Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoelang doet u met een auto.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hoelang doet u met een auto.

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
    Ons 1ste autootje (Kia Pride) hebben we gereden tot het op was, dan een Berlingo gekocht maar na 4 jaar verkocht wegens plaatsgebrek. Nu een Vivaro en toch wel de bedoeling ermee te rijden tot de kinderen uit huis zijn of tot er te grote kosten aan zouden zijn. Ik heb nooit goed begrepen wat de tactiek is achter het om de 3-4 jaar een nieuwe wagen kopen. (Boys/(girls) and toys?)
    Kan je een autolening ook niet inbrengen in de belastingen gedurende een aantal jaren? Je hebt dan ook nog eens de grotere kosten die eraan zitten te komen zoals reeds gezegd, de garantie die begint te vervallen en de omnium verzekering die minder interessant begint te worden. Daarnaast zal er ook wel een boys/toys gehalte zijn zeker. Ik heb me voor mijn 40ste verjaardag voor het eerst een auto cadeau gedaan. Dus dat gehalte zal nog wel meevallen zeker.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
      hoeveel korting heb je op u nieuwe dan ?

grts
      Bij overname niets jong, ze staan bij Mercedes niet te springen om een overname, blijkbaar blijven er veel te veel staan bij Nearly New Car, waardoor ze zichzelf niet kunnen permiteren daarbij zelf nog eens tweedehandswagens te gaan verkopen, bijna alle overnames gaan naar externe handelaars.

Eigenlijk zat ik te kijken naar de nieuwe Mercedes B classe, maar een 1.800cc, dus goedkoper qua inschrijving tax enz. maar vòòr je het weet en met wat opties zoals gps enz. zit je hier ook boven de 30.000€ KLIK

Comment

Hier 5 jaar, dan tijd voor een nieuwe. De auto heeft dan een kleine 100.000km.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Bij overname niets jong, ze staan bij Mercedes niet te springen om een overname, blijkbaar blijven er veel te veel staan bij Nearly New Car, waardoor ze zichzelf niet kunnen permiteren daarbij zelf nog eens tweedehandswagens te gaan verkopen, bijna alle overnames gaan naar externe handelaars.

Eigenlijk zat ik te kijken naar de nieuwe Mercedes B classe, maar een 1.800cc, dus goedkoper qua inschrijving tax enz. maar vòòr je het weet en met wat opties zoals gps enz. zit je hier ook boven de 30.000€ KLIK
          De mijne heeft in 2009 bijna 40.000 euro gekost met opties.

Comment

Meestal verander ik om de 5 jaar en staan er gemiddeld 150.000 km op de teller, tegenwoordig kijk ik minder uit naar nieuwe wagens maar eerder naar directiewagens, zeker van mensen die ik persoonlijk ken in de garage . . . mijn vrouw en ik zijn zeer tevreden Peugeot rijders, die van haar is 10 jaar oud, amper 60.000 km, een 206 CC, ik heb vorig jaar een Peugeot RCZ 2.0 diesel aangeschaft, directiewagen, 6 maanden oud, met 5.000 km op de teller, daar ging bij de aankoopprijs bijna 6.000€ af . . . ik heb dus niet getwijfeld . . .
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Mijn firmawagen gaan na 3 à 4 jaar buiten, maar heeft dan wel een goeie 150.000 op de teller.
              De auto van ons is nu 13 jaar oud en heeft 95.000 op de teller.
              De laatste 3 jaar heeft die geen garage gezien, en dit jaar heb ik toch 400€ moeten uitgeven voor een onderhoudje, inclusief nieuwe remblokken en banden achteraan.

Kort daarna nog de batterij mogen vervangen, dus kunnen we er weer tegen voor een paar jaar.
              Het enige nadeel aan die auto is het verbruik. 10-11l vind ik veel, maar een nieuwe kopen om minder benzinekosten te hebben krijg ik er toch niet uit.

