Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Titanic

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• De Titanic

De betere documentaire vind ik die van James Cameron.
    KLIK
    Die duurt ongeveer 1:41 uur.
    Mooie beelden en interessante verhalen.

Cameron zit in de MIR2, een diepzee duiktoestel.
    (Alleen de afdaling naar het wrak duurt ongeveer 2,5 uur....)
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Re: De Titanic

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    De betere documentaire vind ik die van James Cameron.
    KLIK
    Die duurt ongeveer 1:41 uur.
    Mooie beelden en interessante verhalen.

Cameron zit in de MIR2, een diepzee duiktoestel.
    (Alleen de afdaling naar het wrak duurt ongeveer 2,5 uur....)
    Volgend jaar 101 jaar geleden ..
    Tja, ben een beetje murw, teveel National Geographic gekeken dit weekend
    Er was trouwens een heel recente docu van Cameron bij ( de Costa Concordia werd zelfs vermeld), oa over het feit dat de meeste schepen die zinken, eerst kapseizen ...
    Last edited by toerist; 10 april 2012, 20:26.
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

Comment

Heb idd dit weekend ook NGC gezien. Wist je dat het schip indien het recht op de ijsberg zou gevaren zijn waarschijnlijk niet gezonken zou zijn?
      Dat had met die waterdichte schotten/kamers te maken naar het schijnt. Door er zo naast/van opzij tegen te varen waren een stuk of 5-6 kamers volgelopen en dat was teveel, zelfs voor zo'n schip.

Comment

Ook dit spreekt tot de verbeelding, maar wordt minder gevolgd op de tv (censuur)? Op deze dagen is het wel normaal, gezien de verjaring van de Titanic , maar over het algemeen genomen ...
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StevenVH Bekijk bericht
          Heb idd dit weekend ook NGC gezien. Wist je dat het schip indien het recht op de ijsberg zou gevaren zijn waarschijnlijk niet gezonken zou zijn?
          Dat had met die waterdichte schotten/kamers te maken naar het schijnt. Door er zo naast/van opzij tegen te varen waren een stuk of 5-6 kamers volgelopen en dat was teveel, zelfs voor zo'n schip.
          Juist Steven.

Deze week alles bekeken wat er weer te zien was over de Titanic.

De Scotland Road zal je intussen ook wel kennen?
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
            Ook dit spreekt tot de verbeelding, maar wordt minder gevolgd op de tv (censuur)? Op deze dagen is het wel normaal, gezien de verjaring van de Titanic , maar over het algemeen genomen ...
            Ach, ik vind het jammer, al die mooie schepen.
            Zelfs de Bismarck had ik graag willen zien zoals die was.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Titanic: The Final Word With James Cameron: James Cameron and his team pull together a new CGI of how they believe the TItanic sank and reached the ocean flo...

Eerder dacht men oa dat het schip doormidden brak na de 3de schoorsteen, maar het is er vlak voor .

Vroegere simulatie
              Last edited by toerist; 10 april 2012, 20:36.
              George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                http://www.youtube.com/watch?v=FSGeskFzE0s

Eerder dacht men oa dat het schip doormidden brak na de 3de schoorsteen, maar het is er vlak voor .
                Jaja, heb dit allemaal gezien vorige week
                ================================================== ==========================
                Waarvoor diende die vierde schoorsteen?

In het orkest speelde ook een Belg...
                Zie ook Canvas omstreeks 21:10 uur.

** Toch knap grafisch werk van die gasten.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

En de achtersteven stak niet zo vertikaal boven het water vlak voor de breuk ...
                  George Orwell

Comment

4eschoorsteen was ontluchting keuken,
                    Maar vooral geplaatste voor estethisch nut...

Wist je dat titanic zoiezo al 1 lijk aan boord had?
                    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                      4eschoorsteen was ontluchting keuken,
                      Maar vooral geplaatste voor estethisch nut...

Wist je dat titanic zoiezo al 1 lijk aan boord had?
                      Neen, wist ik niet.
                      En van wie komt die informatie?

