Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hifi op pa?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hifi op pa?

Mischien een andere mogelijkheid. In mijn muziekkamer staan 2 stereos met elk 4 boxen aan. Deze geven ook wel degelijk geluid vind ik en gaan.voor thuis luid genoeg. Zou het mogelijk zijn om deze 2 stereos aan een mengpaneel te hangen via auxilary? En zou dit geluid goed genoeg zijn? En welk mengpaneel zouden julie dan aanraden?

Alvast bedankt

Re: Hifi op pa?

Werken zal het wel, maar wat wil je er mee doen?

Hoe kunnen wij nu weten hoe luid het zal spelen, als we niet weten hoe groot de ruimte is, het vermogen van de versterker niet kennen, en niet weten welke speakers je daar staan hebt?

Comment

Het is voor te gebruiken als cersterking in mijn repetitiekot. Keyboards micro ... En vooral voor mijn dj mixer aan door te lussen ook. De modellen en specs van de luidsprekers zal ik om 5u online zetten want zit tot dan in school.
      Alvast bedankt

Comment

mmmmh... je hebt eigenlijk een PA mixer nodig denk ik. Wat die Djd aar bij komt doen?
        Heb je al een DJ mengpaneeltje?
        Denk dat het low budget zal moeten zijn => passief mengtafeltje met twee uitgangen (hebben ze al snel hoor). goedkope zijn die van Behringer bvb.

JE hebt dan voor minder dan 100 € iets als:

•8-Kanaals (12 inputs) mixer
        •Opgebouwd uit 4 mono line/microfoon kanalen en 4 stereo line kanalen
        •Mono kanalen met Nieuw type Xenyx Preamps voorzien van 3-delige toonregeling, effectsend, pan en volumeregeling
        •Stereo line kanalen voorzien van effectsend, balans en volumeregeling
        •Tevens is de ingangsgevoeligheid van de stereokanalen omschakelbaar +4/-10 dB
        •Onafhankelijke mainmix en controlroom/hoofdtelefoon uitgang, beide met eigen volumeregeling
        •Phantom power schakelbaar
        •Mainmix met ledindicatie en clipleds
        •Stereo cinch tape in- en uitgang waarvan het signaal is te routen naar controlroom of mainmix bus
        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
        www.musicinframe.be

Comment

@Tommie: hij vraagt zal het geluid goed genoeg zijn, niet zal het luid genoeg zijn. Moest het ook 2 keer lezen.

Die stereotorens zijn toch niet meer dan een combinatie van een CD speler, platendraaier, casettedeck, radio en versterker?
          Ik neem aan dat je een mengpaneel wil aansluiten op de auxilary input van die versterker?

Je kan dat allemaal wel doen. Die keyboards en DJ-tafel zullen geen probleem zijn, een micro kan ook wel. Hangt af van wat je ernaast wil gebruiken. In een repetitiekot samen met een drumstel en gitaren is het geen goed idee. Die Hifi torentjes hebben sowieso het vermogen niet om luid genoeg te gaan, en als je niet goed oplet blaas je de luidsprekers of versterker gewoon op. Als die 3 (DJ, Keys en Micro) de enige dingen zijn daar, dan kan je er wel mee uit de voeten.
          Loccufier.be - MacBook Pro - Canon 60D - Olympus OM-1 - Canon 70-200 f4 IS L - Canon 17-85 - Zuiko 50mm f1.8 - Zuiko 28mm f2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Loccufier Bekijk bericht
            Die Hifi torentjes hebben sowieso het vermogen niet om luid genoeg te gaan, en als je niet goed oplet blaas je de luidsprekers of versterker gewoon op.
            Hoe kan je dit antwoord geven zonder zijn configuratie te kennen?
            Als die nu twee "HiFi" installaties staan heeft van 2 x 500W, dan zal die toch al een eindje verder geraken?

Maar voortgaand op de situatie (student en wat foeffelwerk willen doen in een kot) zal het inderdaad niet zo snel "HiFi" zijn maar eerder een goedkope "Stereo"-set.
            Nu ja, hier begin ik nu ook al te gissen zoals sommigen ... zal maar beter ook eerst de specificaties afwachten.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

2x sony 60 watt 6ohm
              2x thomsom 30 watt 8ohm
              2x sony 4 ohm 5watt
              2x Celestion ditton 110 70watt 8ohm
              Dit zijn de speakers die op mij kamer staan.
              En nu mij even verduidelijken.
              Ik ga deze gebruiken voor 2 verschillende toepassingen
              1 repetitiekot. Er zit zelden akoestische drum in onze muziek dus ze moeten niet extreem luid gaan. Dit zou via een pa mixer gebeuren.
              2 als speakers van mijn dj booth. Ik heb controllers met guidskaaryen en binnenkort komt er een dj mixer bij.
              Dit is enkel voor mijn oren dus moet ook niet overdreven luid gaan.
              Alvast bedanky

Comment

En nu nog de vermogens van de versterkers...
                Voor mocht je het niet weten : je zal makkelijker boxen van 100W opblazen met een versterker van 20W, dan, met een van 100W...