Comment

De tijd dat ik er mee rijd is nogal wisselvallig, gewoonlijk rijd ik ze op en zijn ze +10jaar oud, de vorige een 307 heb ik dan weer in geleverd bij Honda omdat ik graag wat meer pit had. Hij was nog maar 7 jaar oud met 70.000km op de teller juist ingereden dus en nog als nieuw. De Honda CRV is er gekomen nadat mijn vrouw me een feest wilde geven en ik (lachende) zei dat ik liever een andere auto had, eerst werd dat lachend gezegd tegen de familie tot dat we benieuwd werden wat we nog voor onze 307 zouden krijgen en daar werd je niet goed van, katalogus was die nog €4000 waard en bij Toyota kregen we er zelfs maar €3000 meer voor.
                Nadat ik wel enige goeie voorwaarden kreeg en ik als laatste garagebezoek bij Honda kwam was het op slag duidelijk dat het een CRV zou worden.
                Eind deze maand word die weer al een jaar oud, en het is de bedoeling dat dit mijn laatste auto zal zijn (hout vast houden).
                D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Mijn firmawagen gaat na zijn derde onderhoudsbeurt naar Nearly New Car.
                  De auto van mijn echtgenote is negen jaar en heeft nog geen 30.000km op de teller staan, ik denk er dan ook nog niet aan om deze auto te vervangen.
                  www.photo-rudi.be

Comment

Met mijn vorige (BMW Z3 Coupé) heb ik 10jaar gereden. 240.000 km, motor was nog intact. Nog verkocht voor 9000€. Met mijn huidige hoop ik hetzelfde te doen, tenzij er zich een uitzonderlijke situatie voordoet.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Onze vorige Kangoo hebben we van zijn 5 tot zijn 11 gehad. 4.000 € aankoop en 3.200 € kosten onderweg (banden, een groot onderhoud met distributieriem en een keer een voorruit). Da's 1.200 € per jaar/ ik haalde dat daarvoor (rekening houdend met prijsevolutie) ook met auto's die ik soms een jaar had, of twee jaar. Bu een nieuwe Kangoo... dat was dan 13.000 € en die zou het zonder veel kosten dan pakweg 15-16 jaar moeten uitzingen tot er 240.000 op de teller staan?

Mmmmhh.... weet het niet hoor. Beste resultaat haal ik met mijn Kevertje van 43 jaar oud. Of neen, dat was een Citroën Axel die ik kreeg via een vriendin wiens tante niet meer met het autootje reed. 1,5 jaar voor de prijs van twee bandjes, een luchtfilter en een bus olie.

Bottomline: nieuw is altijd duurder, maar van wrak naar wrak loopt ook op als je wat pech hebt. Een goede tweedehands kan je vaak nog wat op recupereren bij verkoop (al is 't voor export, het bedrag is verhoudingsgewijze soms beter dan de 14K op 36K aankoop van hierboven). En eens je een goede oldtimer hebt die in orde is en waar nog onderdelen voor te vinden zijn, zit je ook goed: geen dure turbo's, common rail injectiesystemen, boordcomputers,... al mis je dan ook wel ABS en in vele gevallen ook servostuur (auto's waren vroeger wel lichter in gewicht, dat scheelt ook). Verder mis ik niet veel in mijn auto's van ouder dan 20 jaar (en wie over milieu wil beginnen: zet tegenover mogelijke meeruitstoot dan voor een 43 jaar oude auto ook eens 10 keer een nieuwe auto en de recyclage/verbranding van alle verbruikte plastic, schuim, ruitenlijm, zetelstof,...).
                      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                      www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                        Onze vorige Kangoo hebben we van zijn 5 tot zijn 11 gehad. 4.000 € aankoop en 3.200 € kosten onderweg (banden, een groot onderhoud met distributieriem en een keer een voorruit). Da's 1.200 € per jaar/ ik haalde dat daarvoor (rekening houdend met prijsevolutie) ook met auto's die ik soms een jaar had, of twee jaar. Bu een nieuwe Kangoo... dat was dan 13.000 € en die zou het zonder veel kosten dan pakweg 15-16 jaar moeten uitzingen tot er 240.000 op de teller staan?

Mmmmhh.... weet het niet hoor. Beste resultaat haal ik met mijn Kevertje van 43 jaar oud. Of neen, dat was een Citroën Axel die ik kreeg via een vriendin wiens tante niet meer met het autootje reed. 1,5 jaar voor de prijs van twee bandjes, een luchtfilter en een bus olie.

