Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wifi probleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• wifi probleem

Ik heb een probleem met mijn wifi verbinding.
    Ik kon geen verbinding meer maken met het internet via de computer. Met de laptop en GSM lukte dit wel. Ik vermoede dat dit aan de netwerkkaart lag. Die uit de computer gehaald en naar de winkel. Daar hebben ze die kaart ook geprobeerd en daar werkte ze ook niet. Dus nieuwe kaart gekocht en die in de computer gestoken. Geďnstalleerd en dit ging zonder problemen. Voor de rest geen andere aanpassingen gedaan.
    Ik zag dan mijn netwerkverbinding. Hij maakt dan wel verbinding maar niet volledig. Ik krijg de melding "Beperkte verbindingsmogelijkheden". Maar ik kan geen verbinding maken met internet. De signaalsterke is goed. Als ik dan het probleem laat oplossen krijg ik de volgende mogelijkheden maar die helpen ook niet;
    De beveiligingsinstellingen zijn met WEP, daar heb ik de juiste code ingegeven. Veranderd niets.
    Automatisch IP adres ophalen, veranderd ook niets.
    Bij netwerkverbindingen staan deze dingen ook op automatisch.
    Ik heb ook al wat op internet rond gekeken en dit komt blijkbaar al eens meer voor. Als oplossing staat er dan meestal dat je het IP adres automatisch moet laten zoeken maar dit staat zo bij mij al ingesteld. Ik weet een beetje van computers maar niet genoeg om daar alles te kunnen volgen en te begrijpen.
    Als oplossing stellen ze ook voor om eens via een kabel verbinding te maken maar die kabel heb ik niet, dus kan ik ook nog niet proberen.
    Ik werk trouwens met Vista en de router is van Motorola type SBV5121E.

Iemand een idee wat ik nog kan proberen of wat ik anders moet instellen?

Alvast bedankt.
    I put the sexy in dyslexia

Re: wifi probleem

Herstart uw router maar eens.

En kijk ook of je filtering op mac adres hebt ingesteld. Dit zet je best uit.

Comment

Alvast bedankt nvoor je reactie.
      De router had ik al een paar keer terug op en afgezet. Maar dat helpt niets.
      Ik heb het mac adres gevonden op mijn computer en dat komt niet overeen met het nummer van de kabelmodem.
      Dus ik vermoed als ik aanpas naar dezelfde nummer als van de kabelmodem dat het dan wel werkt?
      Maar ik vind niet waar ik dit moet aanpassen.
      Ik kan ook niet vinden waar ik dit mac filtering kan afzetten? Blijkbaar ergens op de router maar ik weet niet goed hoe ik daar op geraak?

Comment

ik geraak op mijn router door op volgende adres te gaan http://192.168.1.1/
        Flickr één
        Flickr two

Comment

dit al gedaan?
          Uw IP-adres vernieuwen
          Ga als volgt te werk om uw IP-adres te vernieuwen:
          1 Ga naar het Windows-bureaublad en klik op Start.
          2 Selecteer Run (Uitvoeren). Het venster Run (Uitvoeren) verschijnt.
          3 Typ cmd en klik op OK.
          4 Typ ipconfig /renew en druk dan op ENTER. Indien een geldig IP-adres verschijnt zou u
          verbinding moeten hebben met het internet.
          5 Typ exit en druk dan op ENTER om terug te keren naar Windows.
          Neem contact op met uw kabelaanbieder als uw computer na deze procedure niet kan verbinden met het internet. pagina 32 van http://www.motorola.com/web/Business...=1&localeId=33
          Flickr één
          Flickr two

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bigfoot46 Bekijk bericht
            ik geraak op mijn router door op volgende adres te gaan http://192.168.1.1/
            Dat lukt me niet. Ook niet via de laptop. Ik heb nog zo enkele adressen gevonden maar die gaan ook niet.