Die ontluchting van de keuken wist ik ook niet.
                      Op NGC had men en andere uitleg.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Toch ben ik het niet eens met de stelling van JC dat de Titanic in twee stukken gezonken is want volgens mij heeft het eerste stuk het tweede mee naar beneden getrokken en is hij pas finaal gebroken als beide delen naar de bodem zonken.
                        Het achterste deel zou uit zijn eigen volgens mij nooit op het laatst vertikaal zijn gezonken zonder dat het eerste deel daarvan de oorzaak was als extra gewicht die het achterdeel in die stand trok en in de volgende honderden meters zijn die pas finaal gebroken waardoor elk deel zijn eigen weg zonk.
                        D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                          Toch ben ik het niet eens met de stelling van JC dat de Titanic in twee stukken gezonken is want volgens mij heeft het eerste stuk het tweede mee naar beneden getrokken en is hij pas finaal gebroken als beide delen naar de bodem zonken.
                          Het achterste deel zou uit zijn eigen volgens mij nooit op het laatst vertikaal zijn gezonken zonder dat het eerste deel daarvan de oorzaak was als extra gewicht die het achterdeel in die stand trok en in de volgende honderden meters zijn die pas finaal gebroken waardoor elk deel zijn eigen weg zonk.
                          Cameron gaf een voorbeeld hoe het gegaan is met een... banaan.
                          Door het gewicht van de voorsteven is de achtersteven boven water gekomen.
                          Daarna brak het schip waardoor de voorsteven begon te zinken.
                          Het achterstuk viel toen helemaal terug in het water.
                          Voor- en achtersteven stonden onder een hoek.
                          In die situatie werd voor- en achtersteven aan elkaar gehouden door de bodem.
                          (de schil aan de onderzijde van zijn banaan )
                          Toen de voorsteven definitief zonk trok die de achtersteven mee en daarna brak de "schil".
                          De breuk is dus ontstaan door het hoge gewicht van de voorkant en de weerstand
                          of opwaartse druk van het achterste gedeelte.
                          Deze uitleg leek me logisch.

Het voorstuk is toen met geweld op de bodem geslagen waar het ongeveer 6 meter (?)
                          in de modder zit.

Als ik fout zit dan zeg het me maar omdat er zo weinig wordt gesproken over achterste
                          stuk en zijn "inhoud".

Wat ik toch merkwaardig vind is die klok die nog recht staat op de mantelschouw.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Neen, wist ik niet.
                            En van wie komt die informatie?

Die ontluchting van de keuken wist ik ook niet.
                            Op NGC had men en andere uitleg.
                            Heb hier thuis een boek staan met de belangrijkste gebeurtenissen van de zoveelste eeuw.

1 arbeider zou tijdens de bouw in de romp gevallen zijn, maar door tijdsdruk mochten ze geen tijd vrij maken om de man te redden... (De arme man zou nog aan het kloppen geweest zijn op wand om duidelijk te maken dat hij nog leefde en waar hij juist zat).

ook tijdens het de tewaterlating zou er iemand overleden zijn.

Daar word ook vermeld dat:
                            (deze quote komt wel van wikipedia).
                            "Die vierde schoorsteen had geen ander praktisch nut dan de ontluchting van de machinekamer en de keukens, maar was vooral voor de esthetica geplaatst, omdat schepen met vier schoorstenen bij scheepsbouwkundigen, de media en passagiers uit die tijd zeer geliefd waren.[6] De drie andere zorgden voor de uitstoot van de verbrandingsgassen."
                            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Cameron gaf een voorbeeld hoe het gegaan is met een... banaan.
                              Door het gewicht van de voorsteven is de achtersteven boven water gekomen.
                              Daarna brak het schip waardoor de voorsteven begon te zinken.
                              Het achterstuk viel toen helemaal terug in het water.
                              Voor- en achtersteven stonden onder een hoek.
                              In die situatie werd voor- en achtersteven aan elkaar gehouden door de bodem.
                              (de schil aan de onderzijde van zijn banaan )
                              Toen de voorsteven definitief zonk trok die de achtersteven mee en daarna brak de "schil".
                              De breuk is dus ontstaan door het hoge gewicht van de voorkant en de weerstand
                              of opwaartse druk van het achterste gedeelte.

Deze uitleg leek me logisch.

Het voorstuk is toen met geweld op de bodem geslagen waar het ongeveer 6 meter (?)
                              in de modder zit.

Als ik fout zit dan zeg het me maar omdat er zo weinig wordt gesproken over achterste
                              stuk en zijn "inhoud".

Wat ik toch merkwaardig vind is die klok die nog recht staat op de mantelschouw.
                              Nochtans is dit onlangs ontkracht geweest?
                              het schip zou juist onderaan gebroken zijn,
                              daar waar de 'sterkste' stukken zaten (versterking als steun van het een of ander).

Comment

Working...
                              X