Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Last van maag bij espresso.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Last van maag bij espresso.

Hallo allemaal,
    Graag had ik even willen vragen of er nog mensen zijn die last hebben van een branderig en zwaar gevoel in de maag bij het drinken van een espresso.
    Eind vorig jaar hebben we een dulce gusto apparaat gekocht nadat onze senseo
    ouderdoms verschijnselen kreeg.
    Sinds dan heb ik iedere dag 2 koppen koffie van de lichtste variant (caffè crema grande en americano)gedronken, dus gewone koffie en ook een volle tas van 250ml (meer water dus dan nodig).
    Maar raar genoeg sinds een 2 tal weken heb ik juist na het drinken van zo een koffie last van de maag. En zeker als ik er niks bij eet.
    Nu heb ik noodgedwongen mijn oude senseo van de zolder gehaald (best dat ik deze nog niet heb weg gegooid). En bij de senseo koffie heb ik geen last.
    Nu denk ik eens een week geen espresso te drinken om mijn maag te laten rusten en dan nog eens opnieuw te proberen.
    Vele groeten,
    Tom
    Canon

Re: Last van maag bij espresso.

je kan ook gewoon overschakelen op thee, heb je al die dure machines niet meer nodig en na een paar weken ga je je zelfs nog beter voelen ook
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Ik denk dat dit maar van voorbijgaande aard zal zijn. Meer mensen lijden in het voorjaar aan dergelijke symptomen. Hoe dat komt kan ik niet verklaren.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

+1
        Wie heeft er deze dagen geen last van maag en/of darmen...

Bij ons heeft heel de familie er al van, de eerste een 3-4 tal weken geleden, mijn gezin is als laatste aan de beurt. Ik kan ook al een week geen koffie zien of rieken.
        btw, wij hebben de Cube

en die senseo? tja...je had het over koffie toch?

Greetz!

Comment

In Frankrijk kan je zo van die straffe espresso's drinken, waarin je lepeltje blijft rechtstaan.

In zeer veel gevallen wordt er bij zo'n espresso ongevraagd een klein glaasje mineraalwater gegeven. In Italië misschien ook als je een ristretto vraagt.

Ik weet niet of het belangrijk is om eerst of laatst het water te drinken. Ik zou het eerst doen.

Het voordeel is wel dat je de koffiesmaak niet kwijtspeelt, en dat je geen brandende maag meer hebt, want de koffie is letterlijk 'verdronken'.

Comment

Dank u voor de reactie's!
            Ja, thee. Is inderdaad wel gezonder.
            Mijn vrouw drinkt alleen thee en geen koffie. Ik heb het al meerdere keren geprobeerd maar het is mijn ding niet jammer genoeg.

Hopelijk is het van voorbijgaande aard.
            Er zit inderdaad veel meer smaak in een espresso maar dan mag ik wel geen blijvende last meer hebben. Dan toch liever senseo, is zo slecht nog niet vind ik.
            Canon

