Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Harley Dealers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Harley Dealers

    Oorspronkelijk geplaatst door nomino Bekijk bericht
    Ieder zijn mening Koeno maar ik blijf erbij dat Harley geen waar voor zijn geld biedt. De prijzen voor een Harley zijn onnodig hoog en worden volgens mij enkel bepaald door het imago en de naam. De verhouding prijs/kwaliteit klopt gewoon niet. En wat de betrouwbaarhied betreft, wat mij opvalt tijdens toertochten is dat de meeste pannes voorkomen bij een Harley.
    Wel,
    Ik heb nu de laatste jaren, al heel wat ritjes gedaan...
    en nog maar 1 keer iemand in panne zien staan,
    een oudere triumph waarbij een de carburator plots begon te overstromen...
    en daar rijden meestal heel wat harley clubs mee...

    nu moet ik eerlijk vertellen:
    ik heb nog nooit zelf met een harley gereden,
    enkel eens mee gereden...
    maar daarmee kan je natuurlijk niet oordelen...

    En verhoudingen die niet kloppen,
    vind je die bij bmw dan wel kloppen?
    tuurlijk betaal je bij Harley imago,
    je moet je maar 1 ding afvragen: als het zo'n rotdingen zijn...
    hoe kunnen ze dan al zoveel jaren blijven bestaan?
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

    Comment


    • #17
      Re: Harley Dealers

      Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
      tuurlijk betaal je bij Harley imago,
      je moet je maar 1 ding afvragen: als het zo'n rotdingen zijn...
      hoe kunnen ze dan al zoveel jaren blijven bestaan?
      HD heeft in zijn geschiedenis enkele malen voor het bankroet gestaan. Dat het merk is kunnen overleven is enkel en alleen te danken aan de Amerikaanse overheid door financiële steun én door hoge invoertaksen (40 tot 45%) te leggen op ingevoerde motorfietsen ( lees: Japanese merken).

      Mijn ervaringen met HD zijn begonnen tijdens mijn legerdienst, ik was er motorrijder. Zelf heb ik een 15 jaar uitsluitend met de moto gereden, overwegend woon-werk verplaatsingen en steeds met Honda's. NOOIT in panne gestaan, op een lekke band na. Een collega had jarenlang een HD, regelmatig defecten aan en moest vaak met andere collega's naar huis gebracht worden. Van pure ellende overgeschakeld op BMW. Tot de jaren '90 zal je me erg weinig goeds horen vertellen over wegligging en betrouwbaarheid van HD. Waarom dacht je dat in de jaren '70 en '80 veel Amerikaanse politiediensten met Japanese of Duitse moto's reden? Met de nieuwe modellen is de betrouwbaarheid wel een stuk beter. Probleem is dat de "echte" HD liefhebber een onderscheid maakt tussen de oude modellen (de enige echte HD) en de nieuwe modellen (nep-HD). De oude HD fanaten zagen met lede ogen aan hoe deze nieuwe modellen als status symbool werden gebruikt door bv. dokters en advocaten die er zowat 200 kilometer op een heel jaar mee reden, en dan nog enkel bij uitzonderlijk goed weer.

      Voor de rest: leven en laten leven.


      Willy
      Hombre

      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

      Comment


      • #18
        Re: Harley Dealers

        Dat is voor vele HD-rijders toch een deel van de fun:
        het sleutelen en de truckjes om hem gestart te krijgen.

        Ze rijden inderdaad zalig, maar dat weegt voor mij niet op tegen de betrouwbaarheid.

        Ken zelfs een collega motard met een Harley en een Honda.

        De Honda voor woon-werk en de Harley om te pronken tijdens het weekend.
        Deze geeft eerlijk toe:

        Honda = Harley Owners Need Dependable Alternative

        ****
        Dit is geen aanval ofzo, ieder zijn keuze.
        Vindt het ook prachtige machines om naar te kijken en als het kan rijden.

