Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ontvangstneming door werkgever van mijn opzegbrief

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• ontvangstneming door werkgever van mijn opzegbrief

Beste,

Op 30 april kan ik beginnen werken bij mijn nieuwe werkgever, aangezien ik werk onder het arbeiderstelsel met minder dan 20 jaar ancienniteit hoef ik maar een opzegperiode te respecteren van 2 weken.

Aangezien 30 april op een maandag valt zou ik dus in de loop van volgende week moeten opzeggen, nu vraag ik mij af, als ik dinsdag (kan niet vroeger) naar mijn huidige werkgever toestap en die is er niet , of wil mijn ontslagbrief niet aanvaarden, dan zou ik dinsdag nog mijn ontslagbrief aangetekend versturen. Wat als ze dit aangetekend schrijven ook niet aanvaarden?

Wat zijn dan mijn resterende opties?

Graag jullie mening en advies
    Als jij nie deel is van die probleem nie, wees deel van die oplossing. Nikon D70 18-70/ 70-300,Tamron 28-300, Lowepro tas

Re: ontvangstneming door werkgever van mijn opzegbrief

Oorspronkelijk geplaatst door buzzydriver Bekijk bericht
    ..... Wat als ze dit aangetekend schrijven ook niet aanvaarden?
    wordt er door de postbeambte(de aanbieder) een notitie van gemaakt.
    en jij krijgt bij het versturen van een aangetekende toch een bewijs.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ja Bouk dat is juist, maar ik vraag mij af wanneer mijn ontslag dan rechtsgeldig is, ik had ergens gelezen indien zij mijn ontslagbrief niet aanvaarden of afhalen op het postkantoor mijn ontslag de 3e dag na verzenddatum alsnog zou ingaan. Het probleem is echter dat mijn ontslag MOET aanvaard worden voor vrijdag, omdat ik anders langer vastzit bij huidige werkgever.
      Als jij nie deel is van die probleem nie, wees deel van die oplossing. Nikon D70 18-70/ 70-300,Tamron 28-300, Lowepro tas

Comment

Ik meen mij uit een grijs verleden te herinneren dat een ontslagbrief moet toekomen ten laatste 4-5 werkdagen voor einde maand (of einde werktermijn?) ... of dat nog geldig is weet ik niet en evenmin of dat voor arbeiders geldig is ..
        Er is wel sinds 2012 een nieuwe ontslagregeling. (gevonden via google oa bij job@)
        BTW .. aangetekend verzenden (€€€) geeft je altijd een bewijs van afgifte.

Comment

Dus mijn bewijs van aangifte is volgens jullie voldoende om zeker te zijn dat mijn opzeg de maandag erop ingaat?

Comment

Ik denk , als uw baas moeilijk doet,uw ontslag pas kan ingaan de eerste werkdag NA dat uw baas uw opzegbrief werkelijk onder ogen gekregen heeft , of zelfs pas de eerste werkdag van de week die volgt op de inkennisstelling...
            groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door urvanis Bekijk bericht
              Ik denk , als uw baas moeilijk doet,uw ontslag pas kan ingaan de eerste werkdag NA dat uw baas uw opzegbrief werkelijk onder ogen gekregen heeft , of zelfs pas de eerste werkdag van de week die volgt op de inkennisstelling...
              groetjes
              Lijkt me niet, op die manier kan de TS nooit weg bij z'n werkgever.
              Als de TS kan aantonen dat hij op tijd heeft opgezegd is het goed.
              Wat de baas allemaal met de post doet is niet het probleem van de TS.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                Lijkt me niet, op die manier kan de TS nooit weg bij z'n werkgever.
                Als de TS kan aantonen dat hij op tijd heeft opgezegd is het goed.
                Wat de baas allemaal met de post doet is niet het probleem van de TS.

Klopt!
                Nu, in het slechtste geval kan je pas een week later beginnen. Ik denk niet dat je toekomstige werkgever daar een probleem over zal maken, anders is hij je niet waard.

En normaal zal je huidige werkgever er toch geen probleem van maken om een ontvangstbewijs te tekenen zeker...
                Ik hoop echt dat deze spellekes heden ten dage wat voorbij zijn. Ik zou het nooit doen.

