Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spa opener . . . ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Spa opener . . . ?

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
    Ik dacht dat ie een geintje maakte. Dat kun je toch niet serieus menen???

Jan
    Als Betawetenschapper waag ik me nooit te ver hier maar allez hup, ga ik hier weer meteen weer voor de bijl.
    Als je geen steunpunt hebt en geen tegenmoment (actie = reactie) of wrijving, leg me dan eens het principe uit van actie = reactie.
    Auto trekt aan caravan en caravan trekt even hard terug ? Juist ?????
    Waarom gaat de boel dan vooruit ?
    Wacht, wacht, als er niemand is op je gladde Spa PTFE glibberrige capsule vast te houden, noem me dan dan eens iemand die aan je fles gaat draaien, mag gerust de wereldkampioen armworstelen zijn. Ongetwijfeld hier aanwezig.
    Wie ?

Ik weet het antwoord wel degelijk hoor.
    Last edited by Guest2; 19 maart 2012, 18:23.

Comment

Paul, je draait nodeloos door. Met "je" doelde ik op Nerdifant, niet op jou. Die heeft er niks van begrepen...

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
        Als Betawetenschapper waag ik me nooit te ver hier maar allez hup, ga ik hier weer meteen weer voor de bijl.
        Als je geen steunpunt hebt en geen tegenmoment (actie = reactie) of wrijving, leg me dan eens het principe uit van actie = reactie.
        Auto trekt aan caravan en caravan trekt even hard terug ? Juist ?????
        Waarom gaat de boel dan vooruit ?
        Wacht, wacht, als er niemand is op je gladde Spa PTFE glibberrige capsule vast te houden, noem me dan dan eens iemand die aan je fles gaat draaien, mag gerust de wereldkampioen armworstelen zijn. Ongetwijfeld hier aanwezig.
        Wie ?

Ik weet het antwoord wel degelijk hoor.
        Slap gezag argument.

Allez de fysica is juist dezelfde als de spa sleutel. Jeezes
        Je houdt de fles stevig vast en draait aan de stop, of je houdt de stop stevig vast en draait met de fles aan de bodem. De diameter van de flessebbodem is groter dan die van de stop, dus je draaimoment is groter.
        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Paul, je draait nodeloos door. Met "je" doelde ik op Nerdifant, niet op jou. Die heeft er niks van begrepen...

Jan

Dank U Jan. Leg mij eens uit h oe een spa sleutel werkt. Nitwit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht

Je houdt de fles stevig vast en draait aan de stop, of je houdt de stop stevig vast en draait met de fles aan de bodem. De diameter van de flessebbodem is groter dan die van de stop, dus je draaimoment is groter.
            VOLSTREKTE ONZIN. In beide gevallen is de kracht op de hand die de stop vast houdt EXACT hetzelfde.

Jan

Comment

VOLSTREKTE ONZIN. In beide gevallen is de kracht op de hand die de stop vast houdt EXACT hetzelfde.

Jan
              De kracht ja. Het draaimoment (of torque) niet. Tralalalal

Comment

Of hoe een simpele openen de gemoederen kan doen verhitten...
                Jean Pierre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
                  U moet mij niet quoten. Ik heb enkel een eerlijk advies gegeven. Dank u. Wetenschappelijk gefundeerd. zie lager voor detail De twee anderen echter weten niks beter dan mijn aan te vallen zonder één zinnig tegenargument te formuleren. sorry ik verdedig mij maar.

Comment

Het draaimoment wordt bepaald door de kracht en de lastarm. Die zijn in beide gevallen exact hetzelfde. Jij koppelt de lastarm van de hand die de fles vasthoudt te koppelen aan de kracht die de hand die de dop vasthoudt ondervind. Een beginnersfout.

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
                      Joh, windt je niet op. Ik heb op dit moment toch niks beters te doen. Nerdifant waarschijnlijk ook niet. Laat ons toch.

nb, Nedifant heeft er echt niks van begrepen....

Jan

Comment

Joh, windt je niet op. Ik heb op dit moment toch niks beters te doen. Nerdifant waarschijnlijk ook niet. Laat ons toch.

nb, Nedifant heeft er echt niks van begrepen....

Jan
                        nerdifant gaat nu doen wat ie al eerder had moeten doen het gezeik achterwege laten en iets zinniger doen: case closed.

Comment

nerdifant gaat nu doen wat ie al eerder had moeten doen het gezeik achterwege laten en iets zinniger doen: case closed.
                          Heel verstandig. Tip: Houdt je in de toekomst alleen bezig met zaken waar je verstand van hebt.

Jan

Comment

Heel verstandig. Tip: Houdt je in de toekomst alleen bezig met zaken waar je verstand van hebt.

Jan
                            Tsja, wat moet ik daar op zeggen ?
                            Ja zeker ?
                            Nerdifant begrijpt zelfs niet dat, als je ergens geen kracht kan op zetten omwille van, laat ons zeggen : wrijving die ontbreekt je ook niet moet beginnen spreken van krachtarm en lastarm omdat er geen aangrijpingspunt is.
                            Ik zou zeggen : neem met blote handen een verse paling en draai hem in twee, probeer het vervolgens met een gevilde paling en grove handschoenen, liefst bekleed met schuurpapier. Kracht van de persoon is hetzelfde.
                            Of, bij gebrek aan paling : rij eens tweemaal met je auto naar een muur met dezelfde snelheid en duw eens even hard op de rem. In het tweede geval vet je de schijven goed in met molykotevet. Laat ons iets weten.
                            Zet er in het tweede geval gerust schijven op met een dubbele diameter omwille van de krachtarm, maar wel goed invetten.
                            Have a nice day.

PaulM

Sorry Jan, om dit item terug op te rakelen maar ik kon deze nonsens hier toch niet zomaar laten passeren. Met wat formules van Wikipedia rond mijn oren slaan lukt ook allang niet meer.

Comment

Euh mannen (hier Alfa met de witte vlag ) - ik heb er ondertussen eentje op de baai gevonden.
                              Bedankt voor het meedenken, ik heb hier ondertussen toch wat nuttige sites leren kennen.

Enne...wie nu gelijk heeft, dat zal me een worst wezen.....

Voor een plastieken sleuteltje gaan we toch geen ruzie maken zeker ?
                              Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                                Euh mannen (hier Alfa met de witte vlag ) - ik heb er ondertussen eentje op de baai gevonden.
                                Bedankt voor het meedenken, ik heb hier ondertussen toch wat nuttige sites leren kennen.

Enne...wie nu gelijk heeft, dat zal me een worst wezen.....

Voor een plastieken sleuteltje gaan we toch geen ruzie maken zeker ?
                                Primo : die dingen bestaan dus nog (ik wist het)
                                Secundo : in de fysica is het een kwestie van gelijk hebben of niet, de tussenin dat is meer iets voor de filosofie waar ze eerst een heleboel rook produceren en daarna klagen dat ze door de rook niks meer kunnen zien (Richard Phillips Feynman, nobelprijs natuurkunde)
                                Tertio : je hebt helemaal gelijk.

Ten vierde : je hebt me op een geweldig idee gebracht om, me baserende op het beginsel van fotografie, het ultieme idee om hardnekkige potten en flessen te openen te optimaliseren aan de hand gedaan.

PaulM

Comment

Working...
                                X