Ik sta eigenlijk wel wat raar te kijken naar je combinaties : een versterker laden met luidsprekers met verschillende impedanties is meestal geen goed idee. Die 5 W is ten opzicht van de overige in elk geval veel te laag...
                Last edited by polleke_cgc; 19 maart 2012, 17:30.
                Groeten,

Polleke

Comment

Het zijn 2 verschillende versterkers en de luidsprekers van 5 watt hangen hier niet aan.
                  De versterkers zijn deze:
                  Sony lbt-d117
                  Kenwood rxd_g3
                  De vermogens staan er niet op.

Alvst bedanky

Comment

Ik vind het een beetje een rare vraag, ik snap niet goed wat je bedoeling is !

Je schrijft hier dat je al een mengtafel hebt en daar kan je toch uw micro's, keyboard e.d. op aansluiten.
                    Je kan ook een mengpaneel op een mengpaneel aansluiten maar dan moet je er rekening mee houden dat je de onversterkte uitgang (rec. out) gebruikt van dat mengpaneel.
                    Van je mengtafel ga je naar de versterker(s) en van de versterker(s) naar de speakers.

Maar als ik zo de specs lees van die speakers zou ik er niet aan beginnen

grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      Ik vind het een beetje een rare vraag, ik snap niet goed wat je bedoeling is !

Je schrijft hier dat je al een mengtafel hebt en daar kan je toch uw micro's, keyboard e.d. op aansluiten.
                      Je kan ook een mengpaneel op een mengpaneel aansluiten maar dan moet je er rekening mee houden dat je de onversterkte uitgang (rec. out) gebruikt van dat mengpaneel.
                      Van je mengtafel ga je naar de versterker(s) en van de versterker(s) naar de speakers.

Maar als ik zo de specs lees van die speakers zou ik er niet aan beginnen

grts
                      Sieg
                      Eigenlijk zit ik met dezelfde conclusie (maar dan over de versterkers...).
                      Groeten,

Polleke

Comment

Ik heb het allemaal snel gelezen. Ik vrees dat TS iets wil doen dat niet best zal lukken. Hifi (of huiskamer) speakers kunnen doorgaan de dynamiek van instrumenten niet aan (ook van een behoorlijk keyboard, en zeker van een bas). Ze opblazen kan, maar dan heb je niet geluisterd bij het opendraaien van het volume. je krijgt eerst toenemende vervorming, dan pas schade aan de speaker, gescheurde conus of verbrande spoel (als de versterker niet in protect gaat, maar de meeste huiskamerdinges hebben dit soort beveiliging niet, omdat die verkocht worden als set met passende speakers)

Niet vergeten dat consumerspul meestal Wpmpo of zo opgeeft, PA staat altijd in Wrms.
                        Factor 2, 100Wrms=+/-200Wpmpo

Maar hij kan eventueel eens proberen een keyboard aan de aux in te hangen, en zien hoe luid het gaat voor vervorming.

Anders een klein PA setje kopen, ik gebruik zelf een Dave 10 van LD Systems, een actieve woofer van 10" met daarin 150Wrms voor de woofer, en 2x100Wrms voor de tops (klein, compact, helder), kost ongeveer 450 euro. Ik heb er verleden week mee opgetreden in het ruiterijcomplex van 3 Fonteinen in Vilvoorde, ik had nog genoeg reserve. Mixer is een Behringer 2222, 6 mic/line in, 4 stereo line, 3 aux, 1 sub, internal fx, USB in/out parallel met de tape in/out... Werkt goed.

Voor wie het weten wil, ik speel piano (Yam P80), Hammond XK2, Yam Piaggero NVP60, daarnaast nog gitaar, bas en el. contrabas, slagwerk en zang. Ik begin (weer) met tenorsax, viool en bluesharp.
                        D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cameraken Bekijk bericht

Dit zou via een pa mixer gebeuren.

Ik heb controllers met guidskaaryen

binnenkort komt er een dj mixer bij.
                          Heb ze uit elkaar geknipt. je hebt daar enkele dingen staan die min of meer hetzelfde (eventueel) kunnen doen.
                          Controllers met geluidskaarten wijken wat af en kunnen heel verschillende eigenschappen hebben. PA en DJ mixer... hangt er okk weer van af, maar zal wel geen DJM800 zijn allicht. daar kan je anders één en ander via midi aan hangen om dan samples (denk dat je in die richting zit blijkbaar zonder 'echte' drums) met live gitaar en zo te mixen en via uitgang op te nemen. En daar kan je mee draaien ook uiteraard.
                          Zou eerst eens goed uitkijken en uitvissen wat je nu wil. Denk dat je misschien beter af bent met een 2-in-1 oplossing dan aparte toestellen die halvelings voldoen.
                          Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                          www.musicinframe.be

Comment

Ik denk dat ik wel 2 verschillende mixers nodig heb. Als dj heb ik een dj mixer nodig want in mijn controllers (reloop contour ie) zit geen mixersectie enkel 4 outs voor door te lussen naar een mixer.
                            Voor met mijn bandje te repeteren is dit een akoestisch bandje met meestal gitaar en piano en soms wat percusie. Dus huervoor denk ik beter af te zijn met een pa mixer. Mijn controller als dj heb ik eens aan mijn boxen gehangen en eigenlijk hoorde ik niets van vervorming. En het stond al redelijk luid!

Alvast bedankt

Comment

Working...
                            X