Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het einde van XP ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Het einde van XP ...

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Show is soms een beetje leuk maar om te werken hebt ge dat voor niets nodig.
    Misschien wel waar, maar de 'classic' look van Windows heeft wat weg van een braakmiddel.
    Ik zie veel mensen met XP, Vista en zelfs Win7 die de classic look gebruiken en die vreemd genoeg geen emmer naast hun bureau hebben staan

    Het classic Mac OS (vanaf OS 8 tem OS 9.2.2) had ook geen snelle machine nodig maar zag er gelikt uit (zonder effecten, transparanties, animaties, enz). Ben geen fanboy, maar zag er toch stukken beter uit dan Windows classic, zelfs Linux met een Xfce desktop ziet er beter uit...
    Panasonic Lumix FZ2000

    Comment


    • #32
      Re: Het einde van XP ...

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      En waar baseert ge u op?
      Zijn ze echt traag of kijkt ge naar de cijferkes van de Prestatie-index?
      Probeer anders een paar van die overbodige toeters af te zetten die trouwens elke Windows-versie al onnodig trager gemaakt hebben.

      Veel visuele effecten kunt ge uit zetten en dan loopt alles wat vlotter, ook op de modernste PC.
      Show is soms een beetje leuk maar om te werken hebt ge dat voor niets nodig.
      Animaties bij openen en sluiten van menu's, vensters, overgangseffecten, langzaam door keuzelijsten schuiven, ...
      En vergeet "De inhoud van het venster tijdens het slepen" niet ... dat neemt meer dan je denkt, ook al sleep je niet met vensters.

      Neen, ik bedoel in dagelijks gebruik.

      Als ik bv. door een lang topic wil scrollen met veel foto's in, dan gaat het scrollen niet echt vlot.
      Met dezelfde laptop, maar dan XP erop, "ROL" ik er gewoon door, maar niet met W7 dus.

      Scrollen gaat wel, maar niet echt vlot.

      En dat werkt een mens soms op de zenuwen.

      Nog iets anders, als ik ergens in explorer een map wil verkennen, moet hij die blijkbaar telkens "indexeren" - dan zie ik bovenaan een vooruitgangsbalk, en dan heb ik soms zelfs tijd om even een koffie gaan te zetten.

      Kan toch niet.


      Mijn computers zien er steeds zeer Spartaans uit hoor; ik zet zoveel mogelijk show uit.

      Het enige dat ik mij veroorloof is een mooie Breitling screensaver.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #33
        Re: Het einde van XP ...

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        En vergeet "De inhoud van het venster tijdens het slepen" niet ... dat neemt meer dan je denkt, ook al sleep je niet met vensters.
        Wat bedoel je ?
        Ik snap het niet goed ?
        Is dat iets dat standaard aan staat ? En zo ja, waar schakel ik het uit ?
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #34
          Re: Het einde van XP ...

          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          Wat bedoel je ?
          Ik snap het niet goed ?
          Is dat iets dat standaard aan staat ? En zo ja, waar schakel ik het uit ?
          Standaard staat bij Windows alle show aan, veel kunt ge uitzetten zonder het uiterlijk te veranderen maar toch sneller te werken.
          Check PM.
          Last edited by VerSeg; 17 april 2012, 16:12.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #35
            Re: Het einde van XP ...

            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
            Als ik bv. door een lang topic wil scrollen met veel foto's in, dan gaat het scrollen niet echt vlot.
            Zoiets zou toch redelijk vlot moeten gaan.

            Met dezelfde laptop, maar dan XP erop, "ROL" ik er gewoon door, maar niet met W7 dus.
            Hier op een oudere PC van mijn vrouw de XP vervangen door W 7 en alles gaat vlotter. Een PC van een jaar of 8 is toch ook niet meer van de nieuwste?

            Nog iets anders, als ik ergens in explorer een map wil verkennen, moet hij die blijkbaar telkens "indexeren" - dan zie ik bovenaan een vooruitgangsbalk, en dan heb ik soms zelfs tijd om even een koffie gaan te zetten.
            Dat is wel héél straf ... je bedoelt toch een locale schijf, geen externe?

            Wat geeft de prestatieindex van uw PC dan als resultaat?
            Configuratiescherm\Hulpprogramma's voor en informatie over prestaties
            Daar kan je het zwakste onderdeel vinden.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #36
              Re: Het einde van XP ...

              Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
              Misschien wel waar, maar de 'classic' look van Windows heeft wat weg van een braakmiddel.
              Wie heeft het over classic look?
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #37
                Re: Het einde van XP ...

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Wat geeft de prestatieindex van uw PC dan als resultaat?
                Configuratiescherm\Hulpprogramma's voor en informatie over prestaties
                Daar kan je het zwakste onderdeel vinden.
                http://windows7themes.net/disable-wi...-indexing.html

                Comment


                • #38
                  Re: Het einde van XP ...

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Wie heeft het over classic look?
                  Als je 't over de Windows 7 'basic' look hebt (Win 7 look maar zonder de aero-effecten), daar moet je niet van braken ; hooguit word je wat misselijk met een lichte hoofdpijn
                  Maar die 'basic' look zou in feite niet meer resources mogen gebruiken als de 'classic' look.