Bottomline: nieuw is altijd duurder, maar van wrak naar wrak loopt ook op als je wat pech hebt. Een goede tweedehands kan je vaak nog wat op recupereren bij verkoop (al is 't voor export, het bedrag is verhoudingsgewijze soms beter dan de 14K op 36K aankoop van hierboven). En eens je een goede oldtimer hebt die in orde is en waar nog onderdelen voor te vinden zijn, zit je ook goed: geen dure turbo's, common rail injectiesystemen, boordcomputers,... al mis je dan ook wel ABS en in vele gevallen ook servostuur (auto's waren vroeger wel lichter in gewicht, dat scheelt ook). Verder mis ik niet veel in mijn auto's van ouder dan 20 jaar (en wie over milieu wil beginnen: zet tegenover mogelijke meeruitstoot dan voor een 43 jaar oude auto ook eens 10 keer een nieuwe auto en de recyclage/verbranding van alle verbruikte plastic, schuim, ruitenlijm, zetelstof,...).
                        Onze kever wordt er in september 42. We hebben hem dit weekend naar de garage gereden, bijna zonder remmen, eigenlijk onverantwoord. Want naast het gebrek aan ABS is het grotere probleem een gebrek aan kreukelzones. Zo een auto heeft op zich wel iets en is ideaal om rond de kerktoren te rijden, maar geef mij toch maar modern comfort, ondanks zijn prijs en de gebreken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                          Onze kever wordt er in september 42. We hebben hem dit weekend naar de garage gereden, bijna zonder remmen, eigenlijk onverantwoord. Want naast het gebrek aan ABS is het grotere probleem een gebrek aan kreukelzones. Zo een auto heeft op zich wel iets en is ideaal om rond de kerktoren te rijden, maar geef mij toch maar modern comfort, ondanks zijn prijs en de gebreken.
                          Ze hebben met de Kevers ook testen gedaan tegen van die blokken, en er zijn op youtube filmpjes te vinden van een Kever versus een Golf. je zou nog verschieten.
                          Ook op youtube: een compilatie van Keverwrakken. Me dunkt dat daar vaak het passagierscompartiment nog vrij goed uit komt terwijl de rest opgefrommeld is (behalve als er palen aan te pas komen, mar da's met alle auto's een ramp). Ik denk eerder dat sommigen zich in hun met mousse gepolsterde hedendaagse voiturekes een beetje té veilig voelen, want ze hebben toch ABS hé... tot die het ook opgeeft, of dat er iemand van een oprit rijdt zonder kijken. De gevaarlijkste lichamelijke schade zit bij serieuze ongevallen vaak intern, door het plots tot stilstand komen... gescheurde milt, lever, gebroken nekwervels,... iets wat velen vergeten.

Mijn Kevertje weegt iets van een dikke 800 kg, en als ik doordruk op mijn remmen (die in orde zijn uiteraard), kan ik ook de wielen blokkeren tot slippen toe (en dus over hun maximale afremgrip duwen) net zoals ik dat met mijn servogeremde Kangoo kan.
                          Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                          www.musicinframe.be

Comment

Mijn huidige wagen werd voor het eerst ingeschreven in 1989 en heeft al een nette +365.000km op de teller staan, hij rijdt nog steeds als ne nieve dus voorlopig gaat ie niet de deur uit...
                            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Ik heb me laten vertellen dat een nieuwe auto het eerste jaar de grootste afschrijving (waardevermindering) heeft. Daarom koop ik elke 11 maanden een nieuwe wagen.

Comment

Met mijn 2e hands gekochte Toyota Corolla heb ik 15 jaar gereden en 240000 km gedaan, en dat voor een naft !

Met mijn Fiat Punto benzine (zo goed als nieuwe gekocht) heb ik 150.000 km gedaan en 8 jaar gereden, maar ik dacht dat hij al bijna op was, dus in september 2011 een Huyndai I30 diesel gekocht. Ik hoop dat ik er toch 10 jaar mee kan rijden. Ik zit nu al wel aan 15.000 km op n half jaar !
                                Canon-man. Concerten en natuur.
                                Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Working...
                                X