Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoelang doet u met een auto.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Hoelang doet u met een auto.

    Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
    Laat je pa die klachten per mail aan de fleetverantwoordelijke melden, als er iets gebeurt dan is hij gedekt.

    Dit is bij leasewagens niet het geval. Een bedrijfswagen (dus eigendom van de werkgever), ja, daar kan vanalles misgaan.
    Leasers zullen je er wel aan herinneren dat je aan je onderhoud toe bent (als ze kunnen afgaan op je km-gebruik tot dan, niet bij je eerste beurt). Of jaarlijks. En als je naar de garage gaat voor een lampje of zo, dan zul je ook wel verwittigd worden.
    Banden worden vervangen wanneer ze beschadigd of versleten zijn, de contracten daarover kunnen variëren. X banden over het contract, forfaitair om de Y km...
    En zelfs al is het onderhoud perfect,
    een koude motor die constant in toeren geramd wordt,
    zal zelfs met perfect onderhoud veel rapper slijten...
    als je je wagen afragd (te sportief rijgedrag? ) dan zal die wagen zelfs met goed onderhoud na 2-3 serieus slijten...
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

    Comment


    • #92
      Re: Hoelang doet u met een auto.

      Dat klopt, Koeno, maar dit staat los van wie de eigenaar van de wagen is. Leasing, bedrijf, privé...
      D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

      Comment


      • #93
        Re: Hoelang doet u met een auto.

        Waar kun je een wagen nog in toeren jagen , 2100 toeren is 120km/h . In stadsverkeer kan je zowieso al niet snel optrekken er is teveel verkeer, of je brengt andere weggebruikers in gevaar.

        Comment


        • #94
          Re: Hoelang doet u met een auto.

          2.000 toeren is 120 km/u, in 5de of 6de. Maar je kunt wel optrekken tot "het rood", en ja, de mensen die dit in de stad of zo doen, die hebben geen boodschap aan de veiligheid van anderen. Helaas.
          D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

          Comment


          • #95
            Re: Hoelang doet u met een auto.

            Ik denk dat "afraggen" weinig uitmaakt.
            Ga hierboven maar eens kijken naar Captain Turbo. Zelfs zijn statische foto's bewijzen dat zijn auto regelmatig af ziet.

            Hoe veel mensen krijgen er echt de "draaiende delen" van hun motor kapot?
            En kom niet af met serieproblemen zoals die Espace van hierboven (die auto is gewoon de meest onbetrouwbare op de markt).

            Comment


            • #96
              Re: Hoelang doet u met een auto.

              Continu (of veel) in erg hoge toeren draaien slijt de drijfstanglagers uit door de inertie van de zuigers. De temperatuur van de olie loopt ook op, en die verliest ook een deel van zijn smerend vermogen.
              Je zult je motor niet onmiddellijk mollen, maar de levensduur wordt er wel negatief door beïnvloed.

              De Espace 2.0 (bouwjaren 2003-2007) was een probleemgeval, te lichte motor, fiscaal interessant, dus veel gebruikt als bedrijfswagen. En nogal intensief mee gereden door de betrokken bestuurders.
              D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

              Comment


              • #97
                Re: Hoelang doet u met een auto.

                Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                Waar kun je een wagen nog in toeren jagen , 2100 toeren is 120km/h . In stadsverkeer kan je zowieso al niet snel optrekken er is teveel verkeer, of je brengt andere weggebruikers in gevaar.
                euhm, 1vitesse en plank gas geven.. je rijdt binnen je snelheid en je rijdt in het rood

                Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                2.000 toeren is 120 km/u, in 5de of 6de. Maar je kunt wel optrekken tot "het rood", en ja, de mensen die dit in de stad of zo doen, die hebben geen boodschap aan de veiligheid van anderen. Helaas.
                afhankelijk van auto tot auto dan toch,
                niet elke wagen heeft 6 versnellingen...
                en dan zit je bij 120 toch sneller naar 2500 of naar 3000toeren...
                daarboven op kan je wel zoals je zelf aanhaalt elke keer naar de begrenzer trekken,

                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Ik denk dat "afraggen" weinig uitmaakt.
                Ga hierboven maar eens kijken naar Captain Turbo. Zelfs zijn statische foto's bewijzen dat zijn auto regelmatig af ziet.

