Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het einde van XP ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Het einde van XP ...

    Zojuist dit gelezen: http://www.deredactie.be/permalink/1.1270934.

    Op 8 april 2014 stoppen ze er mee.
    Dat is nog wel twee jaar, we weten het dus op tijd.

    Zijn er nog BD'ers die met XP werken, zoals ik?
    David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

  • #2
    Re: Het einde van XP ...

    Eigenlijk is Vista eergisteren al 'gestorven'. Valt dus nogal mee voor XP.

    http://tweakers.net/nieuws/80128/mic...windows-7.html

    Comment


    • #3
      Re: Het einde van XP ...

      Wat zal dat concreet veranderen ?

      Ik heb hier een paar laptops die W7 aankunnen, maar door een niet aangepaste grafische kaart gaat het een en ander hier nogal traag.

      Ik overweeg om er terug XP op te zetten.

      Het zijn Thinkpads en van de laptops op zich ben ik zéér tevreden.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: Het einde van XP ...

        Ik heb hier nog een oude computer met XP die mijn zoontje gebruikt om op internet spelletjes te spelen en youtube filmpjes te bekijken.
        En mijn laptop draait ook nog op XP.

        Op die twee computers ga ik zeker geen nieuw besturingssysteem zetten.
        Waarschijnlijk zullen ze zonder de updates wel gewoon blijven werken tot ze stuk gaan...
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Het einde van XP ...

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Ik heb hier nog een oude computer met XP die mijn zoontje gebruikt om op internet spelletjes te spelen en youtube filmpjes te bekijken.
          En mijn laptop draait ook nog op XP.

          Op die twee computers ga ik zeker geen nieuw besturingssysteem zetten.
          Waarschijnlijk zullen ze zonder de updates wel gewoon blijven werken tot ze stuk gaan...
          Yep hier ook zo..
          Draait nog zeer goed dus.
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          Als je schiet..schiet dan raak!
          500 PIXHuawei P30 PRO

          Comment


          • #6
            Re: Het einde van XP ...

            ik heb beneden nog een sleurpc draaien op XP maar tegen dat we twee jaar verder zijn zal die ongeveer tien jaar worden denk ik. Verder heb ik nog een (draagbare) laptop die op vista draait en deze under the desktop op win 7. We zien wel hoe lang we die nog kunnen gebruiken zonder er weer eens een nieuwe versie op te zetten.
            Albums
            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

            Comment


            • #7
              Re: Het einde van XP ...

              Inderdaad, als je configuratie werkt onder XP en je voegt er geen splinternieuwe hardware aan toe, èn je bent tevreden met de applicaties die je hebt draaien, dan heb je de support van M$ niet nodig en zal die configuratie blijven draaien totdat er iets stuk gaat.

              Comment


              • #8
                Re: Het einde van XP ...

                Op mijn bureau staat nog XP, met veel soft voor muziek en videobewerking.
                Onder in de kelder staat ook nog XP voor mijn muziekinstallatie.
                Ik zou niet weten waarom dat ik dat zou veranderen.

                In mijn living staat 'n Imac met Win7 en dat alleen om te gamen.
                Voor de rest werk ik alleen nog maar met OSX.

                Comment


                • #9
                  Re: Het einde van XP ...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Ik heb hier nog een oude computer met XP die mijn zoontje gebruikt om op internet spelletjes te spelen en youtube filmpjes te bekijken.
                  En mijn laptop draait ook nog op XP.

                  Op die twee computers ga ik zeker geen nieuw besturingssysteem zetten.
                  Waarschijnlijk zullen ze zonder de updates wel gewoon blijven werken tot ze stuk gaan...
                  Gezien het huidige marktaandeel van Windows XP (45%) vrees ik dat de computers wel eens zeer vlug 'stuk' zullen gaan. Met zo een aandeel blijft het intessant om virussen te schrijven voor XP, waardoor de toestellen eigenlijk besmet gaan raken binnen afzienbare tijd.
                  Het voordeel is dat het nog wel even zal duren en dat het marktaandeel tegen die tijd wel gedaald zal zijn. Misschien zijn je computers al 'gewoon' stuk op dat moment. Indien ze nog leven is dat het ideale moment om over te schakelen op linux en de dingen te blijven gebruiken voor web en documentjes.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Het einde van XP ...

                    Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                    Gezien het huidige marktaandeel van Windows XP (45%) vrees ik dat de computers wel eens zeer vlug 'stuk' zullen gaan. Met zo een aandeel blijft het intessant om virussen te schrijven voor XP, waardoor de toestellen eigenlijk besmet gaan raken binnen afzienbare tijd.
                    Het voordeel is dat het nog wel even zal duren en dat het marktaandeel tegen die tijd wel gedaald zal zijn. Misschien zijn je computers al 'gewoon' stuk op dat moment. Indien ze nog leven is dat het ideale moment om over te schakelen op linux en de dingen te blijven gebruiken voor web en documentjes.
                    Het nadeel ven de mijn Thinkpads (staat nog geen Lenovo op ) is dat die gewoon niet stuk willen gaan !

                    Je mag die met 10 op mekaar stapelen en nog zal de behuizing geen kik geven.
                    Toetsenbord daar mag je ferm op "TIKKEN" - geeft gewoon geen krimp.

                    Ik heb wel 1 Thinkpad gehad met een defecte fan. Maar het was niet veel duurder om een andere identieke 2nd hand te kopen dan de fan te kopen en te vervangen,
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #11
                      Re: Het einde van XP ...

                      XP wat was dat ook alweer?
                      Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                      Cybershot Photo Website!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Het einde van XP ...

                        Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
                        XP wat was dat ook alweer?
                        Ja Tom, als ik ooit mijn pensioen haal, wordt hier alles ook vervangen door Mac - zeker weten !

                        Maar nu is het gewoon niet handig me te isoleren op het Apple-eiland.
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • #13
                          Re: Het einde van XP ...

                          Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
                          XP wat was dat ook alweer?
                          Dat was de reden om Vista over te slaan.
                          Vriendelijke groet,

                          Jos

                          Comment


                          • #14
                            Re: Het einde van XP ...

                            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                            Ja Tom, als ik ooit mijn pensioen haal, wordt hier alles ook vervangen door Mac - zeker weten !

                            Maar nu is het gewoon niet handig me te isoleren op het Apple-eiland.
                            Ik heb hier ook een MSI laptop draaien met Windows 7 erop
                            Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                            Cybershot Photo Website!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Het einde van XP ...

                              2 PC's op XP...
                              Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                              Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

                              Comment

                              Working...
                              X