Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Harley (weeral...) Knight Rod

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Harley (weeral...) Knight Rod

Iedereen die met 'n Harley wil rijden kan dat gratis(op benzine na, voor langere afstanden) met een model naar keuze. (of zelfs met meerdere)
    Even 'n copy van je ID kaart, je rijbewijs en 'n handtekening.
    De platen staan erop en vertrekken maar. Zonder enige aankoopverplichting.

Wel vandaag heb ik met heel iets anders gaan testrijden en dat is de Knight Rod uit de familie V-Rod.

Hier zit dus 'n door Porsche ontwikkelde motor in.
    V-Twin 1250cc, watergekoeld, dubbel bovenliggende nokkenas en 4 kleppen/cyl/.

Op het moment dat ik vertrok zat ik nog lager (650mm) als mijn Heritage Softail. Houding was knieën iets hoger. Je zit er dus ook recht op gelijk 'n cruiser.

Die motor voelde meteen goed aan. Eerst wat rotondes en dan de snelweg op.
    Schakelen gelijk boter, optrekken dat was lang geleden dat dat nog gevoeld heb.
    Zeer mooi uitgebalanceerd, soepel in het sturen en bochtenwerk.(toch voor 'n motor van 300kg)
    Optrekken is gewoon 'n verademing ivm mijn Heritage, waar ik niet altijd de baan op kan om rustig in te ritsen. Bij de V-Rod is dat 'n dragster, gelijk 'n pijl vliegt dat ding vooruit.
    De remmen zijn zeer goed, ook getest. Zitten dubbele schijven van voor en 1 achter met 4 calipers of pistons(in 't vloms) + ABS. En dat bijt door.
    Volgens de daelers vragen ze allang dubbele schijven op de Fatboy, want daar scoort hij maar matig ivm Jappaners.

Er zijn ook nadelen, maar die heb je bij 'n chopper,cruiser gelijk mijn Heritage ook.
    Je zit namelijk recht en dat vangt veel wind op je torso.
    Ik ben van Genk naar Tongeren gereden en op de terugweg even de gas opgedraaid.
    In de 5de versnelling, iets boven de 160km, had ik het gevoel of ze mijn hoofd en helm van mijn lijf rukten.en dat ding gaat boven de 200km/u. Dus 'n Jethelm die je kan omvormen naar integraal helm moet je wel hebben. Er komt dus evt ook 'n windscherm op.
    Maar dat is de houding en niet de motor, al rij je met gelijk welke motor. Boven de 120 km/u is dat niet aangenaam rijden meer. Zo 'n scherm is ook in 'n wip verwijderd als je geen langere afstanden maakt.

Kortom : Het was 'n indrukwekkende ervaring, die me ff laat nadenken of ik wel 'n Fatboy zou kopen of 'n Knight Rod.

That's Harley for today folks....

Foto's volgen...

Last edited by w00ha; 25 april 2012, 18:13.
Working...
X