                Hoe veel mensen krijgen er echt de "draaiende delen" van hun motor kapot?
                En kom niet af met serieproblemen zoals die Espace van hierboven (die auto is gewoon de meest onbetrouwbare op de markt).
                captain turbo rijdt wel eerst goed warm....
                groot verschil he

                door slecht onderhoud (niet door mij, maar leugenaar van ne garagist) heb ik ongeveer al mijn kleppen uit mijn motor laten springen...
                nee dat lukt niet iedereen... (oh, en ik reed 50 in 3 versnelling toen het gebeurde ^^ )
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                Comment


                • #98
                  Re: Hoelang doet u met een auto.

                  Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                  2.000 toeren is 120 km/u, in 5de of 6de. Maar je kunt wel optrekken tot "het rood", en ja, de mensen die dit in de stad of zo doen, die hebben geen boodschap aan de veiligheid van anderen. Helaas.
                  mijn garagist raadde zelfs aan om een auto die gemakkelijk stilvalt eens goed toeren te laten doen. Op de snelweg invoegen in derde bijvoorbeeld. Dan gaat hij even tot 5000 en zouden restjes van slechte verbranding eruit gaan. Geen idee wat er van waar is, maar t leek die auto plezier te doen.
                  The Knight That Says Ni...kon

                  Comment


                  • #99
                    Re: Hoelang doet u met een auto.

                    Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                    mijn garagist raadde zelfs aan om een auto die gemakkelijk stilvalt eens goed toeren te laten doen. Op de snelweg invoegen in derde bijvoorbeeld. Dan gaat hij even tot 5000 en zouden restjes van slechte verbranding eruit gaan. Geen idee wat er van waar is, maar t leek die auto plezier te doen.
                    Even doortrekken kan zeker geen kwaad, met warme motor. Ik rij (Berlingo 2.0 90PK HDI) meestal in lage toeren (1000-2000 rpm), op de snelweg bij 2.500-3.000 rpm (om en bij de 120 km/u) even ontkoppelen en tot de begrenzer laten gaan (4.800), een 15-tal seconden, 2 maal na elkaar. Alle roet vanaf de collector wordt dan losgebrand. Om de 500-1.000 km is voldoende.
                    D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                    Comment


                    • Re: Hoelang doet u met een auto.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                      euhm, 1vitesse en plank gas geven.. je rijdt binnen je snelheid en je rijdt in het rood
                      Alle moderne wagens hebben een beperking van toerental en slaan af alvorens echt in het rood te komen.
                      Het rood op de toerenteller is dan nog eens om de bestuurder erop te wijzen dat hij aan het einde komt alvorens beperkt te worden, die rode zone begint echter vroeger dan hetgeen de motor echt aan zou kunnen.

                      daarboven op kan je wel zoals je zelf aanhaalt elke keer naar de begrenzer trekken,
                      Blij dat je het zelf aanhaalt ... de begrenzer!
                      Die begrenzer laat dus wel degelijk begrenzen alvorens je aan de limiet van de motor komt, de limiet dat de fabrikant als veilig aanziet.

                      door slecht onderhoud (niet door mij, maar leugenaar van ne garagist) heb ik ongeveer al mijn kleppen uit mijn motor laten springen...
                      Gebeurt wel vaker hoor, vooral als ze de distributieriem niet op tijd vervangen ... meestal privé-wagens waar de eigenaar opziet tegen de kost.

                      Maar een wagen waarmee je nooit eens doortrekt wordt een lammeke en het is slecht voor alles ... vooral voor roetfilters en EGR-klep.
                      Ge verliest vermogen, begint meer te verbuiken en het is slechter voor het milieu ... er is wel altijd iets dat niet goed is.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Re: Hoelang doet u met een auto.

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                        Gebeurt wel vaker hoor, vooral als ze de distributieriem niet op tijd vervangen ... meestal privé-wagens waar de eigenaar opziet tegen de kost.
                        de kost heb ik betaald, de riem is gewoon niet vervangen geweest...
                        heb de factuur zelfs nog liggen... Deze eigenaar, zoals reeds aangehaald onderhoud zelfs zijn 2e hands wagen... maar blijkbaar rijdt die te slecht en moet ik hem verkopen...
                        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                        Comment


                        • Re: Hoelang doet u met een auto.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                          Mercedes taxi, waar begin ik over een taxi...

