Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van Telenet naar Webreus?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Van Telenet naar Webreus?

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    ...Alle mails krijg ik dus binnen via Outlook en via verschillende accounts...
    Dat heb ik al door. Maar als je ZENDT blijft mijn vraag??? En je wil er voor zorgen dat dat gebeurt via je account bij one.com (dus met jenaam@theokus.be als afzender).

Ik wil absoluut zenden als ikke@mijndomeinnaam.be, niet (NOOIT!) als ikke@telenet.be. Nu ik bij Telenet zelf met mijn domein zit is dat geen probleem want alle mail loopt toch via hun servers. Maar als ik verhuis naar Webreus of one.com of een ander? Daar heb ik nog geen definitief uitsluitsel over.

Lukt dat met de instellingen die je opgeeft?
    Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
    Oók wandelen met GPS?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
      Dat heb ik al door. Maar als je ZENDT blijft mijn vraag??? En je wil er voor zorgen dat dat gebeurt via je account bij one.com (dus met jenaam@theokus.be als afzender).

Ik wil absoluut zenden als ikke@mijndomeinnaam.be, niet (NOOIT!) als ikke@telenet.be. Nu ik bij Telenet zelf met mijn domein zit is dat geen probleem want alle mail loopt toch via hun servers. Maar als ik verhuis naar Webreus of one.com of een ander? Daar heb ik nog geen definitief uitsluitsel over.

Ik stuur zonder problemen via outlook op onze pc een mail met als afzender info@mijneigennaam.be of watdanook@jeeigennaam.be via outlook en via one.com. Je duid gewoon aan via "account" aan via welk mailadres je wil verzenden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuttebelleke Bekijk bericht
        Ik stuur zonder problemen via outlook op onze pc een mail met als afzender info@mijneigennaam.be of watdanook@jeeigennaam.be via outlook en via one.com. Je duid gewoon aan via "account" aan via welk mailadres je wil verzenden.
        Da's de gerusstelling die ik zocht.
        Waarvoor dank!
        Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
        Oók wandelen met GPS?

Comment

send.one.com

probeer maar > theok@theokus.be
          domein > theokus.be

Voor "theok" kon ik ook iets anders gebruikt hebben.

> "vim@vimmeke.be", ik zeg maar iets he.

Maar ik snap goed wat je bedoelt.
          Jouw ikke@mijndomeinnaam.be moet via one.com of via Webreus he.
          ================================================== ============================
          Antwoord staat er al he
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Een bedankt aan iedereen die zijn/haar steentje bijgedragen heeft om mijn onzekerheden tot het verleden te doen behoren.
            Oók wandelen met GPS?

Comment

nog even voor de duidelijkheid:
              met een gmail kan je zonder probleem verzenden met je eigen domeinnaam, dus ikke@ikhebeeneigendomeinnaam.be gebruiken als verzendadres + alle mail van ikke@ikhebeeneigendomeinnaam.be komt ook terug in je gmail.

Outlook kan je ook heel gemakkelijk configureren om met gmail te werken, hiervan merk je niets tijdens het gebruik van je outlook.

voordeel: als je van internet-provider verandert, hoef je nergens settings aan te passen.
              Ook als je je website wilt verplaatsen, hoef je enkel bij je nieuwe hostingprovider de forward aan te zetten van ikke@ikhebeeneigendomeinnaam.be naar je gmail.
              + meerdere domeinnamen kan ook gerust met 1 gmail als ontvanger.

succes ermee!
              www.milla-it.be - Snelle webhosting aan lage prijs met persoonlijk contact.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                Het domein opzeggen lijkt me geen goed idee, anders verlies je de domeinnaam, toch?
                Die verlies je niet ... een domeinnaam registreer je altijd voor een jaar, ook al betaal je bij sommige providers zoals Telenet per maand.
                Maar ik bedoelde de opzeg van het beheer van je domein, niet de opzeg van je domeinnaam want die transfereer je naar een andere beheerder (registrar).

