Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gevelreiniging/restauratie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: gevelreiniging/restauratie

Op de foto's is het niet zo goed te zien, maar bestaat die gevelbekleding niet uit witsteen?
    Dan zijn je zorgen voor een groot deel voorbij...
    Die kan je perfect afschuren en daarna behandelen met siliconen, blijft veel langer proper.
    Begin met een 40 en ga er daarna nog eens over met een 60 en eventueel 120.
    Wel machinaal uitvoeren, manueel is dat niet te doen.
    Gebruik een kleine slijpschijf. Daarop een schuurpad met hernieuwbare schuurschijven.
    Type met velcro.
    D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Bedankt! zoiets wilde ik horen! Of het mogelijk is de orginele steen te bewaren...die hoort eigenlijk bij de stijl van het huis.

geen idee wat de gevel is. Maar indien het idd witsteen is. Wat doe je dan met de stukken die eraf zijn of beschadigd. Ga je dan geen kleurverschillen hebben?

Bedankt

Comment

Blijkbaar als ik op de foto's afga is het enkel de onderste verdieping die er het 'ergst' uitziet.
        Zoals Mil1 het al zei zou ik eerst eens zelf info inwinnen en kan je misschien de gevel zelf wat opkuisen.
        Ik heb bij mij thuis ooit eens gewoon de hogedrukreiniger op de bakstenen muur gezet van mijn huis van anno 1953. Ik moet zeggen dat ik nu 6 jaar later nog het verschil zie van de beneden en boven verdieping.

Comment

is idd enkel de onderste verdieping waar op 4 plaatsen een stuk mist.
          Verder moet de dakgoot geschilderd worden (kan je niet zien door de sterke zon vandaag)
          Ben bang als ik enkel een verdiep doe dat je teveel kleurverschil ga krijgen en dat ik alles erger maak...

Comment

Voor zover ik de fotos zie is het inderdaad witsteen.
            Zandstralen geeft de steen terug een 'open porie', waardoor die meer water opzuigt.
            Ik zou beginnen met de hogedrukreiniger alles af te spuiten, het zal er meteen stuk witter en properder uitzien.
            Nu, 't stad wil dat je je gevel reinigt, dus, er staat niets bij van verbouwen (behalve herstellen dan). Aangezien je geen echte schade aan je gevel hebt, zou ik dan ook niet meer doen.
            [CENTER]http://www.underwaterimaging.be
            [FONT="Comic Sans MS"]Canon 7d, 17-85 usm is, 10-22 mm ; 100 mm macro, 70-200 usm 2.8 L IS II + ikelite onderwaterbehuizing en DS160 flitser[CENTER]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jejochen Bekijk bericht
              Voor zover ik de fotos zie is het inderdaad witsteen.
              Zandstralen geeft de steen terug een 'open porie', waardoor die meer water opzuigt.
              Ik zou beginnen met de hogedrukreiniger alles af te spuiten, het zal er meteen stuk witter en properder uitzien.
              Nu, 't stad wil dat je je gevel reinigt, dus, er staat niets bij van verbouwen (behalve herstellen dan). Aangezien je geen echte schade aan je gevel hebt, zou ik dan ook niet meer doen.
              Witsteen zandstralen.....ik dacht het niet.
              Hogedrukreiniger zal niet zo veel uithalen.
              En ik zou het zeker niet doen, aangezien er in witsteen dikwijls zwakke plekken zitten en je ze er met een hogedrukreiniger er gewoon uit spuit. Het oppervlak zal ook veel ruwer zijn dan wanneer er geschuurd wordt.
              ALS het witsteen is gewoon schuren en behandelen met vloeibare siliconen. Zoals ik reeds eerder opmerkte.
              Als je die siliconen er elk jaar eens op spuit blijft je gevel jarenlang proper.
              Last edited by mil1; 12 maart 2012, 20:06.
              D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aned Bekijk bericht
                Bedankt! zoiets wilde ik horen! Of het mogelijk is de orginele steen te bewaren...die hoort eigenlijk bij de stijl van het huis.

geen idee wat de gevel is. Maar indien het idd witsteen is. Wat doe je dan met de stukken die eraf zijn of beschadigd. Ga je dan geen kleurverschillen hebben?

Bedankt
                Als er stukken weg zijn kan je die uiteraard vervangen. Er zal altijd een kleurverschil zijn.
                Als je de rest van de gevel schuurt zal dat niet zo er veel zijn.
                Je mag niet vergeten dat die gevel jarenlang is blootgesteld aan weer en wind, vuil, uitlaatgassen ed.
                D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Ik zie ook geen ontbrekende stukken.
                  Al dat onderaan is, wat meestal zo is, kan je ook overwegen van een plint te plaatsen in een ander materiaal. Blauwe hardsteen, jasberg oid.
                  Zo vermijdt je kleurverschillen.
                  D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Wat zijn die vertikale stukjes onder de vensterbank van de eerste verdieping ?
                    Zijn dat overblijfselen van een uithangbord ?
                    Ik zou er een emmer verf tegenaan smijten. Als het binnen een paar jaar terug vuil is, dan nog eens schilderen. Kleurverschil ? Toe nou, erger kan het toch niet meer worden. Zal in ieder geval goedkoper zijn dan een gevelrestauratie of bekleding.

Comment

Als je geen last hebt van vocht zou ik er PU-verf op zetten (dat is de zelfde verf waar ze wegmarkeringen mee doen), krijg je er wel nooit meer af.
                      Maar het is proper en onderhoudsvrij, vorstvast en noem maar op. En nie duur ook nie.
                      Laat zich gemakkelijk kuisen door er es met de tuinslang over te spuiten.

Kvind het wel schandalig voor zoeen achtergestelde stad die jaren alles heeft laten verloederen dat ze jou nu het mes zo op de keel zetten.

Comment

Kwas het nog vergeten te zeggen....
                        PU verf kan je krijgen in alle kleuren dat je wil. (ze steken potten wit gewoon in de mixmachine en jij kiest dan de kleur)

Comment

Heb verleden een week een brief gekregen van de stad dat ik voor het einde van 2012 mijn gevel moet herstellen en reinigen,
                          zoniet wacht mij een boete van 2700 (eerste jaar en nadien steeds hoger
                          ik dacht eerst even dat je in een communistische dictatuur woonde, maar nee, het is belgië

Comment

Bedankt voor de reacties!
                            We wachten op nog 2 firmas die zouden langskomen ivm advies en offerte...

Heb de verantwoordelijke ivm de brief gesproken.
                            Het is geen 'boete' maar een belasting op verwaarloosde woningen
                            Vanaf dat je 3 (!!) barsten in je gevel hebt mag je zo'n brief verwachten.. Ik heb er dus 4 en mijn dakgoot is afgeblabberd...

Enfin. nu wil ik het hogerop proberen...
                            Last edited by Aned; 14 maart 2012, 09:28.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aned Bekijk bericht
                              ...

Enfin. nu wil ik het hogerop proberen...

grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

ja, maar wie beslist dat een woning verwaarloosd is...

Laten ze het maar bij de 'echte' verwaarloosde en verkrotte (leegstaande) huizen houden dan hebben ze het druk genoeg.

Comment

Working...
                                X