Alles Mac en dus... bezitter van:
- tientallen iPhoto bibs van elk ongeveer 100gb (op losse externe HD)
- 2 MBP (worden gebruikt via wifi)
- ipad en iphone
- 1 Airport Extreme
De opslag van de vele iPhoto bibs begint gigantisch veel te worden, en gezien de beperkingen op een MBP, staan die nu op externe HDs (in dubbel).
Maar ik dacht aan al die iPhoto bibs en andere data:
- te CENTRALISEREN op 1 device dmv een reeks HDD (en daarvan een copie te maken als backup + nog es een extra copie op andere locatie bewaard),
- dit systeem gekoppeld aan mijn Airport Extreme
- zodanig dat ik zonder problemen via WIFI aan mijn iphoto-bibs kan op de MBP en de iPad/iPhone
- en ook kan gebruiken als TimeMachine backup voor 2 MBPs
Ik dacht aan een systemen zoals daar zijn:
- Drobo
- NAS
- gewoon externe HDD 2,5" met USB of nog beter Firewire
- ev. Mac Mini ?
Ik zit hier nu al dagen de verschillende mogelijkheden te bekijken, maar het begint moeilijk te worden want alle systemen hebben blijkbaar minpunten, waaronder te belangrijkste (zo lees ik toch op diverse forums):
- problemen met iPhoto bibs laden/werken (extra gegevens zoals bv. datum enz)
- problemen met TimeMachine compatibiliteit
- problemen om bij defect van je systeem je onbeschadigde HD te laten uitlezen, en daarbij ben je meestal aangewezen op de aankoop van een nieuw systeem binnen hetzelfde merk... (ieder zijn eigen schrijfwijze)
Ik ben op zoek naar feedback van echte gebruikers
- die een dergelijk systeem draiiende hebben, en voor hetzelfde gebruiken... zonder problemen !
- Of met problemen, zo ja dewelke ?
Wat kopen en wat werkt écht ?
Ik draai SnowLeopard op 2 MBP...
- tientallen iPhoto bibs van elk ongeveer 100gb (op losse externe HD)
- 2 MBP (worden gebruikt via wifi)
- ipad en iphone
- 1 Airport Extreme
De opslag van de vele iPhoto bibs begint gigantisch veel te worden, en gezien de beperkingen op een MBP, staan die nu op externe HDs (in dubbel).
Maar ik dacht aan al die iPhoto bibs en andere data:
- te CENTRALISEREN op 1 device dmv een reeks HDD (en daarvan een copie te maken als backup + nog es een extra copie op andere locatie bewaard),
- dit systeem gekoppeld aan mijn Airport Extreme
- zodanig dat ik zonder problemen via WIFI aan mijn iphoto-bibs kan op de MBP en de iPad/iPhone
- en ook kan gebruiken als TimeMachine backup voor 2 MBPs
Ik dacht aan een systemen zoals daar zijn:
- Drobo
- NAS
- gewoon externe HDD 2,5" met USB of nog beter Firewire
- ev. Mac Mini ?
Ik zit hier nu al dagen de verschillende mogelijkheden te bekijken, maar het begint moeilijk te worden want alle systemen hebben blijkbaar minpunten, waaronder te belangrijkste (zo lees ik toch op diverse forums):
- problemen met iPhoto bibs laden/werken (extra gegevens zoals bv. datum enz)
- problemen met TimeMachine compatibiliteit
- problemen om bij defect van je systeem je onbeschadigde HD te laten uitlezen, en daarbij ben je meestal aangewezen op de aankoop van een nieuw systeem binnen hetzelfde merk... (ieder zijn eigen schrijfwijze)
Ik ben op zoek naar feedback van echte gebruikers
- die een dergelijk systeem draiiende hebben, en voor hetzelfde gebruiken... zonder problemen !
- Of met problemen, zo ja dewelke ?
Wat kopen en wat werkt écht ?
Ik draai SnowLeopard op 2 MBP...

Comment