Eigenlijk moet je gewoon de dns laten aanpassen, tegen een kostprijs waarschijnlijk of dns laten beheren door webreus.
                Neen want Telenet vraagt kosten voor het beheer van je domeinnaam in combinatie met je account, als je enkel de dns laat aanpassen blijf je bij Telenet toch betalen ... je moet dus het beheer van je domein opzeggen, niet van je domeinnaam.

De uitgaande mailserver is normaal niet die van Telenet als ze hun zaken een beetje goed geconfigureerd hebben. Anders kan je mails sturen als @fgov.be vanaf telenet en dat lijkt me niet de bedoeling.
                Een provider als Telenet blokkeert de poort 25 van smtp naar andere providers, je moet dus wel die van Telenet gebruiken.
                En inderdaad, als ik mijn Outlook zodanig configureer dat mijn emailadres inning.boetes@politie.be is, dan zullen mensen dit zo ontvangen!
                Een reply zal echter niet bij mij terecht komen ... nadien eigenlijk wel, persoonlijk bezoekje aan de deur vrees ik.

In principe zet je de smtp server van je nieuwe hostingbedrijf en moet je authenticatie doen aangezien je niet op hun range zit.
                In 99% van de gevallen gaat dit niet!
                Met wat foeffelwerk en ander poortgebruik soms wel maar dan moet de andere hosting niet standaard poorten toelaten.
                Er zijn niet veel hostingbedrijven die hun eigen smtp server laten gebruiken, de meesten laten u uw eigen provider zijn server gebruiken.
                Telenet blockt poort 25 voor residentiële klanten.
                Last edited by VerSeg; 16 maart 2012, 00:23.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Die verlies je niet ... een domeinnaam registreer je altijd voor een jaar, ook al betaal je bij sommige providers zoals Telenet per maand.
                  Maar ik bedoelde de opzeg van het beheer van je domein, niet de opzeg van je domeinnaam want die transfereer je naar een andere beheerder (registrar).
                  Neen want Telenet vraagt kosten voor het beheer van je domeinnaam in combinatie met je account, als je enkel de dns laat aanpassen blijf je bij Telenet toch betalen ... je moet dus het beheer van je domein opzeggen, niet van je domeinnaam.
                  Dat had ik ook eerst in gedachte, maar het klopt niet altijd in die zin dat mijn registrar niet mijn hostingbedrijf is. Mijn domeinnaam wordt beheerd door een firma in België en mijn server staat in Nederland. Als ik van hostingbedrijf verander dan moet ik gewoon mijn dns laten aanpassen.

Een provider als Telenet blokkeert de poort 25 van smtp naar andere providers, je moet dus wel die van Telenet gebruiken.
                  En inderdaad, als ik mijn Outlook zodanig configureer dat mijn emailadres inning.boetes@politie.be is, dan zullen mensen dit zo ontvangen!
                  Een reply zal echter niet bij mij terecht komen ... nadien eigenlijk wel, persoonlijk bezoekje aan de deur vrees ik.
                  In 99% van de gevallen gaat dit niet!
                  Met wat foeffelwerk en ander poortgebruik soms wel maar dan moet de andere hosting niet standaard poorten toelaten.
                  Er zijn niet veel hostingbedrijven die hun eigen smtp server laten gebruiken, de meesten laten u uw eigen provider zijn server gebruiken.
                  Telenet blockt poort 25 voor residentiële klanten.
                  Je wil eigenlijk niet poort 25 gebruiken naar een andere provider, maar 587 met ssl om te vermijden dat je paswoord in clear text over het internet gaat. Dat is niet meer dan normaal dat dit dicht staat. Niet in het minst omdat er anders lekker veel spam verstuurd wordt vanaf je domain en dat ip (van het hostingbedrijf) wel eens op een blacklist kan komen.

