Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie herkent deze plakmethode

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wie herkent deze plakmethode

maar jij hebt het al uitgelezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuttebelleke Bekijk bericht
      uw gat afvagen met blinkend en vooral vettige inkt afgaand gazettenpapier is ook nog maar een 60 jaar geleden
      Vandaar dat je letterlijk en figuurlijk aan alles en nog wat je gat kon afvegen...
      't ja, dat is inderdaad een poos geleden. Een groot bruin brood waar je na 2 boterhammen echt genoeg binnen had kostte juist 8 Br en was gebonden aan een vaste broodprijs. En je kost een kilo suiker waarbij je die verfrommelde bruine papieren zak thuis mee bracht om te laten opvullen.
      Toen spoot ik me dagelijks met varkensinsuline met joekels van 6 cm lang, 1,6 mm dik éénmaal daags met een glazen spuit die in alcohol moest bewaard worden en wekelijks uitgekookt.
      Dan deden we nog aan bonenpluk bij de boeren voor een luttele frank.
      Dan had iedere gemeente minsten twee lokale bieren, tafelbier
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

Comment

Ik herinner me nog levendig de tijd van de wekelijkse bioscoopavond op zondag, samen met mijn ouders en een koppel vrienden.
        Kostte 20 frank voor een gewone film en nu en dan 25 frank voor zo'n spectakelstuk als Ben Hur, De 10 geboden...
        En toen we te voet huiswaarts keerden kochten we een pak frieten à 5 frank met 1 frank mayonaise. Heerlijk.....
        Er waren toen liefst 6 bioscopen in Lier.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Ik ken de flesjes Arabische gom nog heel goed en als ik me niet vergis stond daar een afbeelding op van nen Engelse Buldog, zo ook op de inktpot, een vierkant flesje met een gootje bovenaan, dat diende op je pen met pennestok op te leggen.
          Wij schreven eerst met een balonpen die later, toen ik in het vierde leerjaar zat vervangen werd door een redispen, een vulpen kwam pas in het middelbaar.

Een rekenmachine , daar was geen sprake van, wij leerden nog de tafels van vermenigvuldiging luidop met héél de klas. Wij leerden later ook dat een spaarboekje 3% interest gaf en kregen toen van de spaarkas een kartonnen schuifkaart met de tafels van vermenigvuldiging aan een kant en aan de andere kant kon je zien hoeveel je zou hebben op een spaarboekje als je later groot was, en flink aan schoolsparen deed !

Nu zoveel jaren later geeft een spaarboekje geen 3% meer,en kost een pakje fritten (die veel minder lekker zijn als vroeger) meer als 100 frank van die tijd. Niet alles is een verbetering.

MVG, Jeff C.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

ik herriner mij enkel deze flesjes "col" .. die met die rode, "krakende" rubberen stop met gleufje er in ... in mijn herinnering waren het flesjes zonder "merk" ...

glue

.. en een pakje fritten? eentje van 5 Bfr of eentje van 7 Bfr als je grote honger had .. en als je echt gulzig was, + voor 2 Bfr mayonaise (iets anders was er toen niet dacht ik ...) LOL!

Comment

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
              Jullie vergeten die blauwe 'emmertjes' met spateltje die naar frangipane / marsepein roken nog... ;-P
              Yep deze heb ik ook nog gekend

In de kleuterklas was dat bijna doorzichtige lijm in grote bokalen, met van die grote penselen erin.

Doet me ook denken aan de leesplank en de telstaafjes
              Last edited by Mriya; 25 maart 2012, 17:32. Reden: link gevonden
              Bootjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                En die potloden, aan de ene kant blauw, aan de andere kant rood ... da's lang geleden, die waren ook dikker dan gemiddeld ...
                Die gebuikten wij in 1974 bij de toenmalige MIVA om de ticketjes te merken. De kleur gaf de richting aan.
                Albums
                Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Working...
                X