Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sterkte aan de families en hopelijk voor velen goed nieuws

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sterkte aan de families en hopelijk voor velen goed nieuws

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
    Ooh Theo, echt ik ben zo onder de voet en dan post je dit nog.. pff. zwaar.. echt heel zwaar.........
    vind ik ook en heb dan ook mijn vraagtekens..??
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Juist Jan.

Dit versta ik wel niet:
      "'De chauffeurs waren de avond ervoor aangekomen en hadden de dag voor het vertrek gerust..."

11/03 > chauffeurs hebben gerust.
      12/03 > bus komt aan in le Val d' Anniviers (hoelang heeft die reis geduurd? Op welk uur zijn die aangekomen?)
      Hoeveel tijd had die bus nodig van Aarschot naar le Val d' Anniviers?

13/03 > ongeval 's avonds omstreeks 21:15 uur
      (ze waren max. 1,5 uur onderweg... dus zijn die vertrokken rond 19:45 uur)

Hoeveel rust hadden die tussen 12/03 en 13/03?

Waarom 's avonds vertrekken?
      Volgens mij zijn er toch meer risico's 's nachts dan over dag.
      Last edited by theokus; 14 maart 2012, 09:27.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        De chauffeurs hebben ook families.
        Ja en misschien ook kinderen die nu zelf plots hun papa kwijt zijn
        Al doende leert men...

Flickr

Comment

Negen Nederlandse kinderen in rampbus.

Jan

Comment

Zou over een uitwijkplaats gaan ccc.
            Ik weet dat een tunnel bakken geld kost, maar een schuine wand en een iets langere uitwijkplaats lijken me toch iets veiliger.

Comment

Nationaliteit zou geen rol mogen spelen bij zulke drama's. Voor een Nederlander of Belg of Rus is het eventueel verlies even erg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                Ik weet dat een tunnel bakken geld kost, maar een schuine wand en een iets langere uitwijkplaats lijken me toch iets veiliger.
                een schuine wand met een hoge vangrail ervoor, zoals op de viaduct van Vilvoorde. dat zou waarschijnlijk een heel verschil hebben gemaakt aan mensenlevens.

Comment

Mensen gissen naar hoe is het gebeurt maar wat doet dat er toe de mensen zijn hun kinderen verloren of hun man ,vrouw en dat is verschrikkelijk !!!! ik leef mee met al die familie's en wens hun allemaal veel sterkte toe .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    vind ik ook en heb dan ook mijn vraagtekens..??
                    grt,bouk.
                    Ik hoop echt dat men zo snel mogelijk de oorzaak kent van dit ongeval en dat
                    er daarna consequent wordt opgetreden of gepast gereageerd wordt.

Dat is mijn bekommernis, bouk.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                      Juist.
                      Daarom zou het interessant zijn om meer te weten te komen he
                      (sorry he maar ik zit zo een beetje ineen)
                      Problemen met tunnels (ook met andere zaken) komen meestal aan het licht
                      als het te laat is.
                      Ik zoek de verantwoordelijkheid waar iedereen zich lichtvoetig vanaf maakt.
                      "Het was een ongeluk en er valt niemand iets te verwijten"
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Juist Jan.

Dit versta ik wel niet:
                        "'De chauffeurs waren de avond ervoor aangekomen en hadden de dag voor het vertrek gerust..."

11/03 > chauffeurs hebben gerust.
                        12/03 > bus komt aan in le Val d' Anniviers (hoelang heeft die reis geduurd? Op welk uur zijn die aangekomen?)
                        Hoeveel tijd had die bus nodig van Aarschot naar le Val d' Anniviers?