Webreus doet blijkbaar wel aan mail hosting.
                  https://www.webreus.nl/wcrXA1/index.php?id=3279

Comment

...Een provider als Telenet blokkeert de poort 25 van smtp naar andere providers, je moet dus wel die van Telenet gebruiken.
                    En inderdaad, als ik mijn Outlook zodanig configureer dat mijn emailadres inning.boetes @politie.be is, dan zullen mensen dit zo ontvangen!
                    Een reply zal echter niet bij mij terecht komen ... nadien eigenlijk wel, persoonlijk bezoekje aan de deur vrees ik. ...
                    CONFUSED AGAIN
                    Betekent dit in mensentaal dat ik uit Outlook mail VERSTUUR vanaf mijn Telenet acount maar dat ik de bestemmeling "in de waan laat" dat de mail komt van ikke @mijndomeinnaam.be? En dus zijn antwoord daar naartoe wordt gestuurd?
                    Begrijp niet direct hoe ik dat moet aanpakken als je zegt "Als ik mijn Outlook zodanig configureer dat mijn emailadres inning.boetes @politie.be is..."
                    Oók wandelen met GPS?

Comment

Eerst en vooral volg je best wat ccc schreef en vergeet je poort 25.

In je mail programma heb je 2 "delen" settings. De instellingen van de servers SMTP/POP en de instellingen van de e-mailadressen.

Wil je het verzenden laten zoals het nu is dan verander je niets en gaat je uitgaande mail via TN.
                      Wat je invult bij e-mailadres speelt eigenlijk geen rol, het kan perfect elio@belgium.gov.be instellen de replies komen dan natuurlijk niet in jouw mailbox terecht. Gebruik je jenaam@jedomein.be dan komen de replies in de mailbox van je hosting.
                      Om mail te ontvangen stel je de gegevens in van je hosting mailserver.domein.be.

Beter nog kan je voor het verzenden de server van je hosting gebruiken. Dit kan niet via poort 25 maar je stelt dan SSL in op poort 465 (ik hoop dat TN die niet blokkeert).
                      Voordeel hiervan is dat je met deze settings zowat overal je mail kan sturen/ontvangen. Gebruik je de TN server op poort 25 dan gaat dat weer niet werken als je inlogt vanop een niet TN IP (hotel, kennis die niet bij TN is..)

Ik gebruik in mijn e-mailprg (Pegasus) de settings van mijn hosting (SMTP/POP) via SSL (poort 465/995) en heb 10-tallen profielen die van deze setting gebruik maken telkens met een ander e-mailadres. Voor elk forum/shop/website gebruik ik een uniek adres zodat het direct duidelijk wie mijn adres gelekt heeft aan spammers
                      Dit werkt perfect. Profiel kiezen, mail schrijven, verzenden.. steeds met de juiste afzender.
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

Comment

@on4bam
                        Veel duidelijker kan je het niet uitleggen. Waarvoor hartelijk dank!
                        Eigenlijk was de open vraag die ik had over het versturen van e-mail de enige struikelblok die me weerhield om mijn site en domein te verhuizen. Ik wil niet dat mijn bestemmelingen als afzender NIET ikke @mijndomeinnaam.be zien staan.
                        Nu blijkt dat er oplossingen genoeg voorhanden zijn .

Waarvoor nogmaals dank aan allen!

Wie nog tips en tricks kent: vuur maar af. Er zijn altijd nog lezers die er iets kunnen van op steken.
                        Oók wandelen met GPS?

Comment

CONFUSED AGAIN
                          Betekent dit in mensentaal dat ik uit Outlook mail VERSTUUR vanaf mijn Telenet acount maar dat ik de bestemmeling "in de waan laat" dat de mail komt van ikke @mijndomeinnaam.be? En dus zijn antwoord daar naartoe wordt gestuurd?
                          Begrijp niet direct hoe ik dat moet aanpakken als je zegt "Als ik mijn Outlook zodanig configureer dat mijn emailadres inning.boetes @politie.be is..."
                          Dat betekent enkel dat je in outlook smpt.telenet.be zet als uitgaande mailserver.
                          Welk e-mailadres de mensen zien is wat je zelf intypt bij het veld e-mailadres bij de account settings.

Een account werkt op login en paswoord, die inkomende mail gaat hij ophalen.
                          De uitgaande mailserver verstuurt enkel zoals jij het invult.
                          Als je dus wil foeffelen met je afzenderadres, dan is dat altijd mogelijk door in Outlook iets verkeerd te gaan plaatsen.

