Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ze komen terug ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ze komen terug ...

En dat is alleen maar goed nieuws

EDIT: totaal vergeten maar onderwerpen ontsporen hier zo gemakkelijk: maak er geen jachttopic van aub.
    Last edited by Sultana; 20 februari 2012, 06:36. Reden: zie EDIT

Re: Ze komen terug ...

Is dat de foto van de spotter?
    Want ik zie een halsband....
    Misschien niet slecht om de vossenpopulatie op peil te houden.
    D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Hier de foto zelf:

Comment

Vandaag gaat er iemand van Waarnemingen.nl met de fotograaf terug naar de bossen rond Margraten om te zien of de foto idd daar genomen is. Het wordt in elk geval serieus genomen. Hopelijk is 't waar.
        Het blijft echter een enorme luk om ze te zien, ze hebben een enorm jachtgebied nodig.
        Ik heb vorig jaar verse sporen in de sneeuw gezien van een wilde lynx, maar het beest zelf niet.

Comment

Ik hoop dat het waar is, maar ik vrees voor het beestje... teveel verkeer, te veel versnipperde habitat.
          Al lijken ze het in de Ardennen wel vol te houden

Comment

goede berichten.
            alleen mijn katten maar binnenhouden denk ik...?
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

De waarnemingsfoto is alweer offline gehaald...
              Dan moet ik het stellen met mijn eigen foto van een lynx in Tsjechië die ons passeerde op amper 30 meter!

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
              [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
              Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Toeme:

Betreft de Lynx waarneming: http://waarneming.nl/waarneming/view/63231116

Op zaterdag 19 februari 2012 maakte een natuurliefhebber melding van een Euraziatische lynx in een bosgebied te Zuid-Limburg.
                Bij deskundigen is er geen twijfel dat op de bijgevoegde foto een lynx staat.
                Echter of de foto ook werkelijk in het bos te Zuid-Limburg is gemaakt is vooralsnog onduidelijk.
                Zoogdierdeskundigen van Waarneming.nl zijn op pad geweest met de waarnemer, maar hebben de locatie niet terug kunnen vinden.
                Ook was de originele foto verdwenen.
                Of het nu gaat om een fantastische waarneming of een Hoax blijft een raadsel.
                Door alle commotie heeft de waarnemer zijn waarneming verwijderd.
                In de buurlanden (Duitse Eifel en Belgische Ardennen) zijn wel bevestigde waarnemingen van lynxen, maar Nederland moet het vooralsnog doen met onbevestigde geruchten.

Comment

Working...
                X