Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van Telenet naar Webreus?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Van Telenet naar Webreus?

Ik bots meer en meer tegen de beperkingen van de webruimte die ik gebruik bij mijn provider (Telenet).
    Ik hoorde over Webreus en zie daar hosting aangeboden aan prijzen die me wel aanstaan (bvb het Power pakket).

Ik ben zelf slechts ZEER beperkt op de hoogte van alles wat met de technische kant van webdesign en -hosting te maken heeft (maar ben al doende aan het leren).
    En heb dus enkele praktische vragen.

Een verhuis van de huidige onzedomeinnaam.be en website zal wellicht geen al te groot probleem zijn? Waar moet ik rekening mee houden?

Ik gebruik nu Outlook voor zenden en ontvangen van onze e-mails @onzedomeinnaam.be. Da's via POP3 voor in, SMTP voor uit.
    Blijft dat werken als die mails geparkeerd worden bij Webreus maar opgehaald via Telenet? Welke instellingen doen zenden én ontvangen in Outlook werken als Telenet daar tussen zit (want ik hoorde dat zenden niet ZOMAAR mogelijk is)?

Dank vooraf aan de veel verstandiger mensen om een handje toe te steken op afstand!

En oooo ja... doen die dat goed, dat hosten?
    Last edited by VIM; 15 maart 2012, 10:56. Reden: Belangrijkste vraagje vergeten
    Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
    Oók wandelen met GPS?

Re: Van Telenet naar Webreus?

Als je een eigen domein hebt via Telenet, vergeet daar dan uw opzeg niet te doen van het domein.
    Wat mail betreft, je moet in principe altijd de uitgaande mailserver gebruiken van uw eigen provider langs dewelke je verbinding loopt, dus die van Telenet zoals nu (smtp.telenet.be).
    Inkomende mail hangt een beetje af hoe je het doet.
    Ofwel gebruik je mail forwarding bij die nieuwe hosting en haal je alles binnen via Telenet mail ofwel ga je ginder de mailboxen benutten en moet je de inkomende mailserver veranderen naar die van de nieuwe hosting.
    Hoe je de inkomende e-mail instellingen moet invullen kan je simpel vinden via deze hulppagina : https://www.webreus.nl/mailhulp/emailinstelling.php
    Last edited by VerSeg; 15 maart 2012, 11:23.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Het gemakkelijkste is nog alle emails van je adres, bv uwnaam@uwdomein.be laten doorsturen naar een gmail-adres.
      Zodoende heb je altijd en overal je emails ter beschikking en hoef je je (minder) zorgen te maken over de backups van je emails. Ook het verzenden met uwnaam@uwdomein.be via je gmail is geen probleem.

Als je je domeinnaam laat transfereren naar WebReus, dien je bij hen je email te configureren.

hoe goed ze zijn, tja ..

groeten.
      www.milla-it.be - Snelle webhosting aan lage prijs met persoonlijk contact.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
        En oooo ja... doen die dat goed, dat hosten?
        Geen problemen mee. Werkt goed en vlot.

Ik weet niet of je de domeinnaam moet opzeggen bij Telenet, maar Webreus zorgt voor de verhuizing ervan. Je moet alleen aan dns.be bevestigen dat je akoord gaat

smtp server kan je van Telenet gebruiken of die van uw domeinnaam.
        pop3 accounts kan je zonder problemen aanmaken.
        Je email-adres zal even niet werken als je transfert van Telenet naar Webreus bezig is en tot je het opnieuw aangemaakt hebt.

mvg,
        Peter

Comment

Al naar One.com gekeken?

5GB 1.25 euro /maand

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuttebelleke Bekijk bericht
            Al naar One.com gekeken?

5GB 1.25 euro /maand
            Ben al enkele jaren een tevreden klant
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

nu 30 gb ipv 10 gb voor dezelfde prijs.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuttebelleke Bekijk bericht
                nu 30 gb ipv 10 gb voor dezelfde prijs.
                Lijkt me inderdaad een pak beter en goedkoper dan iets vergelijkbaar bij Webreus.
                Ook hier goeie ervaring met one.com.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Van One.com ben ik helemaal niet tevreden. Mijn website daar was echt traag.

Bij webreus ben ik ondertussen al een aantal jaar klant. Wel tevreden van, maar als je de klantendienst nodig hebt is die onbereikbaar.