        Comment


        • #19
          Re: Harley Dealers

          Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht


          /knip/

          HD heeft in zijn geschiedenis enkele malen voor het bankroet gestaan. Dat het merk is kunnen overleven is enkel en alleen te danken aan de Amerikaanse overheid door financiële steun én door hoge invoertaksen (40 tot 45%) te leggen op ingevoerde motorfietsen ( lees: Japanese merken).

          /knip/


          Willy
          mag je zeker Moto Guzzi niet vergeten:
          going out of business since 1921
          en
          making mechanics out of riders



          ik wil maar zeggen dat elk merk zo zijn specialiteiten heeft
          (voor de goede orde, ik ben een Guzzi-rijder die met alle vooroordelen van Guzzi te maken heeft gehad, maar hem toch voor geen geld ter wereld nog zou willen ruilen)
          Fuji Digitaal fototoestel

          Comment


          • #20
            Re: Harley Dealers

            Oorspronkelijk geplaatst door cvcaelen Bekijk bericht
            mag je zeker Moto Guzzi niet vergeten:
            going out of business since 1921
            en
            making mechanics out of riders



            ik wil maar zeggen dat elk merk zo zijn specialiteiten heeft
            (voor de goede orde, ik ben een Guzzi-rijder die met alle vooroordelen van Guzzi te maken heeft gehad, maar hem toch voor geen geld ter wereld nog zou willen ruilen)
            Doet me denken aan volgende boutade:
            "Als je met een groep motoren van verschillende merken op pad bent en er is geen Moto Guzzi bij dan is de eerste motorfiets die in panne valt een Harley-Davidson".
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

            Comment


            • #21
              Re: Harley Dealers

              Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
              Doet me denken aan volgende boutade:
              "Als je met een groep motoren van verschillende merken op pad bent en er is geen Moto Guzzi bij dan is de eerste motorfiets die in panne valt een Harley-Davidson".
              Fuji Digitaal fototoestel

              Comment


              • #22
                Re: Harley Dealers

                Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                helaba, HD's vallen niet in panne, die doen onderhoud langs de weg hé
                Haha, er is nog zo'n merk, het begint twee keer met de letters R. Die vallen ook nooit in panne, ze stoppen gewoon met functioneren en dan komt er met de snelheid van het licht iemand om daar een bache boven te leggen in afwachting van het takelen.

                Comment


                • #23
                  Re: Harley Dealers

                  Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                  Haha, er is nog zo'n merk, het begint twee keer met de letters R. Die vallen ook nooit in panne, ze stoppen gewoon met functioneren en dan komt er met de snelheid van het licht iemand om daar een bache boven te leggen in afwachting van het takelen.
                  Dat kan alleen engelse makelij zijn.

                  Rolls-Royce of Range-Rover

                  Nu we toch aan 't oeverdraaiven zijn:

                  De Titanic zou ook nooit zinken. Onzinkbaar, maar toch...lap, daar ging ie en die niet meer te herstellen

                  Rolls maakte voornamelijk vliegtuigmotoren en is nu in handen van BMW die ook in't begin van 1900 ergens vliegtuigmotoren maakte.
                  Na de oorlog zijn ze terug personenwagens beginnen te maken (jaren 50 a 60 schat ik).
                  Wel mijn vader had zo'n tupperwarebox en z'n vriend 'n paar straten verder ook. Dat was 'n luchtgekoelde 750cc motor in blikken doos.
                  En weet je wat er op zekere dag gebeurde?
                  Mijn vader kreeg 'n telefoon van die vriend om toch maar die wagen te verkopen.
                  Zijn vriend startte op een morgen de wagen (als je dat zo kan noemen) en de motor lag op de grond.
                  Als je nu gaat zoeken naar de geschiedenis van BMW vindt je wel die bollekes met het stuur aan de voordeur. Maar van dat latere type wagen vond ik nergens 'n foto en stond ook niet in de lijst. Hij trok nogal sterk op 'n DKW, die had ook van die ringen in zijn embleem.