Comment

Wij hadden ook zo een Expresso apparaat gekocht en we konden er ook niet tegen, we hadden het op zijn lichtste staan en hebben 3 verschillende merken bonen geprobeert.
              Na een week hebben we het apparaat in de kast gezet en daar heeft het een half jaar gestaan tot ik het twee weken geleden aan mijn broer heb gegeven die al jaren een expresso hebben, het was een dure miskoop van €799 maar nu staat het toch niet meer in de weg.
              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jacky07 Bekijk bericht
                Hallo allemaal,
                Graag had ik even willen vragen of er nog mensen zijn die last hebben van een branderig en zwaar gevoel in de maag bij het drinken van een espresso.
                Eind vorig jaar hebben we een dulce gusto apparaat gekocht nadat onze senseo
                ouderdoms verschijnselen kreeg.
                Sinds dan heb ik iedere dag 2 koppen koffie van de lichtste variant (caffè crema grande en americano)gedronken, dus gewone koffie en ook een volle tas van 250ml (meer water dus dan nodig).
                Maar raar genoeg sinds een 2 tal weken heb ik juist na het drinken van zo een koffie last van de maag. En zeker als ik er niks bij eet.
                Nu heb ik noodgedwongen mijn oude senseo van de zolder gehaald (best dat ik deze nog niet heb weg gegooid). En bij de senseo koffie heb ik geen last.
                Nu denk ik eens een week geen espresso te drinken om mijn maag te laten rusten en dan nog eens opnieuw te proberen.
                Vele groeten,
                Tom
                Nog nooit van een dokter gehoord? Als jij daar last van hebt, scheelt er iets aan uw maagwand. Niks om te negeren....
                D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Gelukkig hebben we voor ons toestel maar 79 euro betaald, toch blijft het jammer.
                  De gevoelige maag zit een beetje in de familie (vader, moeder,...) dus denk ik niet dat het nodig zou zijn om naar de dokter te gaan. Al kan ik het bij het volgende bezoek wel eens aanhalen.
                  Canon

Comment

Ik heb ook een gevoelige maag, en moet dus regelmatig een Rennie nemen.
                    Nu ben ik sinds begin dit jaar aan het diëten (zie een andere draad die hier in chitchat loopt)
                    en ik moet zeggen dat het branderige gevoel in de maag en slokdarm na zwaar eten en/of koffie drinken bijna helemaal verleden tijd is.

daarmee wil ik zeggen dat het waarschijnlijk niet énkel aan die koffie ligt, maar aan het gehele eetpatroon.
                    eet je veel en vet? dat belast de maag.
                    koffie daarbovenop kan dan soms te veel worden.
                    oplossing: kleinere porties eten.
                    en inderdaad ook, de zachtste koffie kopen die je kan vinden.

Comment

Ik ben ook maagpatiënt (gescheurde maagklep). Neem elke dag een Omeoprazol tegen opstijgend maagzuur.
                      Na het eten één of twee Nespresso's met een cognacje, en heb daarmee geen extra last aan mijn maag

Comment

@ Jacky: Probeer eens de RODE espresso van Dolce Gusto, dat is de zachtste soort. Enkel online verkrijgbaar, maar binnen de 2 dagen staat hij aan je deur.
                        Wel in een gewoon kopje maken, dus NIET in een "vingerhoedje", en dan valt het best mee aan de maag hoor.
                        tere maag.
                        En best na een maaltijd; dus niet op een nuch

Ik doe er dan ook nog een wolkje melk + 1 candarelleke bij , maar ja dat is persoonlijke smaak...

Er bestaan zelfs mensen die cassis in hunne champagne kappen....
                        Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Ik denk dat ik redelijk gezond eet en drink. Veel fruit, wel een beetje te weinig groenten. Niet veel frieten en zo. Geen alcohol. Mijn enige zonde is chocolade en koekjes. Daar kan ik soms niet afblijven.
                          Normaal drink ik koffie s'morgens vroeg bij het ontbijt en om 16h00.
                          Ik heb nu al een dag of 2 geen espresso (dolce gusto) gedronken en ik heb ook geen last meer van de maag.
                          Volgend weekend zal ik nog eens opnieuw proberen met de gewone (dolce gusto) koffie.
                          Voorlopig doet de senseo weer goed dienst.
                          Canon

Comment

Ik heb ook nogal gauw last -zeker op een nuchtere maag.

Maar DG is imho toch véél lekkerder dan Senseo....

We hebben beide toestellen staan, maar ik gebruik 90% van de tijd de DG.
                            Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Dat is zeker waar.
                              Er zit veel meer smaak in DG, alleen jammer dat ik er nu last van heb.
                              Het plan was om de senseo te vervangen door de DG maar nu staan ze ook alle 2 in de keuken. En we hadden al plaats tekort!
                              Canon

Comment

Working...
                              X