13/03 > ongeval 's avonds omstreeks 21:15 uur
                        (ze waren max. 1,5 uur onderweg... dus zijn die vertrokken rond 19:45 uur)

Hoeveel rust hadden die tussen 12/03 en 13/03?
                        Het is niet zinvol te speculeren of te gissen naar de rust- en rijtijden daar ze maar zelden correct zijn... om als rusttijd te tellen moet het voertuig stilstaan! Ook al zijn er 2 chauffeurs in het voertuig aanwezig. Vandaar dat ze de avond voordien zijn aangekomen. Iedereen die dagelijks op de weg is als chauffeur weet dat er 'moeilijke' momenten zijn... zelfs als je correct rijdt. En het is niet omdat je nog maar een uur aan 't rijden bent dat zo'n moment niet kan komen.

Daar beide chauffeurs ook het leven verloren zal het waarschijnlijk gissen blijven naar de juiste oorzaak, tenzij een technisch onderzoek of een lijkschouwing duidelijkheid brengt. Een fractie van een seconde onoplettend zijn is al voldoende... dagelijkse kost zo'n onoplettendheid maar gelukkig vaak zonder gevolgen.
                        Jean Pierre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                          Ooh Theo, echt ik ben zo onder de voet en dan post je dit nog.. pff. zwaar.. echt heel zwaar. Ik ken de school, kom er regelmatig voorbij, misschien ook wel kinderen of ouders van kinderen die ik ken, ik weet het niet, ik hoop van niet, al is het gewoon voor iedereen verschrikkelijk... Vreselijk is het. Ben zelf mama van 4 kinderen, echt, ik mag er niet aan denken. Onze school doet geen skiklassen, denk ik dan opgelucht, maar ach, het kan overal gebeuren natuurlijk. Heb ze alleen een extra knuffel gegeven deze ochtend...
                          Iedereen is benieuwd naar de oorzaak, maar het zal de kinderen en mensen die gestorven zijn niet terug brengen
                          Sorry Nena

Juist

Ik probeer enkel dit te vermijden:
                          "Het was een ongeluk en er valt niemand iets te verwijten"
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maudy Bekijk bericht
                            Mensen gissen naar hoe is het gebeurt maar wat doet dat er toe de mensen zijn hun kinderen verloren of hun man ,vrouw en dat is verschrikkelijk !!!! ik leef mee met al die familie's en wens hun allemaal veel sterkte toe .
                            Voor mij betekent dat veel maudy
                            Vooral ALS de oorzaak van dit ongeval had kunnen vermeden worden.
                            (wat we nu nog niet weten)

Ik kan er mij enkel bij neerleggen of aanvaarden als de eerlijke feiten van de oorzaak
                            bekend zijn.
                            Onzekerheid maakt "ne mens kapot" maudy.
                            Ik hoop dat je mij een beetje kan begrijpen & volgen.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Voor mij betekent dat veel maudy
                              Vooral ALS de oorzaak van dit ongeval had kunnen vermeden worden.
                              (wat we nu nog niet weten)

Ik kan er mij enkel bij neerleggen of aanvaarden als de eerlijke feiten van de oorzaak
                              bekend zijn.
                              Onzekerheid maakt "ne mens kapot" maudy.
                              Ik hoop dat je mij een beetje kan begrijpen & volgen.
                              Valt allemaal te zien natuurlijk,
                              als de chauffeurs uiteindelijk als misdadigers afgeschreven worden (en zo'n reacties heb ik op bepaalde artikels al gelezen), dan gaat volgens mij de familie van de chauffeur eerder kapot aan de reacties die zij krijgen...

als het gaat om technische problemen, dan is het alweer een andere zaak...
                              alleszins, ik kan mij niet inbeelden wat een impact dit op de familie/vrienden moet hebben....
                              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Ik vind het ook jammer dat er altijd onmiddellijk naar een 'schuldige' moet gezocht worden. (en dan bedoel ik niet door collega-forumleden)

Dat brengt de kinderen niet terug. En zo'n onderzoek duurt langer dan een paar dagen, wel straf dat ze in t nieuws dan al ongegronde zaken vertellen...

Ik denk dat de ouders nu wel andere zorgen hebben, oa het snel uitbrengen van een namenlijst ! En psychologische opvang.
                                Canon-man. Concerten en natuur.
                                Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Working...
                                X