Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Snelle draadloze verbinding......

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Snelle draadloze verbinding......

Hoi

Met computers kan ik mij redelijk behelpen, maar technische zaken zoals draadloze verbindingen gaan mij soms boven mijn petje.

Dat je voor de snelheid van het internet grotendeels afhankelijk bent van de buitenwereld ,dat versta ik wel.

Maar hoe zit dat met de snelheid van een thuisnetwerkje. Zo als ik het versta kan je hier snelheden halen die veel hoger liggen dan op het internet.

Moet je, om de hoogste snelheden te halen, je pc's en/of laptops wired verbinden of is dit wireless ook mogelijk?

Nu zijn de pc's en laptops allemaal wireless verbonden maar de snbelheid valt eigenlijk tegen als ik van pc naar pc wil.

Nu staat er een D-link draadloze router type DIR-615

Ethernetsnelheid : 100 Mbit/s (Fast Ethernet)

Wifi-standaard:802.11b, 802.11g, 802.11n

Wifi-snelheid : 300

In mijne pc zit een U.S. Robotics Wireless MAXg PCI Adapter IEEE 802.11b/g maar wat/welke er in de laptops en andere pc's zit weet ik niet. (kinderen )

Wat is nu de snelste draadloze config voor een thuisnetwerk?

Telenet is de provider maar soms zou ik ze willen buitensmijten.

Bedankt alvast voor de moeite.
    Groetjes
    ----JO

Re: Snelle draadloze verbinding......

De laatste routers zijn 450 Mbps. Bedraad is 1 Gbps de standaard, 100 Mbps is alweer oud. Let wel: dit zijn theoretische snelheden die je in de praktijk niet zult halen maar ze geven wel een indicatie voor het verschil draadloos / bedraad. Let op dat je bekabeling geschikt moet zijn voor 1 Gbps (minimaal Cat 5 dacht ik).

Nog een opmerking: je apparaten moeten die snelheden natuurlijk ook wel aankunnen, dus met oudere hardware kun je het vergeten.

Comment

Voor Gigabit Ethernet heb je minimaal Cat 5E nodig. Gewone Cat5 voldoet niet.
      In mijn nieuwbouw heb ik onlangs 600m UTP gelegd, waarvan 200m Cat6, kwestie van klaar te zijn voor de toekomst.
      pixelpusher

Comment

Bedankt voor de aanvulling. Ja, ik heb hier ook Cat 6 liggen. Naar de slaapkamer zelfs drievoudig omdat er over twee daarvan hdmi moet vanaf de htpc in de woonkamer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jo99841 Bekijk bericht
          Hoi

In mijne pc zit een U.S. Robotics Wireless MAXg PCI Adapter IEEE 802.11b/g maar wat/welke er in de laptops en andere pc's zit weet ik niet. (kinderen )
          Daar zit al een probleem
          die wireless adapter dat in je pc zit is eentje die vrij traag is , een oude standaard
          ik zou zeggen steek daar al een nieuwer kaartje in met de .n standaard
          als er een toestel tussen zit van een oudere generatie met b/g standaard dan gaat dat de boel vertragen.
          verder speelt het ook wel een rol hoever dat de pc's van de router staan
          hoe verder dat je van de router zit hoe trager dat alles zal gaan
          het beste en snelste is nog steeds via een netwerkkabel

Comment

Draadloos kan je eigenlijk niet zo een hoge snelheden halen. Als je 1 AP hebt wordt de theoretische maximale snelheid gedeeld door al je toestellen.

Cat5e bedraad is inderdaad de beste oplossing en je toestellen moeten inderdaad de snelheid aankunnen. Het beste voorbeeld hierbij zijn de goedkope NAS toestelletjes die met moeite een 100Mbit verbinding kunnen voltrekken.

Comment

Heb hier nu een Linksys E4200 staan. Een beetje duurder als de rest maar rock solid en heeft al verscheidene awards gewonnen. Kwa design mag deze van mijn vrouw in de living staan wat ook al iets is.

Ik haal praktisch tussen de 15 a 24MB/s wat meer dan ruimschoots voldoende is om vlot foto's te kunnen browsen.
              Let op dat dit al meer dan 100mbit/s is. -> mbit/s delen door 8 en je hebt de MB/s
              Ik zie verschillende gecombineerde routers verkocht worden met de wifi N standaard en 100mbit/s poortjes wat natuurlijk een beetje onzinnig is.

Met de U.S. Robotics 802.11b/g ga je max een 2 a 3MB/s halen en zoals ccc al zei je deelt altijd de bandbreedte.
              In de E4200 zitten ook 2 radio's die gelijktijdig opstaan en onafhankelijk zijn van elkaaar, een op 2,4 en de andere op 5GHz. Dus normaal zou je 2 N devices op maximale snelheid moeten kunnen hebben.
              Het beste is en blijft natuurlijk een goed koperpaar, maar pas op daar blijkt ook kaf onder het koren te zitten http://gathering.tweakers.net/forum/...ages/1491393/0

Comment

Working...
              X