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lynneke Bekijk bericht
                ....volgens mij zijn we inderdaad niet groener, we praten er gewoon meer over.....
                Yep, goed samengevat.

Comment

Vergeet ook niet dat de wereldbevolking op 40 jaar is verdubbeld en dat sommige voormalige derdewereldlanden nu ook economieën van betekenis zijn geworden .
                  """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                  George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                    Vergeet ook niet dat de wereldbevolking op 40 jaar is verdubbeld en dat sommige voormalige derdewereldlanden nu ook economieën van betekenis zijn geworden .
                    En die gebruiken nu fossiele brandstoffen zoals wij 100 jaar geleden , en wij moeten hun nu zeggen dat ze dat niet mogen?

Comment

Ik ben blij dat ik die tijd, '50,'60,'70 goed gekend en meegemaakt heb. Voor mij was het een goeie tijd. En van al dat groen hebben ze ons nooit iets geleerd op school, noch hebben onze overheden ons daar gevoelig voor gemaakt. ik kan er dus niks aan doen en voel mij niet schuldig. Maar doe nu wel mijn best om, al is't maar een beetje, mijn steentje bij te dragen. Maar ik blijf met mijn wagen rijden om den brode en doe af en toe eens een uitstapje. Als het kan, en er niet teveel gewicht bij te pas komt, ga ik te voet naar de buurtwinkel. 't Is iets duurder, maar ik lig er niet wakker van en het dient het milieu ...
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Dit is nog altijd aktueel : http://www.youtube.com/watch?v=8ir3ue2uA3k

Ik moet zeggen , ik doe mijn best , wellicht niet genoeg, anders zou ik mijn wagen wegdoen .
                        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                        George Orwell

Comment

als ieder voor zijn eigen deurtje veegt is de straat proper!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                            Dit is nog altijd aktueel :
                            Actueel is met c volgens het "groene boekje"... Als je iets vet zet, pas dan een beetje op wil je?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                              En die gebruiken nu fossiele brandstoffen zoals wij 100 jaar geleden , en wij moeten hun nu zeggen dat ze dat niet mogen?
                              Neen, ze moeten dezelfde fouten maken als wij. Laat ze dus ook asbest gebruiken om hun huizen te isoleren, of laat ze CFk's gebruiken in spuitbussen. PCB's in hun transformatoren is dan ook een recht dat ze moeten krijgen.
                              Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Waarom denk je dat ik dat in het vet zet, het groene boekje kan mij wat , klinkt het zoals een K dan schrijf ik het met een K (allee soms toch), zoals onze oosterburen Kamera schrijven .
                                eeeh, we dwalen af ....
                                George Orwell

Comment

Working...
                                X