                  En van Range Rover moeten ze als terreinwagens, in landen waar ze duizenden kilometers maken, ook niets hebben.
                  Daar is maar 1 merk wat daar overleeft en dat is de Toyota Landcruiser.
                  Ik heb ergens gelezen dat die wagens veel Range Rovers uit de **** moeten trekken.
                  Ze hebben op Toyota zelfs 'n sticker geplakt met zo iets van RRRV of Range Rover Recovery Vehicle...

                  Comment


                  • #24
                    Re: Harley Dealers

                    Geen ervaring met de Harley's maar de vrienden die er eentje hebben zeggen dat het minstens hetzelfde is als wanneer ik op het knopje druk van mijn Ducati....Alles of niets
                    Ondertussen 2 betrouwbare BMW's (R1100S) later, die stoomboten met hangtetten, ongetwijfeld al zien passeren maar ik droom nog bijna dagelijks van mijn ducske

                    En zoals ze down under zeggen:
                    If you go to the outback, take the Land Rover... if you want to come back, take the Toyota.

                    Greetz!

                    Comment


                    • #25
                      Re: Harley Dealers

                      Oorspronkelijk geplaatst door cvcaelen Bekijk bericht
                      (voor de goede orde, ik ben een Guzzi-rijder die met alle vooroordelen van Guzzi te maken heeft gehad, maar hem toch voor geen geld ter wereld nog zou willen ruilen)
                      Ik denk dat er een hoop mensen hier zijn die Guzzi kunnen vervangen door echtgenote en hem door haar natuurlijk
                      Albums
                      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Harley Dealers

                        Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
                        Geen ervaring met de Harley's maar de vrienden die er eentje hebben zeggen dat het minstens hetzelfde is als wanneer ik op het knopje druk van mijn Ducati....Alles of niets
                        Ondertussen 2 betrouwbare BMW's (R1100S) later, die stoomboten met hangtetten, ongetwijfeld al zien passeren maar ik droom nog bijna dagelijks van mijn ducske

                        En zoals ze down under zeggen:
                        If you go to the outback, take the Land Rover... if you want to come back, take the Toyota.

                        Greetz!
                        Weet je dat dat type motor mij ook wel aanspreekt. Ik hou niet van lijnmotoren en het geluid van 'n 2 cilinder is veel mooier met de juiste uitlaat. De Boxer motoren van BMW zijn dan ook uiterts betrouwbare motoren die makkelijk meerdere malen de 100.000km passeren.
                        Mijn overbuur heeft 'n Duc 750 en die doet het ook voor de sound. V-twin in 90 graden met prima klinkende uitlaten.
                        Ik heb alleen problemen met schakelen. omdat ik mijn voet (teen) niet hoog genoeg krijg.
                        Harley maakt ook de Vrod en daar staat de voetbediening helemaal vooraan. Deze zal wel betrouwbaar zijn denk ik.
                        Die motor is Harley's eerste watergekoelde twin en de motor is in samenwerking met Porsche ontwikkeld. Ligt 'n mooi achterbandje op van 240mm.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Harley Dealers

                          N.m.v.t
                          Last edited by w00ha; 4 juni 2012, 12:39.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Harley Dealers

                            In België geldt: eens ingeschreven onder bepaalde KW => altijd die KW.
                            Enige mogelijkheid om de aan te passen, is de motor uitvoeren naar buitenland en terug invoeren onder de juiste KW.
                            (zelfde verhaal als de 25-KW motors, die terug opgeschroefd worden naar vol vermogen. die krijg je hier ook niet officieel in orde)

                            Voor gelijkvormigheidsattest:

                            III. VOERTUIGEN INGEVOERD VANUIT EEN LAND BUITEN DE EUROPESE UNIE OF DIE NIET BEANTWOORDEN AAN DE CRITERIA VAN DE PUNTEN I EN II.
                            a) Voor de tweewielige motorfietsen die vóór 1 juli 2004 voor de eerste maal werden ingeschreven en die werden ingevoerd uit een staat die niet behoord tot de lidstaten van de EU of van de Europese Economische Ruimte (Noorwegen, Zwitserland en Liechtenstein), is een individuele goedkeuring mogelijk via de Technische Keuring (ingevolge art. 3 van het KB van 10.10.1974, gewijzigd bij het KB van 27 april 1976, van 16 december 1981 en van 21 december 1983).