Comment

welke baas weigert het ontslag van een werknemer die meent beter te zijn bij een ander? Als hij dat doet weet hij dat hij een ongemotiveerde werknemer krijgt en daar heeft hij bitter weinig aan.
                  Uiteraard speel je het spel eerlijk maar als hij niet meewerkt; Ik heb nog nooit geweten dat een werkgever een proces begint tegen een werknemer omdat hij zogezegd zijn termijn niet uit doet. Hij kan hoogstens je loon voor de opzegperiode eisen en dat gaat hem meer kosten aan dvokaat en gerecht dan dat het opbrengt.
                  Waarom zou je er aan twijfelen dat je werkgever je ontslagbrief zou weigeren te aanvaarden? Als ji eerlijk bent mag je dat ook van hem verwachten
                  Albums
                  Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

gewoon ontslag in onderling akkoord met einde op 27 april. Geen opzeg, geen moeilijke toestanden, gewoon eens rustig klappen.
                    The Knight That Says Ni...kon

Comment

Het is heel simpel. Gewoon aangetekend verzenden. De ontvangst op zich is totaal niet belangrijk. Het verzenden wel. Hou het postbriefje goed bij. De rechtbank kijkt naar de verzending op basis van het bewijs. Mocht je huidige werkgever de brief niet willen aanvaarden en je zou hem terugkrijgen, laat je de brief DICHT. Je doet gewoon je wettelijke opzegtermijn en het is OK. Let wel. Er zijn afwijkingen in sectoren wat betreft de opzegtermijn..
                      [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

Comment

Even je licht opsteken bij de vakbond?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door buzzydriver Bekijk bericht
                          Beste,

Op 30 april kan ik beginnen werken bij mijn nieuwe werkgever, aangezien ik werk onder het arbeiderstelsel met minder dan 20 jaar ancienniteit hoef ik maar een opzegperiode te respecteren van 2 weken.

Aangezien 30 april op een maandag valt zou ik dus in de loop van volgende week moeten opzeggen, nu vraag ik mij af, als ik dinsdag (kan niet vroeger) naar mijn huidige werkgever toestap en die is er niet , of wil mijn ontslagbrief niet aanvaarden, dan zou ik dinsdag nog mijn ontslagbrief aangetekend versturen. Wat als ze dit aangetekend schrijven ook niet aanvaarden?

Wat zijn dan mijn resterende opties?

Graag jullie mening en advies
                          SIMPEL :
                          1. je wil starten bij je nieuwe werkgever op 30/04
                          2. ten laatste volgende week woensdag 11/4 je brief aangetekend versturen aan je huidige werkgever
                          3. ingang opzeg vanaf 16/4 voor 2 weken
                          je mag zelfs in die 2 weken verlof nemen of ziek zijn, dit zal de opzeg niet schorsen!!
                          4. je kan starten bij nieuwe werkgever op 30/4

Het doet er niet toe als je huidige werkgever de brief wil aanvaarden of niet, jij hebt je plicht gedaan en bent 100% correct

groeten
                          Lieven
                          Photography helps people to see
                          -Berenice Abbott-
                          BD1050BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lieven0303 Bekijk bericht
                            SIMPEL :
                            1. je wil starten bij je nieuwe werkgever op 30/04
                            2. ten laatste volgende week woensdag 11/4 je brief aangetekend versturen aan je huidige werkgever
                            3. ingang opzeg vanaf 16/4 voor 2 weken
                            je mag zelfs in die 2 weken verlof nemen of ziek zijn, dit zal de opzeg niet schorsen!!
                            4. je kan starten bij nieuwe werkgever op 30/4

Het doet er niet toe als je huidige werkgever de brief wil aanvaarden of niet, jij hebt je plicht gedaan en bent 100% correct

groeten
                            Lieven
                            Dit is heel correct.

3 werkdagen voor je aanvang opzeg 'n aangetekend schrijven versturen.
                            De postdatum telt, houd bewijs goed bij.
                            Wat je oude werknemer hiermee doet is zijn zaak...lezen of niet, jij bent wettelijk in orde.
                            Van 16/4 tot 30/4 zijn exact 14 dagen of 10 werkdagen.

Comment

Een zending aangetekend express komt ook dezelfde dag nog bij je werkgever aan.
                              Stap dinsdagmorgen naar je baas. Weigert hij je ontslag, ga dan in je middagpauze naar het postkantoor en verstuur aangetekend express. In de loop van de namiddag zou de postbode bij je baas aan de deur moeten staan.
                              (kost wel iets meer dan aangetekend).

MAAR ...
                              Ikzelf heb deze methode gebruikt in 1991. Aangezien ik sindsdien deze werkwijze niet meer nodig had, weet ik niet of het nu nog op dezelfde manier gaat. Misschien eens informeren in het postkantoor vooraleer je extra kosten maakt dus.
                              Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                              BD0993BE
                              Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

Working...
                              X