Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sterkte aan de families en hopelijk voor velen goed nieuws

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sterkte aan de families en hopelijk voor velen goed nieuws

Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
    Volgens de schade aan de bus (zie foto's), was of de snelheid hoger, of is er niet geremd (door tijdsgebrek of andere oorzaak).

Maar laten we afwachten wat het onderzoek brengt.
    Vraag me af waarom de nieuwslezer zegt dat de bus "in volle snelheid" enz. enz.

Je hebt gelijk: afwachten dus.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cypho Bekijk bericht
      Heel onwaarschijnlijk dat de chauffeur in slaap gevallen is, die mensen waren op skiklas in St. Luc, dat is maximum 1 uurtje rijden van waar het ongeval gebeurd is.

Die onzekerheid moet verschrikkelijk zijn nu.
      Denk dat je gelijk hebt. Er waren twee chauffeurs.
      Stel dat die bus (gisteren) de ganse dag & nacht gereden heeft en dat de chauffeurs elkaar
      afgelost hebben.
      (en de tachograaf liegt niet he)

Ik hoor net van de deken van Herverlee dat de ouders niets concreets weten over
      de toestand van hun kinderen.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Stel dat die bus (gisteren) de ganse dag & nacht gereden heeft en dat de chauffeurs elkaar
        afgelost hebben.

Ik hoor net van de deken van Herverlee dat de ouders niets concreets weten over
        de toestand van hun kinderen.
        Dat klopt, echter zijn de ouders en familie volop foto's aan het verzamelen zodat men de slachtoffers kan identificeren en het juiste bericht aan de juiste persoon kan afleveren.

Ik begrijp best dat er niet zomaar gezegd kan worden dat jou zoon of dochter het wel of niet overleeft heeft zonder conlussies. Je wil maar één keer de toestand horen. Of het nu goed of slecht is...

Comment

afgelost hebben.
          Waarom beperken de berichtgevers zich niet alleen tot het essentiële naar de kijkers en luisteraars toe. Waarom maken ze gebruik van ongepaste uitdrukkingen ( volle snelheid) zolang ze niks weten van echte feiten.... De media van tegenwoordig ...." bah! "

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuttebelleke Bekijk bericht
            Waarom beperken de berichtgevers zich niet alleen tot het essentiële naar de kijkers en luisteraars toe. Waarom maken ze gebruik van ongepaste uitdrukkingen ( volle snelheid) zolang ze niks weten van echte feiten.... De media van tegenwoordig ...." bah! "
            Ja ik krijg daar grijs haar van en ik word er lastig van & door
            Ouders en familie hebben op de eerste plaats alle informatie nodig.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

De bus ziet er eigenlijk nog vrij goed uit als je rekening houdt met het aantal doden en gewonden. De mensen op de eerste rijen hadden geen schijn van kans. Die erachter hadden spijtig genoeg hun gordel niet aan en werden levende projectielen vrees ik. De bus is van 100 naar 0 gegaan in een fractie van een seconde.
              Deze morgen mijn dochter naar de school gebracht. Ze gaat met de bus naar het zwembad. Het is niet rationeel, maar ik kan je toch zeggen dat het wat doet met een mens na zo een ongeval. Ik hoop dat het snel donderdag wordt, maar voor sommigen zal het altijd vandaag blijven, de dag waarop ze het nieuws vernamen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuttebelleke Bekijk bericht
                Gewoon omdat deze vorm van nieuws brengen mensen lokt... en schokt, en daar gaat het nu éénmaal om in televisiewereld. Het leed dat bijkomend veroorzaakt wordt is ondergeschikt aan de sensatie...
                Jean Pierre.

Comment

Die erachter hadden spijtig genoeg hun gordel niet aan en werden levende projectielen vrees ik.
                  ik dacht dat er onlangs sprake was van gordelplicht in autocars.
                  is dat nu al wet of niet?

Comment

Was dat niet verplicht op de voorste rij?
                    D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom Beuckelaere Bekijk bericht
                      Dat klopt, echter zijn de ouders en familie volop foto's aan het verzamelen zodat men de slachtoffers kan identificeren en het juiste bericht aan de juiste persoon kan afleveren.
                      "Ik wil mijn kind zien!"
                      En dan?
                      Pfff, ik zou niet te houden zijn Tom.

