Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Heeft er iemand Apple TV en streamt via AirPlay beeld van de iPad naar TV ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Heeft er iemand Apple TV en streamt via AirPlay beeld van de iPad naar TV ?

Ik zou graag het beeld van mijn iPad draadloos streamen naar mijn Sony TV via Airplay.

Ik woon in Singapore en er is hier geen fluit op TV dat mij interesseert. Met mijn Singaporees account kan ik geen films, muziek en Nederlandstalige boeken kopen in een andere iTunes Store (ze boycotten dat hier op één of ander manier) en ik vind dat ergerlijk.

Met een Belgisch account zou ik toch Vlaamse films (én boeken) kunnen kopen in de Belgische iTunes Store en hier bekijken (zonder da'k mijn valies bij ieder Belgisch bezoek moet volproppen met Nederlandstalig materiaal).
    Mijn echtgenoot heeft gisteren een 'Belgisch' account aangemaakt en we zijn erin geslaagd een Vlaamse film te downloaden, joepie. Alleen krijg ik dat beeld nu niet op TV. Ik heb dit gadget ontdekt in de Belgische Apple Store. Hier verkopen ze dat niet (grol, grol).

Heeft iemand dat en werkt dat goed ??? Lijkt niet alleen handig om films te bekijken maar evengoed videopodcast (die ik regelmatig download), Belgisch nieuws via de VTM app, foto's, enz...

grtjs
    Linda
    "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

Re: Heeft er iemand Apple TV en streamt via AirPlay beeld van de iPad naar TV ?

Oorspronkelijk geplaatst door lin.vdb Bekijk bericht
    Met mijn Singaporees account kan ik geen films, muziek en Nederlandstalige boeken kopen in een andere iTunes Store (ze boycotten dat hier op één of ander manier) en ik vind dat ergerlijk.
    Probeer eens via Google Public DNS, daarmee kan je normaal de blokkering omzeilen.
    ZDNET news and advice keep professionals prepared to embrace innovation and ready to build a better future.
    Never resist temptation or it could go away...
    Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel

Comment

Dat is 't probleem niet meer...we hebben gewoon een 2e account aangemaakt. Had dit nooit eerder geprobeerd omdat ik dacht dat je met geen 2 verschillende accounts kon werken op dezelfde iPad maar blijkbaar gaat dat wel (beetje omslachtig want je moet telkens in -en uitloggen om van winkel te kunnen veranderen maar dat geeft niet).

Probleem is dat het Apple TVbakje niet te koop is in Singapore (waarom weet ik niet). Mijn man gaat binnenkort naar België en zou het kunnen meebrengen. Maar ik zou gewoon graag op voorhand weten, van iemand die er ervaring mee heeft, of dit zo goed werkt als ze voorstellen :nl. gewoon op het Airplay symbool tappen op de iPad (staat tegenwoordig onder alle beeldmateriaal) en kijken op TV ? Is't zo simpel of zie ik iets over het hoofd ?

Comment

Dat werkt en werkt goed. ik bekijk zo bv materiaal uit de BBC iPlayer app op tv.
        Erik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikdr Bekijk bericht
          Dat werkt en werkt goed. ik bekijk zo bv materiaal uit de BBC iPlayer app op tv.
          Erik
          gewoon bakje via HDMI aan je TV koppelen en plug and play ? Niks installeren of zo ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lin.vdb Bekijk bericht
            gewoon bakje via HDMI aan je TV koppelen en plug and play ? Niks installeren of zo ?
            Bakje aankoppelen via HDMI, gegevens van je draadloos netwerk invoeren en Apple ID invoeren. Je kan best de app Remote op je iPad installeren, is handiger dan bijgevoegde afstandsbediening.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door foto4fun Bekijk bericht
              Probeer eens via Google Public DNS, daarmee kan je normaal de blokkering omzeilen.
              Nee, daarmee kun je de blokkering niet omzeilen, dat is iets heel anders.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikdr Bekijk bericht
                Bakje aankoppelen via HDMI, gegevens van je draadloos netwerk invoeren en Apple ID invoeren. Je kan best de app Remote op je iPad installeren, is handiger dan bijgevoegde afstandsbediening.
                Bedankt, ik denk dat dat heel interessant gaat zijn voor mij

Comment

Working...
                X