Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotospullen en diefstal.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fotospullen en diefstal.

Niet lopen de showen zoals nogal wat bezitters van dure camera's graag doen.
    In het buiten en of natuur gebied zie je ze vaak (zonder plan) met meer dan 10.000 euro aan apparatuur op hun schouder rondschouwen, de fototas hebben ze in hun auto liggen.
    Ook op straat laat je de apparatuur het beste in een tas tot het moment dat je ze wil gebruiken. Je stalt je juwelenkistje toch ook op straat niet uit.

Comment

Blijf je vooral relaxed gedragen wanneer je rondwandelt met je dure apparatuur...dan trek je het minste bekijks. Ik heb een keer een gast op een drukke markt heel nonchalant zien rondschuifelen met een Nikon D3X aan zijn schouder. Dit viel uiteindelijk minder op dan de mensen die te zien waren met een rugzak die ze voor op de buik droegen met hun handen er omheen geslagen. Geen idee wat er in die tas heeft gezeten, maar de aandacht was wel getrokken.

Hetzelfde geldt voor fotospullen die je in een hotelkamer wil bewaren als je ze tijdens een dagtrip niet nodig hebt. De kluisjes zijn te klein, dus is het een optie om het op te bergen in de koffer en deze op slot te doen. Zoals hier al eerder gezegd, laat het hotelpersoneel nooit openlijk zien dat je fotospullen aan het uitpakken bent. Er zijn genoeg snode lieden die dan een keertje extra je kamer komen schoonmaken.

Voorzichtigheid en oplettendheid is prima, maar probeer niet te angstig om te gaan met je spullen, want dan kun je volgende keer beter alleen maar je versleten compacte meenemen...en dat is toch zonde van die mooie spullen die je hebt gekocht om net zulke mooie foto's mee te kunnen gaan maken
      Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

[QUOTE=Tommie1;3480448
        Eerste tip: doe die opvallende NIKON draagband weg, en koop een onopvallend, merkloos ding. Dat trekt al minder belangstelling.[/QUOTE]

Doe een opvallende SONY draagband aan je NIKON of CANON.

Is nog veiliger dan een merkloze draagriem.

Comment

Als ik zelf mijn fotospullen meeneem op reis heb ik er geen probleem mee mijn ugzak achter te laten op hotel tenminste als het geen goedkoop hotelletje is op de boerenbuiten van Azië. In Afrika laat ik niks staan in de kamer maar in internationale hotels laat ik zonder problemen mijn laptop open en bloot staan op het bureau etc., mijn rugzal met daarin de D300 en 300m f2.8 lens erin naast of in de kast ...
          Ik ben in de 20 jaar dat ik reis nooit iets gestolen in een hotel (mijn laatste reis in februari/maart heb ik 15 keer van hotel veranderd om maar een voorbeeld te geven). Van collega's van mij heb ik ook nooit diefstalverhalen gehoord uit hotels ed., wel bij enkele reeds gerief die verdwijnt uit koffers die ingechecked zijn op luchthavens en in 1 geval na zijn thuiskomst uit Columbia een extra onderbroek in zijn valies
          Ik laat wel geen duur spul achter in een auto en zorg steeds dat deuren gesloten zijn tijdens het rijden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
            Na zijn thuiskomst uit Columbia een extra onderbroek in zijn valies
            Beter dan een string van een columbiaanse schone Vincent, want leg dat maar eens uit...

Hier ook nog nooit problemen gehad, ook niet de verschillende malen dat ik in Kaapstad ben gaan fotograferen, de mensen kijken je zelfs nog nooit aan, zoals reeds gezegd is hier, moet je er geen tentoonstelling van maken.
            Johannesburg daarentegen, daar zou ik toch ook meer op mijn goede zijn, toch in bepaalde buurten, in de ganse Gauteng provincie zie je er nogal wat stoerdoeners gewapend over straat lopen, en dat geeft op zich reeds een onveilig en eigenaardig gevoel, van die gewapenden moet je niet bang zijn, maar je gaat je dan toch afvragen waarom ze een wapen aan hun gordel dragen, de meesten zijn wel van die omhooggevallen dikkenekken, maar toch, het doet raar, soms kom je er in Kaapstad ook zo ene tegen, maar daar worden ze eigenlijk minachtend bekeken door de locale bevolking, stel je voor, dat er zo ene door het lint gaat en je bent daar in de buurt, ik mag er niet aan denken, dan is het laatste waar je aan denkt je fototoestel denk ik.

Ik ken iemand, en hij is ooit op een drukke markt ergens in Spanje omsingeld en bedreigd geweest door een stel jongeren, en kon er zijn ganse fotozak afgeven, dan sta je daar met duizend mensen om je heen, t'ja wat doe je daar aan.

Verzekeren is ook iets, ten eerste is het peperduur, en dan kan je beginnen bewijzen, ik heb alleen een inboedel diefstalverzekering, ik zal eens moeten navragen of deze ook geldig is in een hotel, maar ik twijfel er aan.

Comment

Working...
            X