                  Sowieso, als je met aero problemen hebt, dan moet je al een behoorlijk trage machine hebben. M'n vrouw heeft een Dell laptop met 2.1Ghz Pentium dual core en Intel graphics, niet bepaald snel, maar heeft met Aero geen enkele moeite.
                  Aan de andere kant, in bootcamp op m'n imac draait windows 7 ook niet sneller dan op de laptop van m'n vrouw en van mij is 't een 2.8Ghz Core2duo met ATI Radeon videokaart. Win7 draait op m'n imac trager, (ik bedoel daarmee gewoon gebruik, openen van menuutjes, apps starten, enz, geen games of zo) dan OS X Snow Leopard (misschien wel normaal, 't is tenslotte een Mac) maar ook trager dan Ubuntu 11.10 met alle toeters en bellen, of nog, ook trager dan Kubuntu, wat nokvol zit met grafische effecten...
                  Panasonic Lumix FZ2000

                  Comment


                  • #39
                    Re: Het einde van XP ...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                    Neen, ik bedoel in dagelijks gebruik.

                    Als ik bv. door een lang topic wil scrollen met veel foto's in, dan gaat het scrollen niet echt vlot.
                    Met dezelfde laptop, maar dan XP erop, "ROL" ik er gewoon door, maar niet met Win 7 dus
                    Drivers van je videokaart geïnstalleerd ? Je neemt beter niet de MS drivers.
                    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                    Comment


                    • #40
                      Re: Het einde van XP ...

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Zoiets zou toch redelijk vlot moeten gaan.

                      Hier op een oudere PC van mijn vrouw de XP vervangen door W 7 en alles gaat vlotter. Een PC van een jaar of 8 is toch ook niet meer van de nieuwste?

                      Dat is wel héél straf ... je bedoelt toch een locale schijf, geen externe?

                      Wat geeft de prestatieindex van uw PC dan als resultaat?
                      Configuratiescherm\Hulpprogramma's voor en informatie over prestaties
                      Daar kan je het zwakste onderdeel vinden.
                      Processor = 3,9
                      RAM = 4,4
                      Graf = 3,9
                      Graf. vr spelletjes = 3,7
                      Primaire HD = 5,3

                      Het is een Thinkpad T43P, inderdaad niet meer de nieuwste maar hij doet nog altijd wat hij moet doen, zij het een beetje trager.

                      Algemene Prestatieindex = 3,7

                      Is een Pentium M van 2,13 Ghz en 2MB RAM
                      Last edited by Alfa Centauri; 17 april 2012, 21:52.
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • #41
                        Re: Het einde van XP ...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                        Drivers van je videokaart geïnstalleerd ? Je neemt beter niet de MS drivers.
                        Yep, de laatst mogelijke drivers.
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • #42
                          Re: Het einde van XP ...

                          Ik vind op de site van Lenovo dat de T41 uit 2003 dateert.

                          Ik vermoed dus dat mijn fossiel - de T43 ergens uit 2004 dateert.....
                          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                          Si non, on devient bonbon
                          Et les gens nous mangent !"

                          Comment


                          • #43
                            Re: Het einde van XP ...

                            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                            Ik vind op de site van Lenovo dat de T41 uit 2003 dateert.

                            Ik vermoed dus dat mijn fossiel - de T43 ergens uit 2004 dateert.....
                            T43 is volgens mij 2006 fwiw
                            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                            Comment


                            • #44
                              Re: Het einde van XP ...

                              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                              Algemene Prestatieindex = 3,7 .../... Is een Pentium M van 2,13 Ghz en 2MB RAM
                              Die score is nu wel niet al te hoog.
                              Hetgeen hier wel wat laag is ... die 2MB RAM, tenzij je het L2 geheugen bedoelt.
                              Toch geen al te zware anti-virus staan?

                              Ga eens naar Taakbeheer => Prestaties
                              Dit kan bijvoorbeeld via Alt+Ctrl+Del en dan Taakbeheer starten, neem het tabblad Prestaties
                              Ge laat dat open staan op de achtergrond en dan start je eens een van je tragere programma's op ... dan zie je de grafiek daar wat groeien en kan je de belasting zien.
                              Neem daar eens een screenshot van terwijl het systeem zo traag is.

                              Klopt dat dit enige tijd in beslag kan nemen maar ik heb het vermoeden dat nog een en ander voor het probleem zorgt.
                              Blijkbaar is het systeem traag terwijl hij foto's bekijkt en deze gerenderd worden of bij het creëren van de thumbnails.
                              Het zal wel met de algemene prestaties van het toestel te maken hebben ook.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                              Drivers van je videokaart geïnstalleerd ? Je neemt beter niet de MS drivers.
                              Goed punt.
                              Drivers kunnen ook een grote invloed hebben, ook de Intel Rapid Storage driver o.a. ... maar er zijn er nog.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                              Als je 't over de Windows 7 'basic' look hebt (Win 7 look maar zonder de aero-effecten), daar moet je niet van braken ; hooguit word je wat misselijk met een lichte hoofdpijn
                              Maar die 'basic' look zou in feite niet meer resources mogen gebruiken als de 'classic' look.
                              Ik had het over de Windows 7 look maar met aangepaste instellingen bij "Visuele effecten" ... niet over classic of basic view zonder Aero.
                              Maar dit blijkt al niet te helpen in dit geval.
                              Op een te oud (lees traag) systeem kan je Aero niet eens inschakelen ... dus dat lost zichzelf eigenlijk op wanneer nodig.

                              Alvast succes om een oplossing te vinden ... die zou wel eens in de winkel kunnen liggen.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #45
                                Re: Het einde van XP ...

                                Bedankt !
                                Ik ga morgen euh straks er eens verder op zoeken.

                                Nu kruip ik er in, want rond 5:30 spring/strompel ik er weer uit.
                                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                                Si non, on devient bonbon
                                Et les gens nous mangent !"

                                Comment

                                Working...
                                X