Maar heb je nu mijn allereerste reactie al eens gelezen met de link naar Webreus om een voorbeeld te krijgen hoe je moet configureren? Is anders poepsimpel als je dit volgt.
                          Enige is dat je voor de uitgaande mailserver voor een probleem kan komen te staan en enkel daar de server van Telenet (smtp.telenet.be) moet invullen.
                          Dit komt op hetzelfde neer als wat @on4bam schreef maar hij probeert rekening te houden met het feit dat je dan elders kan inloggen (niet via Telenet).
                          Uit ervaring kan ik anders wel zeggen dat de smtp servers van goedkope hosters veel meer eruit liggen dan die van Telenet ... da's dan weer een ander punt natuurlijk.
                          Last edited by VerSeg; 16 maart 2012, 14:38.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                            Beter nog kan je voor het verzenden de server van je hosting gebruiken. Dit kan niet via poort 25 maar je stelt dan SSL in op poort 465 (ik hoop dat TN die niet blokkeert).
                            Dit zou (ongeveer) moeten zijn wat Telenet doet voor residentiële klanten :

Deze ingaande poorten gaan OPEN ONDER 1024 (al de rest is dicht) :
                            113/tcp auth
                            201/tcp at-rtmp
                            353/tcp ndsauth
                            709/tcp entrustmanager
                            900/tcp unknown

Alle uitgaande poorten onder de 1024 staan dicht

En de volgende ingaande poorten BOVEN 1024 worden GEBLOKKEERD (al de rest is open) :
                            1080/tcp socks
                            1243/tcp unknown
                            1999/tcp tcp-id-port
                            2140/tcp unknown
                            3127/tcp unknown
                            4444/tcp krb524
                            6776/tcp unknown
                            7789/tcp unknown
                            12345/tcp netbus
                            20034/tcp unknown
                            27374/tcp subseven
                            31337/tcp Elite
                            60000/tcp unknown
                            65301/tcp pcanywhere

Deze gegevens zijn variabel, Telenet wil naar eigen behoefte poorten kunnen sluiten zonder daarvoor een contractswijzigng te hebben.
                            Met andere woorden kunnen ze gelijk wanneer beslissen om bijkomende poorten te sluiten.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Maar heb je nu mijn allereerste reactie al eens gelezen met de link naar Webreus om een voorbeeld te krijgen hoe je moet configureren?
                              Ja, maar 't was me toen nog niet duidelijk wat de gevolgen waren voor mijn uitgaande mails. Nu wel dus! Waarvoor nogmaals merci.
                              Oók wandelen met GPS?

Comment

Dit zou (ongeveer) moeten zijn wat Telenet doet voor residentiële klanten :

Deze ingaande poorten gaan OPEN ONDER 1024 (al de rest is dicht) :
                                113/tcp auth
                                201/tcp at-rtmp
                                353/tcp ndsauth
                                709/tcp entrustmanager
                                900/tcp unknown

Alle uitgaande poorten onder de 1024 staan dicht

En de volgende ingaande poorten BOVEN 1024 worden GEBLOKKEERD (al de rest is open) :
                                1080/tcp socks
                                1243/tcp unknown
                                1999/tcp tcp-id-port
                                2140/tcp unknown
                                3127/tcp unknown
                                4444/tcp krb524
                                6776/tcp unknown
                                7789/tcp unknown
                                12345/tcp netbus
                                20034/tcp unknown
                                27374/tcp subseven
                                31337/tcp Elite
                                60000/tcp unknown
                                65301/tcp pcanywhere

Deze gegevens zijn variabel, Telenet wil naar eigen behoefte poorten kunnen sluiten zonder daarvoor een contractswijzigng te hebben.
                                Met andere woorden kunnen ze gelijk wanneer beslissen om bijkomende poorten te sluiten.
                                Euh, dus je kan niet op poort 80 naar www.google.be gaan? Verwar je dit niet met het draaien van een server bij je thuis?

Comment

Working...
                                X