Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet homespot over drie weken beschikbaar in West-Vlaanderen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Telenet homespot over drie weken beschikbaar in West-Vlaanderen.

    mil zoals reeds geschreven je kan die functie eenvoudig uitzetten in de "mijn telenet" pagina. Je snelheid zal niet verminderen want het deel dat ze open stellen voor bezoekers zal minder bandbreedte krijgen dan wat jij ter beschikking hebt.

    Het is ook niet de bedoeling dat je op zo een homespot films gaat downloaden, zou me zelfs niet verwonderen dat je als gebruiker een limiet gaat krijgen bvb 2GB in de maand of zo. Die limiet kunnen ze dan koppelen aan je login.

    Ik zie dus echt het probleem niet, wil je niet meedoen zet je dat spul uit.

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

    Comment


    • #17
      Re: Telenet homespot over drie weken beschikbaar in West-Vlaanderen.

      Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
      Ze zullen wel zien dat die illegale spullen van op het draadloos deel komt die je open zet. En Als je dat wil gebruiken moet je inloggen let je login en zullen ze je wel vinden
      mir
      Dus... het zou een stuk beter zijn dan het nu is. Want nu is het eenvoudig om bij de buurman de modem even te lenen.
      Maar dan moeten mensen beginnen met hun gedeelte van netwerk te beveiligen met een paswoord.
      Jean Pierre.

      Comment


      • #18
        Re: Telenet homespot over drie weken beschikbaar in West-Vlaanderen.

        Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
        Dus... het zou een stuk beter zijn dan het nu is. Want nu is het eenvoudig om bij de buurman de modem even te lenen.
        Maar dan moeten mensen beginnen met hun gedeelte van netwerk te beveiligen met een paswoord.
        Hun deel van het draadloos netwerk is standaard beveiligd door telenet. Klanten die met een eigen draadloze router werken vergeten dit soms wel eens te beveiligen

        mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

        Comment


        • #19
          Re: Telenet homespot over drie weken beschikbaar in West-Vlaanderen.

          Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
          ik zever niet, en neen die modem staat hier niet altijd aan
          en die modem zal dus naar de toekomst heen meer en meer gaan afstaan als ik geen gebruik maak van internet
          Een vraagje, hoe zet je die modem uit?
          Hier is het telenet-internet nog maar pas geïnstalleerd en de installateur zei me dat uitzetten niet gaat, enkel door de stekker van de modem uit te trekken...maar dan heb je dezelfde risico's als bij een desktop computer koudweg de stekker eruit trekken. Kan tien keer goed gaan, maar op een keer loop je kans dat er bij de opstart problemen zijn.
          Enfin, dat was zijn uitleg (en ik was ook niet van plan om de modem uit te zetten).

          Bandbreedte delen kan ik relativeren nadat ik van 0.70 Mbs kom (ADSL) en nu naar 55 Mbs ben gegaan, ik heb ineens ruimte over ;-). Maar ik had ergens gelezen dat dat niet het probleem zou zijn.

          En je kan de homespot redelijk simpel uitzetten via "mijn telenet". Je moet het alleen wel weten, en dat kan ik begrijpen dat niet iedereen daar in eerste instantie van op de hoogte is. Maar bij telenet weet ik dat ik best alles tien keer check (net zoals volume bijkopen iets is dat je daarna weer moet "annuleren", anders blijf je maandelijks bijbetalen voor extra volume dat je misschien maar eenmalig nodig had...ik moest meteen denken aan mijn ouders die bij zoiets absoluut niet zouden stilstaan...ik ook niet in eerste instantie trouwens).

          Ik hoop trouwens dat het snel naar Noord-Limburg komt...maar ach, we zullen wel weer als laatste aan de beurt komen zeker. Belgacom was ook niet geïnteresseerd in VDSL voor deze regio...telenet zal dit waarschijnlijk ook niet plots een interessante regio gaan vinden.
          Last edited by Tink; 8 maart 2012, 08:58.

          Comment


          • #20
            Re: Telenet homespot over drie weken beschikbaar in West-Vlaanderen.

            Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
            dus men gaat stilaan dat netwerk uitbreiden op de kosten van hun klanten (gebruik van elektriciteit enzo....)
            ik zal dus naar de toekomst heen telkens als ik gedaan het met op internet te zitten hier mijn modem uittrekken of zien dat ik nog aan zo'n modem geraak zonder wifi erop

            uwe modem verbruikt kop 12.5 euro per jaar.
            uw modem gaat niet meer gaan verbruiken door dat 2de signaal die in werking treed.

            en door uw modem iedere dag zonder stroom te zetten, kunt ge binnenkort iemand van ons aan uw deur verwachten omdat het boeltje een update gemist heeft op het net of omdat den boel om zeep is.

            en dan klagen ze aan de deur dat telenet op de ballen trekt en niet goed marcheert.
            altijd leuk om klanten als u te hebben

            Comment


            • #21
              Re: Telenet homespot over drie weken beschikbaar in West-Vlaanderen.

              als je digitale tv hebt,
              dan wil je liever die modem niet uittrekken,

              als je telefonie hebt van telenet ook niet...

              en wat heb je nu aan internet,
              als je elke keer opnieuw eerst je modem moet inpluggen,
              dan moet die weer signaal naar je router geven,
              om zo naar je pc te gaan...

              zet je in de winter ook je eten buiten als het koud is?
              dan kan je de ijskast ook enkele maanden sparen (zal meer opbrengen als je modem uitpluggen).
              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

              Comment


              • #22
                Re: Telenet homespot over drie weken beschikbaar in West-Vlaanderen.

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht

                Trouwens, is Belgacom niet met hetzelfde bezig ? Gisteren heb ik daar iets van opgevangen bij een reklame op TV.
                Klopt, is vorige week nog een draadje over geweest klik
                Zelfde tendens als hier met voor -en tegenstanders, sommigen al wat correcter geïnformeerd dan anderen. Vermits mijn modem toch al een hotspot was (kan je echter probleemloos uitschakelen) heb ik mij ook maar ingeschreven om wat te testen. We zullen wel zien hoe het verder loopt.

                Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

                Comment


                • #23
                  Re: Telenet homespot over drie weken beschikbaar in West-Vlaanderen.

                  Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                  Dus 6 watt voor de modem dat is ongveer 52 kWh per jaar = 13 euro per jaar.
                  Heb ik net ook even gemeten, alle apparatuur samen waaronder aangesloten op één gezamelijk punt, de kabelverdeler of wat het ook mag zijn, één netadapter voor de updates naar de digicorder en twee draadloze routers, hebben een gezamelijk verbruik van 19 watt. dat betekend 166 Kw per jaar = 31€

                  Mijn abbo is fibernet met dit resultaat. KLIK

                  Comment


                  • #24
                    Re: Telenet homespot over drie weken beschikbaar in West-Vlaanderen.

                    Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
                    uwe modem verbruikt kop 12.5 euro per jaar.
                    uw modem gaat niet meer gaan verbruiken door dat 2de signaal die in werking treed.

                    en door uw modem iedere dag zonder stroom te zetten, kunt ge binnenkort iemand van ons aan uw deur verwachten omdat het boeltje een update gemist heeft op het net of omdat den boel om zeep is.

                    en dan klagen ze aan de deur dat telenet op de ballen trekt en niet goed marcheert.
                    altijd leuk om klanten als u te hebben

                    altijd tof om het een en het ander door de strot van de klant te rammen willlens nillens
                    ik krijg het ervan dat men op eigen terrein niet meer doet wat men wilt.
                    daar heeft telenet/belgacom of eender werlke provider geen *$$*$* te zeggen.
                    men kan wel zeggen dat je zelf kiest of je uw hotspot open stelt of niet , maar is dat dan wel effectief zo?
                    wie gaat die garanderen, men kan zoveel zeggen als ze willen.
                    telenet en andere providers kennende
                    dat van dat twee wifi gedeelte heeft men vrij lang steeds ontkend dat dit in die modems zat.
                    en in verband met de modem zonder stroom te zetten , als die daar niet tegen kan moet men er maar een aan/uit knop aanzetten.
                    mijn computer mag ik zonder stroom zetten, die zal wel terug opstarten, en dan zijn update's doen.
                    ik zie niet in waarom dat dit met de modems anders zou moeten zijn, softwarematig is dit makkelijk te doen, idem voor er een aan/uit knop aan te zetten, dat is de kostprijs nu ook niet.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Telenet homespot over drie weken beschikbaar in West-Vlaanderen.

