Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gevelreiniging/restauratie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• gevelreiniging/restauratie

Heb verleden een week een brief gekregen van de stad dat ik voor het einde van 2012 mijn gevel moet herstellen en reinigen, zoniet wacht mij een boete van 2700 (eerste jaar en nadien steeds hoger ;-(
    afgezien van het feit dat ik zoiets echt niet correct vind: hoe kan men ons verplichten zoveel geld uit te geven. Mijn gevel is in redelijke staat (zeker in vergelijking met de vele leegstaande krotwoningen hier in de buurt...) en is zeker niet storend in het straatbeeld.Integendeel zelfs.
    Enfin,

Nu komt mijn vraag: Heeft iemand enig advies over de verschillende methodes. Wij weten hier nl. erg weinig vanaf. Heb al 2 co langsgehad: een adviseerde gewoon overschilderen, ander droog ijs (zoiets als zandstralen)
    Heb geen idee wat duurzamer zou zijn. Schilderen lijkt mij niet zo een goed idee omdat we in een erg drukke straat wonen en een huis, hier aan de overkant, dat enkele jaren geleden geschilderd is, ziet er na enkele jaren weer belabberd uit. Of misschien was het gewoon niet goed gedaan.
    Dat 'droog ijs' klonk wel goed en redelijk van prijs, maar daar er hier en daar stukken opnieuw bezet moeten worden zou men een kleurverschil zien. Dat vind ik ook niet erg mooi.
    Bestaat er een mogelijkheid om er bv. tot het eerste verdiep stenen voor te zetten? bv. platen.
    Enfin, alle hulp/raad/ advies is meer dan welkom!
    Bedankt!
    ps.we wonen in omgeving Antwerpen

Re: gevelreiniging/restauratie

Heb je misschien een foto van je gevel?

Enne... welke stad is dat?

Is er gevaar dat er stukken afbreken en op iemand terechtkomen? Of gaat het gewoon om de esthetiek?
    D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

volledig om de esthetiek en zelfs dan....
      zal zometeen een fotootje nemen.
      Is in Antwerpen
      Mijn man en zoon hebben verleden zomer de (houten) rolluik en voordeur afgeschuurd en gebeitst en het resultaat is
      Hebben 2 jaar geleden een wingerd geplant en willen die de gevel volledig laten bedekken tot het 1ste verdiep maar tijdens de wintermaanden is daar natuurlijk niet veel van te zien...
      We hopen ook dit jaar een nieuwe voorraam te plaatsen. het is het enige raam van enkel glas in ons huis. We moesten er wel even voor sparen omdat het een erg groot raam is.
      we zijn dus zeker bezig maar om nu verplicht te worden dit nu te doen...moeten we ons hiervoor in de schulden steken;-(
      Last edited by Aned; 12 maart 2012, 10:30.

Comment

effe babelen met 't sad zal ook wel helpen.

enige reden in de brief waarom het moet?
        nikon stuff

Comment

Helpt jammergenoeg niet. Enkel buren hadden hetzelfde en hebben zelfs 3 jaar de boete betaald voordat ze het deden...
          Ga het iig wel proberen.
          Volgens hun is onze gevel verwaarloost.
          Omdat we in de buurt van het nieuwe station en ze deze hele buurt willen opwaarderen moeten wij allemaal meedoen Als ze er dan voor zouden betalen heb ik er geen problemen mee.

Comment

ah fijn!

nikon stuff

Comment

Hier is ie dan.
              Is idd geen moderne nieuwbouw maar verwaarloost ;-(
              Naast ons zijn jaren geleden 3 huizen afgebroken en die plaats wordt als onofficiele parking gebruikt. DAT noem ik pas verwaarlozing ;-( enfin,
              De bovenkant is eigenlijk ok daarom ook die wingerd tot het eerste...Hebben er al veel complimenten over gehad (als hij blaadjes heeft natuurlijk;-)
              Misschien met platen of tegels bedekken?!
              Alle advies is welkom.
              We zouden het wel liefst zo goedkoop mogelijk houden.
              Bedankt!

Comment

Dat is een mes dat langs twee kanten snijdt. Als je krap bij kas zit is dit geen cadeau. Anderzijds wordt je huis meer waard, zeker als de hele buurt dezelfde behandeling krijgt.

By the way, ik vind het wel een mooi huis en het zal er nog beter uitzien na de kuis.

Comment

Tegels, natuursteen behoren tot de mogelijkheden.
                  Misschien ook eens gaan kijken naar plaketten.
                  Die bestaan in natuursteen en baksteen.
                  Voordeel is dat ze dun zijn en zo op de gevel kunnen geplaatst worden.
                  Eventueel eerst uitrechten dmv zand/cementmengsel of speciale pleisterkalk.
                  D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Waarbij je de staat van de ondergrond en de hechting moet kunnen beoordelen. Vakwerk!!

Ook ivm garantie/verzekering: laten uitvoeren door beroeps met ervaring.

Erg goedkoop zal dat niet zijn, maar dan is het wel deugdelijk werk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                      Waarbij je de staat van de ondergrond en de hechting moet kunnen beoordelen. Vakwerk!!

Ook ivm garantie/verzekering: laten uitvoeren door beroeps met ervaring.

Erg goedkoop zal dat niet zijn, maar dan is het wel deugdelijk werk.
                      Kunnen zulke werken niet in de belastingen ingebracht worden? In dat geval zou je toch een deeltje kunnen 'terugkrijgen'...

Comment

Ik denk het niet, de meeste verbouwingen zijn geschrapt... Maar op gewestelijk, provinciaal of gemeentelijk niveau zou er misschien nog iets te halen zijn.

Nu ik eraan denk: PJ, de burgervader van antwerpen, dat is toch een SPA'er, niet? Mensen boetes opleggen omdat ze misschien de middelen niet hebben om hun gevel te verfraaien, da's een echt sociale maatregel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aned Bekijk bericht
                          Heb verleden een week een brief gekregen van de stad dat ik voor het einde van 2012 mijn gevel moet herstellen en reinigen, zoniet wacht mij een boete van 2700 (eerste jaar en nadien steeds hoger ;-(
                          is dat de eerste brief..?
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

ja, eerste brief. (ziet het er dan zo erg uit ;-) Het moet bij December gedaan zijn...als het idd moet dan ben ik echt niet van plan te wachten en die boete te betalen. Daarvan kan ik al een nieuws voorraam betalen.
                            Ga zeker proberen een brief te schrijven. Wie weet...Zal jullie op de hoogte houden maar wil toch al wat info verzamelen zodat we een beetje weten wat de mogelijkheden en prijzen zijn. Zullen er waarschijnlijk wel een lening moeten nemen...
                            dat de hele buurt erdoor in waarde zal stijgen betwijfel ik...al die krotwoningen krijgen jaarlijks zo een brief en er verandert niet veel. De enige die de bevelen opvolgt is de 'brave burger' wiens huis niet eens zooo erg is. Vind het niet erg correct maar daar kom ik niet ver mee.
                            Last edited by Aned; 12 maart 2012, 12:45.

Comment

neem eens contact op met de wetswinkel in de buurt.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                              X