Oorspronkelijk geplaatst door bigfoot46 Bekijk bericht
            dit al gedaan?
            Uw IP-adres vernieuwen
            Ga als volgt te werk om uw IP-adres te vernieuwen:
            1 Ga naar het Windows-bureaublad en klik op Start.
            2 Selecteer Run (Uitvoeren). Het venster Run (Uitvoeren) verschijnt.
            3 Typ cmd en klik op OK.
            4 Typ ipconfig /renew en druk dan op ENTER. Indien een geldig IP-adres verschijnt zou u
            verbinding moeten hebben met het internet.
            5 Typ exit en druk dan op ENTER om terug te keren naar Windows.
            Neem contact op met uw kabelaanbieder als uw computer na deze procedure niet kan verbinden met het internet. pagina 32 van http://www.motorola.com/web/Business...=1&localeId=33
            Dat nieuwe IP adres lukt niet. Ik krijg de melding dat het niet lukt.
            Ik zal die van telenet morgen contacteren tenzij er iemand nog een idee heeft.

Comment

Als die MAC filtering aanligt, en je hebt een andere netwerkkaart gestoken, dan kan het niet werken. Die nieuwe netwerkkaart heeft een ander MAC-adres dan je vorige netwerkaart en wordt nu dus geblokkeerd in je router.
              Met het MAC-adres van de modem van telenet heeft dat niets te maken.
              Je zal in je router dat nieuwe MAC adres van je netwerkkaart moeten toevoegen, of gewoon die mac filtering uitschakelen en de "normale" beveiliging gebruiken.

Dit uiteraard op voorwaarde dat die MAC-filtering aanligt. Eigenlijk is het best om eerst te testen met alle beveiliging uitgeschakeld, en als het werkt die zaken terug inschakelen.
              Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                Als die MAC filtering aanligt, en je hebt een andere netwerkkaart gestoken, dan kan het niet werken. Die nieuwe netwerkkaart heeft een ander MAC-adres dan je vorige netwerkaart en wordt nu dus geblokkeerd in je router.
                Met het MAC-adres van de modem van telenet heeft dat niets te maken.
                Je zal in je router dat nieuwe MAC adres van je netwerkkaart moeten toevoegen, of gewoon die mac filtering uitschakelen en de "normale" beveiliging gebruiken.

Dit uiteraard op voorwaarde dat die MAC-filtering aanligt. Eigenlijk is het best om eerst te testen met alle beveiliging uitgeschakeld, en als het werkt die zaken terug inschakelen.
                Ik denk dat ik je begrijp. Ik heb alleen nog niet door hoe ik die instellingen van de router kan wijzigen?
                Zal straks nog eens verder zien als ik thuis ben.

Comment

De juiste term in je router kan wel verschillen. Bij mij heet die mac filtering, netwerk filtering. Maar dat verschilt dus van router tot router.
                  Een kijken in de handleiding van het ding.
                  Als het echt niet werkt, kan je ook je router resetten en terug herbeginnen. Maar dan zal je je router tijdelijk met een netwerkkabeltje moeten verbinden...
                  Groeten,

Polleke

Comment

Ik heb hetzelfde probleem gehad als u, en kon het ook niet oplossen.
                    Tenslotte de Telenet technieker laten komen en die vond in eerste instantie ook de oorzaak niet.
                    Dan kreeg hij het idee om eens naar de site te gaan van de PCI kaart en daar de driver te downloaden.
                    Er was een nieuwe driver (Lynksis) die geďnstalleerd en ik had sofort internet.
                    Conclusie: zoek eens naar een update van uw PCI kaart.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Iedereen bedankt voor de hulp.
                      Ondertussen is alles terug in orde.
                      Ik heb nog wat zitten proberen om op de router te geraken en toen had ik opeens ook geen wifi meer op de laptop. Dan maar naar telenet gebeld.
                      En zou een technieker langs komen en dan ben ik maar ineens over geschakeld naar een fibernet. Ik had nog een exprespack. Ik heb een nieuwe modem gekregen en nu werkt alles terug.

Comment

Working...
                      X