                      Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                      mijn computer mag ik zonder stroom zetten, die zal wel terug opstarten, en dan zijn update's doen.
                      ik zie niet in waarom dat dit met de modems anders zou moeten zijn, softwarematig is dit makkelijk te doen, idem voor er een aan/uit knop aan te zetten, dat is de kostprijs nu ook niet.
                      Tot uw bios batterij'ke het begeeft,
                      en ge aan de computerwinkel staat omdat harde schijven niet meer herkend worden...
                      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Telenet homespot over drie weken beschikbaar in West-Vlaanderen.

                        Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
                        uwe modem verbruikt kop 12.5 euro per jaar.
                        uw modem gaat niet meer gaan verbruiken door dat 2de signaal die in werking treed.
                        waar heb jij leren rekenen?
                        die modem kost wel wat meer dan €12.5 per jaar
                        zeker als je geen wifi toestanden wilt en een gewone modem wilt (waar ze niet zo happig op zijn om zo'n u te geven ipv dat door de strot geramde wifi model)

                        Comment


                        • #27
                          Re: Telenet homespot over drie weken beschikbaar in West-Vlaanderen.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                          Tot uw bios batterij'ke het begeeft,
                          en ge aan de computerwinkel staat omdat harde schijven niet meer herkend worden...
                          dus jij zet je laptop nooit af?

                          Comment


                          • #28
                            Re: Telenet homespot over drie weken beschikbaar in West-Vlaanderen.

                            Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                            dus jij zet je laptop nooit af?
                            rollen met de ogen... en niet weten waarover je praat:

                            afzetten is niet zonder stroom zetten.
                            een laptop is een laptop,
                            een computer gaat meestal over een desktop.

                            een laptop heeft andere batterij capaciteiten als een desktop
                            (al eens geprobeerd je desktop op te starten zonder stroomkabel )

                            Als ik mijn laptop zonder stroom zet (dus de batterij zou verwijderen, zoals jij stroom besparen wilt ) dan zal mijn bios vrij snel beginnen falen

                            maar als dat jou de besparingen waard is.... blijven doen

                            Verder heeft mijn vader zijn computer zonder stroom gezet,
                            en 1 jaar later wou de computer niet meer opstarten.
                            Bios herkende de harde schijven niet...

                            maar doet u maar hoor,
                            het maakt mijn rekening niet
                            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                            Comment


                            • #29
                              Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                              waar heb jij leren rekenen?
                              die modem kost wel wat meer dan €12.5 per jaar
                              zeker als je geen wifi toestanden wilt en een gewone modem wilt (waar ze niet zo happig op zijn om zo'n u te geven ipv dat door de strot geramde wifi model)
                              In school leren rekenen
                              En ik heb het over de standaard doc3 wireless die we momenteel overal plaatsen ENKEL DE MODEM niet de niu, powerlines switchen en dergelijke

                              Sent from my HTC using Tapatalk

                              Comment


                              • #30
                                Re: Telenet homespot over drie weken beschikbaar in West-Vlaanderen.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                                Verder heeft mijn vader zijn computer zonder stroom gezet,
                                en 1 jaar later wou de computer niet meer opstarten.
                                Bios herkende de harde schijven niet...
                                Pfft, gewoon tijdens het opstarten op DEL, F1 of wat dan ook van toepassing is drukken en je settings terug instellen. Wel eerst nieuw batterijtje er in steken.

                                BTW, ik ben voorstander van het hotspotsysteem maar alleen als het opt-in is en niet zoals nu opt-out.
                                Het argument dat de meeste gebruikers niet eens weten hoe ze de hotspot zouden moeten activeren bij opt-in getuigt van weinig respect voor de melkkoeien (sorry, klanten)
                                Wat het verbruik betreft zie ik in de settings van mijn Fritzbox toch een verschil wanneer de WiFi aan of af staat.
                                Mijn ISP dringt mij gelukkig niets op.
                                bye, Maurice
                                https://on4bam.com/
                                Nikon D7500

                                Comment

                                Working...
                                X