                          PaulM mag geen verschillende auto's vergelijken... maar jij wel?
                          dan vergelijk ik mijn clio met 70.000km met de mercedes op 200.000km
                          als ik daartussen moet kiezen...
                          geef maar die ouwe kapot gereden mercedes (om het even cru te stellen)
                          ondanks een klein verschil in vermogen... rijdt die mercedes stiller, gemakkelijker en vlotter...

                          Dat jij het zever vindt, is jouw punt,
                          maar je kan een ander zijn mening misschien proberen aanvaarden in plaats van die van jou gewoon op te dringen als waarheid?

                          Daarbovenop: bedrijfswagens vergelijken met een prive wagen = dom idee,
                          de gemiddelde bedrijfswagen wordt afgeragd tot en met...
                          terwijl een prive wagen net dat beetje beter onderhouden wordt
                          Het gaat niet over de vergelijking tussen verschillende types auto, het gaat gewoon tussen de vergelijking van EEN auto met 30.000 km. en eentje van hetzelfde type met 300.000 km. op de teller (of dat nu een golf, mercedes, ferrari of Bentley is speelt geen enkele rol).
                          De ene is quasi nieuw, en rijdt ook zo, De 2e zit op het einde van z'n loopbaan en begint slijtagetekenen te vertonen die zorgen dat het ding minder goed rijdt.
                          Iemand die een nieuwe wagen koopt is normaal verzekerd van de "beste" km. van die wagen (zonder slijtage). Iemand die een occasie koopt van 300.000 km. zal nu en dan wel last hebben van de slijtage die aan bepaalde onderdelen aanwezig is.
                          Maar blijkbaar vinden jullie dat slijtage helemaal geen rol speelt, en rijdt een auto zonder slijtagesporen tot hij plots door zijn wielen zakt...

                          Slijtage kan je door goed gebruik, en onderhoud verregaand beperken, maar op een bepaald ogenblik is daar echt geen houden aan.
                          Is dat zo moeilijk om te begrijpen ? Het is heel goed mogelijk dat een auto op 300.000 het nog behoorlijk goed doet : maar ik zeg dat hij aan km. 30.000 het beter deed zonder zijn slijtagesporen. Je kan natuurlijk ook alle slijtage-onderdelen vervangen na verloop van tijd (motor, versnellingsbak, ...) en dan kan je terug herbeginnen. Is misschien ook een manier...

                          Ik heb dus met een aantal Golfjes en Caddy's gereden met meer dan 300.000 km. op de teller en op ALLEMAAL zaten er de nodige slijtagesporen op (en dan heb ik het niet over een kras op het dashboard).
                          Groeten,

                          Polleke

                          Comment


                          • Re: Hoelang doet u met een auto.

                            Moderne motoren hebben een levensduur (dit is zonder de motor te openen, behoudens een cilinderkoppakking) van ongeveer 500.000 km bij normaal gebruik en onderhoud.

                            Ik heb een kennis met eenzelfde Berlingo als ik, bj 2003, zit nu aan bijna 800.000 km (hij is koerier, lange ritten). Naast onderhoud en normale slijtage (koppeling om de 250-300.000 km) heeft hij eenmaal de startmotor en de alternator vervangen, en zijn versnellingsbak is grondig gereviseerd na 350.000 km. Stukgegaan een dag of zo voor hij met zijn camper op vakantie vertrok. Alle tijd voor een revisie.

                            Evengoed kun je zo'n auto op 100.000 km tot compote vermalen. Rijstijl, gebruiksprofiel...

                            En dit geldt voor de hele huidige productie (uitzonderingen niet te na gesproken)
                            D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                            Comment


                            • Re: Hoelang doet u met een auto.

