Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotospullen en diefstal.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fotospullen en diefstal.

Ik vroeg me af hoe jullie je fotospullen beveiligen als je ergens heen gaat?
    In April ga ik voor drie dagen alleen weg met een groep mensen samen tafelen, drinken, wandelen enz en dan zou ik graag mijn fototoestel mee nemen.
    Waar ik eigenlijk een beetje mee zit is dat ik alleen ben en dus als mensen met kwade bedoelingen mijn fototoestel niet zien het op de hotelkamer of in de auto moet zitten, er drie dagen mee rond mijn nek lopen vind ik ook nogal erg omdat ik ook wil genieten van het tafelen enz. Het foto toestel is een D700 met grip en een 24-70 f2.8 er op.
    Hoe lossen jullie dat op, mijne hond kan ik niet meenemen om er op te passen want die mag het hotel niet in.
    Alle suggesties welkom desnoods met een pm.
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Re: Fotospullen en diefstal.

Voor zo'n reisjes laat ik mijn reflex thuis en neem ik enkel mijn compact mee (panasonic LX5)

Comment

Misschien zit hier iets tussen om op te bergen.

http://www.pacsafe.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
        Ik vroeg me af hoe jullie je fotospullen beveiligen als je ergens heen gaat?
        In April ga ik voor drie dagen alleen weg met een groep mensen samen tafelen, drinken, wandelen enz en dan zou ik graag mijn fototoestel mee nemen.
        Waar ik eigenlijk een beetje mee zit is dat ik alleen ben en dus als mensen met kwade bedoelingen mijn fototoestel niet zien het op de hotelkamer of in de auto moet zitten, er drie dagen mee rond mijn nek lopen vind ik ook nogal erg omdat ik ook wil genieten van het tafelen enz. Het foto toestel is een D700 met grip en een 24-70 f2.8 er op.
        Hoe lossen jullie dat op, mijne hond kan ik niet meenemen om er op te passen want die mag het hotel niet in.
        Alle suggesties welkom desnoods met een pm.
        Je geeft het gewoon af aan de receptie van het hotel. Werkt prima!
        Jean Pierre.

Comment

En de grip kan je toch ook al thuislaten, scheelt toch wat gewicht...

Comment

Geen kluis op de hotelkamer?
            Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
            Our English website: www.kaichitravel.com
            Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

Ik laat dat soms op de hotelkamer, maar met het 'Do not disturb'-kaartje aan de deur.

Je kan ook zo'n 'security' slot meenemen dat begint een schel lawaai te maken als ze de kabel doorknippen of te hard bewegen, dan maak je het vast aan een vast item in de kamer.

Comment

Je apparatuur nooit uitpakken in dat hotel, zodoende 'ziet' het hotelpersoneel het niet...niks tentoonstellen = regel nr 1 (wat niet weet, niet deert)
                Hét land bij uitstek wat betreft diefstal was Italie (in de 80's), 11 keer bezochten wij het land in alle hoeken van Italie t/m Sicilie...nooit enig probleem gehad, maar:
                altijd, maar dan altijd mijn rugzak bij mij, aan tafel, op 't strand, tijdens stadsbezoeken, tijdens dineetjes, op het terras mijn rugzak altijd vastgemaakt aan een tafel- of stoelpoot, s'nachts enz.... Het wordt gewoon 'uitgeloerd'...(die gasten hebben niks anders te doen)
                Anders ben je gezien, zeker weten.... klinkt mss wat paranoïa maar het is zo)
                Intussen zijn die 'dieven' of crapuul al wat spitsvondiger en brutaler geworden, ook in eigen land: je wordt kortaf bedreigd met een wapen en je kan je spullen mooi afgeven
                Vertrouwen is goed, maar niet vertrouwen is béter
                Succes en let op je spullen !
                Last edited by Roland Cuypers; 20 maart 2012, 16:38. Reden: foutje

Comment

Gewoon de goede landen kiezen en de juiste mentaliteit.
                  Zijn statistieken nu echt nu moeilijk om te interpreteren ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                    Ja en neen. Statistieken gaan over hetgeen is gebeurd en zeggen niets over wat er gaat gebeuren.

Bij mijn laatste bezoek aan Brussel wou ik mijn auto absoluut niet parkeren in een straat in de buurt van Brussel-Zuid. Wagen verplaatst naar een veiliger camera bewaakte buurt in het centrum en je mag één maal raden wat er is gebeurd op de 2 uurtjes dat hij daar heeft gestaan.
                    Last edited by Hasseltenaar; 20 maart 2012, 17:54.
                    Mvg.
                    Robert
                    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Ik heb het jaren geleden toen mijn kinderen nog klein waren al eens mee gemaakt dat er 4 van die vreemde figuren het op mijn Nikon gemunt hadden en dat was in de Efterling, pas toen ik alles wegborg in mijn tas en ze duidelijk maakte dat ze die niet zonder slag of stoot zouden bemachtigen dropen ze af.
                      Safe op de kamer dat weet ik niet omdat de kamers gehuurd zijn in groepsverband en veilig zijn die ook niet omdat bij problemen die met een hotel code kunnen geopend worden (personeel).
                      De grip kan ik er inderdaad af laten dat was ik al van plan en wou er in plaats van de 24-70 een 50mm op kopen dan is het volume al flink kleiner geworden.
                      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                        Gewoon de goede landen kiezen en de juiste mentaliteit.
                        Churchill zei ooit: Ik geloof alleen de statistieken die ik zelf vervalst heb.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

kom nou mensen, niet elkaar zo bang maken hè.
                          zo kan je nooit meer je fotospullen meenemen op vakantie.
                          beetje oppassen en geen aanleiding geven moet voldoende zijn.
                          anders blijf je maar lekker thuis.......wachten op inbrekers..!
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Bouk heeft 100 % gelijk.
                            Sedert 25 jaar heb ik al de halve wereld afgeschuimd (60-tal landen) met een spiegelreflex en een handvol pro-lenzen. Nog nooit problemen gehad. Ik zorg wel dat mijn fototas nooit alleen is, nergens. Gezond verstand, wat oplettendheid en discretie zijn de kernwoorden.

PS 'goede landen' bestaan gewoonweg niet. Statistieken zijn onzin.
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Kluisje op de kamer is meestal te klein.
                              Afgeven aan de receptie is OK, als ze het ook in een kluis leggen, anders heeft het geen zin.

100% zekerheid bestaat niet. Als je het verlies van een toestel echt een drama vindt, dan kan je best een verzekering nemen, maar die zijn zeker niet gratis.
                              Sommige diefstalverzekeringen van je woning dekken ook diefstal uit een hotelkamer of een vakantiehuis. Het in een auto of bus laten liggen is altijd het slechtste idee.

Er zijn geen veilige of gevaarlijke landen, het kan overal, maar met een beetje aanpassing van je gedrag kan je de zaak al wat beveilgen.

Eerste tip: doe die opvallende NIKON draagband weg, en koop een onopvallend, merkloos ding. Dat trekt al minder belangstelling.

Comment

Working...
                              X