                            Procedure:
                            Vooreerst moet een afspraak in een daartoe bevoegd autokeuringstation worden gemaakt:
                            ANDERLECHT : 02 529 07 82
                            ASSE : 02 452 53 53
                            BRASSCHAAT : 03 270 48 10
                            EVERE : 02 726 91 52
                            HEERS : 011 48 52 06
                            STEKENE : 03 789 04 76
                            WEVELGEM : 056 43 27 70
                            Het dossier moet de volgende documenten bevatten:
                             een kopie van de aankoopfactuur
                             een kopie van de technische fiche van het voertuig of van het kentekenbewijs van het land van oorsprong
                             het “als gelijkvormigheidsattest geldend bewijs”, opgesteld door de technische keuring
                            b) 1. Voor de nieuwe of de na 1 juli 2004 voor de eerste maal ingeschreven tweewielige motorfietsen. 2. Voor de nieuwe of gebruikte drie - of vierwielige motorfietsen
                            Het dossier moet bij de Dienst Voertuigen worden ingediend, opdat het zou kunnen worden onderzocht met het oog op een eventueel akkoord, om de individuele goedkeuringsprocedure via de Technische Keuring te kunnen opstarten.
                            Bij de Dienst Voertuigen (zie voornoemd adres) moeten volgende documenten worden ingediend:
                             een kopie van de aankoopfactuur
                             een kopie van het douanedocument (vignet 705)
                             een kopie van de technische fiche van het nieuwe voertuig, of een door het land van oorsprong afgegeven kentekenbewijs.
                            Indien de uitstootgrenswaarden op het afgegeven document niet uitdrukkelijk zijn aangegeven, wordt er van de gevolmachtigde van de fabrikant een attest verlangd, waarop deze grenswaarden voor het betrokken voertuig worden vermeld.
                            c) Kosten van de procedure
                             Kosten voor testen uitgevoerd door een instelling belast met controle van de in het verkeer gebrachte voertuigen, vastgesteld door het koninklijk besluit van 28 april 2011 tot vaststelling van het bedrag en de betalingswijze van de vergoedingen te innen voor de goedkeuring van motorvoertuigen;
                             en een vergoeding per voertuig, ook vastgesteld door het koninklijk besluit van 28 april 2011, waarvoor u een uitnodiging tot betaling zal worden toegestuurd na ontvangst van de aanvraag voor de goedkeuring. Dit bedrag is verschuldigd zelfs na een gemotiveerde weigering van de administratie om het goedkeuringscertificaat af te leveren.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Harley Dealers

                              Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Purple Bekijk bericht
                              In België geldt: eens ingeschreven onder bepaalde KW => altijd die KW.
                              Enige mogelijkheid om de aan te passen, is de motor uitvoeren naar buitenland en terug invoeren onder de juiste KW.
                              (zelfde verhaal als de 25-KW motors, die terug opgeschroefd worden naar vol vermogen. die krijg je hier ook niet officieel in orde)

                              Voor gelijkvormigheidsattest:

                              Wat het gelijkvormigheids attest aangaat zou dit via het HD Benelux en het VIN mogelijk zijn om 'n copy te krijgen. Als er die ooit geweest is ?
                              Ik heb me gisteren rot gezocht.
                              Alle papieren zaten in het mapje Motercycle Papers. De proefrit overeenkomst, de bestelbon, de fact. van de Helm, de aanvraag van de verzekering, door de verkoper en de levering van de motorplaat door speos(Bpost). Kortom alles, maar geen gelijkvormigheidsattest.
                              Last edited by w00ha; 4 juni 2012, 12:40.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Harley Dealers

                                Ingevoerde motoren vanuit de USA en problemen met het gelijkvormigheidsattest is al zo oud als de straat.
                                Mvg.
                                Robert
                                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                                Comment

                                Working...
                                X