                              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                              Het gaat niet over de vergelijking tussen verschillende types auto, het gaat gewoon tussen de vergelijking van EEN auto met 30.000 km. en eentje van hetzelfde type met 300.000 km. op de teller (of dat nu een golf, mercedes, ferrari of Bentley is speelt geen enkele rol).
                              De ene is quasi nieuw, en rijdt ook zo, De 2e zit op het einde van z'n loopbaan en begint slijtagetekenen te vertonen die zorgen dat het ding minder goed rijdt.
                              Iemand die een nieuwe wagen koopt is normaal verzekerd van de "beste" km. van die wagen (zonder slijtage). Iemand die een occasie koopt van 300.000 km. zal nu en dan wel last hebben van de slijtage die aan bepaalde onderdelen aanwezig is.
                              Maar blijkbaar vinden jullie dat slijtage helemaal geen rol speelt, en rijdt een auto zonder slijtagesporen tot hij plots door zijn wielen zakt...

                              Slijtage kan je door goed gebruik, en onderhoud verregaand beperken, maar op een bepaald ogenblik is daar echt geen houden aan.
                              Is dat zo moeilijk om te begrijpen ? Het is heel goed mogelijk dat een auto op 300.000 het nog behoorlijk goed doet : maar ik zeg dat hij aan km. 30.000 het beter deed zonder zijn slijtagesporen. Je kan natuurlijk ook alle slijtage-onderdelen vervangen na verloop van tijd (motor, versnellingsbak, ...) en dan kan je terug herbeginnen. Is misschien ook een manier...

                              Ik heb dus met een aantal Golfjes en Caddy's gereden met meer dan 300.000 km. op de teller en op ALLEMAAL zaten er de nodige slijtagesporen op (en dan heb ik het niet over een kras op het dashboard).
                              Is het zo moeilijk te begrijpen dat ik dus ervaring heb met meer als 1 wagen met meer als 200.000km die WEL nog rijdt zonder slijtage-sporen...
                              zelfs eentje die in zijn leven 300.000km serieus wat gewicht heeft moeten slepen...
                              maar blijkbaar is dat voor jou niet te vatten,
                              maar maakt mij niet uit hoor... hou je oogkleppen maar op...
                              maar ge hebt gelijk hoor

                              Als volgens jou onze mercedes aan het eind van de carrieure zit... dan euhm nodig ik je uit... die auto rijdt beter als de nieuwe S-max van mijn ouders...
                              en dan vergelijk ik nu een hypermoderne wagen met een 12jaar oud model met 10keer zoveel kilometers
                              maar ge hebt gelijk hoor

                              maar mijn vergelijking telt niet mee he
                              maar ge hebt gelijk hoor

                              je roept eenzelfde type, maar een golf 2 is geen golf 3 dus uw vergelijking gaat niet op...
                              maar ge hebt gelijk hoor

                              (heb ik al gezegd dat ge "gelijk" hebt? )

                              gaan we anders die punto van mijn zus vergelijken met mijn clio met ?
                              27.000km vs 80.000km
                              (een kleiner verschil)
                              wel euhm, die punto schakelt niet, trekt niet op, en ratelt...
                              mijn clio schakelt vlot, trekt zeer vlot op en maakt geen speciale geluidjes (speciaal he voor ne fransman)
                              (ow beide 1.5diesel met slechts 10pk verschil)

                              na dit allemaal te lezen heb ik besloten om beide auto's te verkopen, (zijn toch gene zak meer waard door hun km-waarde boven 30.000 (magische kilometerstand precies))
                              en kga mij voor het geld ik ervan krijg een nieuwe twingo kopen...
                              die gaat mij geven wat ik in de mercedes niet meer heb... luxe en rijplezier!
                              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                              Comment


                              • Re: Hoelang doet u met een auto.

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Gebeurt wel vaker hoor, vooral als ze de distributieriem niet op tijd vervangen ...
                                Dan heeft Mercedes nog één ding dat niet kapot gaat, distributieriem zit er niet in.

                                Eerlijk is eerlijk, mijn beste wagens qua komfort en luxe 100% Mercedes (bezig met mijn tweede)

                                De beste wagens die ik ooit had Qua onderhoudskosten (brandstof niet meegerekend), baanvastheid, betrouwbaarheid, (op uitzondering van één waterpomp die piepte nooit kosten gehad) Subaru (heb er vijf gehad)

                                Slechtste welke ik heb gehad qua kosten en miserie Peugeot manman, gelukkig kon ik aan deze nog zelf werken, anders was het niet betaalbaar geweest.

                                Comment

                                Working...
                                X