Versio heb ik nu laatst eens geprobeerd, tot op heden heel tevreden van. Ook écht goedkoop!
                  Loccufier.be - MacBook Pro - Canon 60D - Olympus OM-1 - Canon 70-200 f4 IS L - Canon 17-85 - Zuiko 50mm f1.8 - Zuiko 28mm f2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Als je een eigen domein hebt via Telenet, vergeet daar dan uw opzeg niet te doen van het domein.
                    Wat mail betreft, je moet in principe altijd de uitgaande mailserver gebruiken van uw eigen provider langs dewelke je verbinding loopt, dus die van Telenet zoals nu (smtp.telenet.be).
                    Het domein opzeggen lijkt me geen goed idee, anders verlies je de domeinnaam, toch? Eigenlijk moet je gewoon de dns laten aanpassen, tegen een kostprijs waarschijnlijk of dns laten beheren door webreus.

De uitgaande mailserver is normaal niet die van Telenet als ze hun zaken een beetje goed geconfigureerd hebben. Anders kan je mails sturen als @fgov.be vanaf telenet en dat lijkt me niet de bedoeling. In principe zet je de smtp server van je nieuwe hostingbedrijf en moet je authenticatie doen aangezien je niet op hun range zit.

Geen idee hoe het zit met hun hosting capaciteiten.

Comment

Heel erg dank voor de spontane reacties!

Ik lees HONDERDEN elkaar tegensprekende ervaringen over ECHT ALLE hostingproviders in die (en zelfs veel hogere) prijsklasse.
                      En een providervergelijking wou ik hier eigenlijk niet opstarten trouwens. Was nooit mijn bedoeling.

Laat het dus aub bij de technische kant van de zaak blijven:
                      Ik wil mijn mails ontvangen in Outlook (maar ook via hun Webmail op verplaatsing mijn mails kunnen opvragen...) zonder te laten doorsturen naar een of ander gmail of Telenet account. Zie daar het nut niet van in. En ik wil natuurlijk dat de bestemmeling mijn mails ziet komen van ik@mijndomeinnaam.be, niet van ik@telenet.be of ik@gmail.com of nog iets anders. Hoe kan dat dan wanneer
                      ...je moet in principe altijd de uitgaande mailserver gebruiken van uw eigen provider langs dewelke je verbinding loopt, dus die van Telenet zoals nu (smtp.telenet.be).
                      ?
                      Mijn "bezorgdheid" in dat verband wordt alleen maar groter als ik dat lees.
                      Dank aan VerSeg voor de link... maar een voor mij verstaanbaar antwoord op mijn vraag i.v.m. uitgaande mail heb ik nog niet.

Ik denk dat de providerkeuze niet veel verschil zal maken in het opzetten van de mailserver en Outlookinstellingen. Dus vergeet aub mijn vraag uit mijn begintopic hoe goed ze zijn . Want op die manier gaf ik zelf aanleiding tot discussie over providerkwaliteit .
                      Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                      Oók wandelen met GPS?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                        ...In principe zet je de smtp server van je nieuwe hostingbedrijf en moet je authenticatie doen aangezien je niet op hun range zit...
                        Ik voel het in mijn tenen: we komen al dichter in de buurt van een antwoord dat ik begrijp...
                        Oók wandelen met GPS?

Comment

Een duurdere oplossing is je mail via een Exchange server, zelf al jaren klant bij Hostbasket (dochter van Telenet) en super tevreden van

EDIT: Nooit geen mails meer kwijt, syncen met allerei smartphones, laptops, desktops, tablets, ...
                          Idem voor agenda en contactpersonen.
                          Last edited by Sultana; 15 maart 2012, 14:19. Reden: Zie edit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
                            Ik voel het in mijn tenen: we komen al dichter in de buurt van een antwoord dat ik begrijp...
                            Een voorbeeldje om de smtp server te gebruiken van gmail in Thunderbird.

http://support.google.com/mail/bin/a...l&answer=77662

De juiste accountinformatie krijg je van je nieuwe hostingbedrijf.

Comment

Vimmeke

Internet heb ik via Telenet.
                              Mail heb ik ook via Telenet.
                              Ik gebruik Outlook voor mijn mail.

Mijn domeinnaam heb ik aangevraagd en gekregen via one.com
                              Met one.com heb ik ook een mail-adres (account).

Alle mails krijg ik dus binnen via Outlook en via verschillende accounts.
                              Mail verloopt (ook) via POP/SMTP

Telenet
                              in.telenet.be
                              uit.telenet.be

one.com
                              pop.theokus.be
                              send.one.com

================================================== =================================================
                              Hoe verhuis ik mijn .com/.net/.org/ domein naar one.com

Lukt het nog niet of is het nog niet duidelijk > one.com heeft een Live Chat 24/7
                              ================================================== =================================================
                              Voor het opladen van bestanden zoals foto's gebruik ik het gratis FileZilla.
                              Voor websites maak ik rechtstreeks contact naar one.com via good old Dreamweaver.
                              Heeft tot nu toe steeds gewerkt.
                              Last edited by theokus; 15 maart 2012, 15:28.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Working...
                              X