Ik begrijp best dat er niet zomaar gezegd kan worden dat jou zoon of dochter het wel of niet overleeft heeft zonder conlussies. Je wil maar één keer de toestand horen. Of het nu goed of slecht is...
                      Dat is het.
                      (moeilijke uren (?); onzekerheid)
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                        Er is ook totaal geen informatie van of over de busmaatschappij.
                        De chauffeurs hebben ook families.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                          Geen idee. Er zijn altijd wel gordels geweest voor zover ik me kan herinneren toch, maar ik denk niet dat ik ze vaak gedragen heb.

Als je die tweede foto op de bbc website bekijkt is het toch echt wel dikke pech.
                          http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-17362643

Gewoon een muur in de tunnel. Als dat ongeval 100 meter vroeger of later gebeurd was dan was iedereen er waarschijnlijk met de schrik vanaf gekomen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                            Geen idee. Er zijn altijd wel gordels geweest voor zover ik me kan herinneren toch, maar ik denk niet dat ik ze vaak gedragen heb.

Als je die tweede foto op de bbc website bekijkt is het toch echt wel dikke pech.
                            http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-17362643

Gewoon een muur in de tunnel. Als dat ongeval 100 meter vroeger of later gebeurd was dan was iedereen er waarschijnlijk met de schrik vanaf gekomen
                            Zou over een uitwijkplaats gaan ccc.

Die muur steekt in de bus met alle gevolgen van dien.

Ik heb eens gezocht of er eerder problemen & ongelukken ed. waren met die tunnel.
                            ================================================== =======================================
                            9:51 uur: Volgens de Zwitserse autoriteiten gaat het om het zwaarste ongeval dat ooit op de Zwitserse wegen gebeurde.
                            Een politiewoordvoerder zegt dat de kracht waarmee de bus tegen de betonnen tunnelwand is terechtgekomen 'verschrikkelijk groot' is geweest.
                            De rechtervoorkant van de bus werd compleet in elkaar gedrukt.

9:45 uur: De twee chauffeurs van de bus, een leraar en een skileraar hebben het ongeluk niet overleefd.

9:39 uur: Volgens de Belgische krant Le Soir zou de bus 'hard' gereden hebben.
                            ================================================== =========================================
                            De Belgische bus die in Zwitserland verongelukte, is van de firma Toptours uit Aarschot. Die firma heeft een uitstekende reputatie,
                            zei de Belgische staatssecretaris voor Mobiliteit Melchior Wathelet (cdH) op de RTBF.
                            Last edited by theokus; 14 maart 2012, 09:02.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Juist.
                              Ben er niet goed van.

Weblog skivakantie Sint-Lambertusschool Heverlee:

"Liefste mama, papa en Jacob. Het is hier heel tof. Het eten is zeer lekker. Het skiën lukt al zeer goed.
                              Maar toch mis jullie wel."

"Dag papa en mama. Het is hier hééééél leuk. Zorg goed voor Lola. Groetjes aan boma en bompa."

Tot morgen of woensdag"
                              Ooh Theo, echt ik ben zo onder de voet en dan post je dit nog.. pff. zwaar.. echt heel zwaar. Ik ken de school, kom er regelmatig voorbij, misschien ook wel kinderen of ouders van kinderen die ik ken, ik weet het niet, ik hoop van niet, al is het gewoon voor iedereen verschrikkelijk... Vreselijk is het. Ben zelf mama van 4 kinderen, echt, ik mag er niet aan denken. Onze school doet geen skiklassen, denk ik dan opgelucht, maar ach, het kan overal gebeuren natuurlijk. Heb ze alleen een extra knuffel gegeven deze ochtend...
                              Iedereen is benieuwd naar de oorzaak, maar het zal de kinderen en mensen die gestorven zijn niet terug brengen
                              Al doende leert men...

Flickr

Comment

Er is ook totaal geen informatie van of over de busmaatschappij.
                                De chauffeurs hebben ook families.

Comment

Working...
                                X