Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Computervirus 7 maart.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Computervirus 7 maart.

het is schijnbaar onbegonnen werk om sommigen enige kritische zin bij te brengen eenmaal ze in de spiraal van een hype opgezogen zijn, dacht je nu werkelijk dat dit soort verhaal zich de eerste keer voordoet in computerland?
    ... en zachte heelmeesters maken stinkende wonden .. a bon entendeur salut!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
      het is schijnbaar onbegonnen werk om sommigen enige kritische zin bij te brengen eenmaal ze in de spiraal van een hype opgezogen zijn, dacht je nu werkelijk dat dit soort verhaal zich de eerste keer voordoet in computerland?
      ... en zachte heelmeesters maken stinkende wonden .. a bon entendeur salut!
      Neen,
      niet de eerste keer,
      niet de laatste keer,
      liever een keer te veel,
      of ik krijg weer duizende telefoontjes van mensen wiens computerprobleem ik moet gaan oplossen...
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
        snip
        maar ik maak mij meestal bitter weinig zorgen over virussen,
        thuis mac en linux
        en opt werk is het mijn zorg niet
        http://www.f-secure.com/v-descs/troj...schanger.shtml

Comment

Zucht, man, ik heb al door dat je mij wilt onderuit halen met alles wat ik zeg,
          maar ik speel even mee:

op mijn mac... wordt niets aangepast.... zonder mijn wachtwoord...
          3 jaar mac: 0 virussen.
          1 jaar windows xp op het werk: 3 virussen

Heb ik ergens gezegd dat er geen virussen bestaan voor mac of linux?
          neen, ik heb gezegd dat ik er mij minder zorgen in maak.

Nu jij weer...
          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Voor zover ik begrijp is die fake dns server nu uit de lucht gehaald. Op 7 maart schakelen al die toestellen die het virus hebben over op die server die niet meer bestaat en werkt hun spel niet meer. Het leven is mooi!

Goeie zaak dit virus Spijtig dat ze geen paar honderd miljoen pc's meer geïnfecteerd hebben, want het zijn vast niet de enige beestjes op die toestellen

Comment

Edit: Geen enkele indicatie over hoe men aan het "DNSChanger"virus komt ..
              In november 2011 pakte het FBI deze "criminelen" op en in maaart 2012 worden die dns servers op non actief gezet ???? sjonge .. wat een aartsdomme klooiers!!... en ik die dacht dat je bij iedere opstart de dynamische DNS parameters van je provider kreeg (behoudens als je ze zelf invult) zelfs als je een IP refresh krijgt van je provider als je PC blijt op staan (alle 24/26 u) .. en geen enkele serieuze AV kan ondertussen dat virus detecteren en uitschakelen?
              BTW moet je nu alle 10 minuten dat dns-ok ding lopen of wat?
              Beste Regulus. Je begrijpt er werkelijk helemaal geen ruk van.

Lees dit nu eens aandachtig door:

11-2=9

... en "fake" DNS servers in gebruik houden ?? kom nou zeg .. welk stel idioten doet dit nu en tot welk heilig doel? zeker als je weet hoe DNS werkt? Numerus stultorum....andermaal?

Prima bijdrage. Je kan het dus wel

Jan

Comment

Ik gebruik gewoon vaste IP-instellingen (dus geen DHCP), en dus vaste DNS instellingen.
                Kan moeilijk besmet geraken .
                Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                  Ik gebruik gewoon vaste IP-instellingen (dus geen DHCP), en dus vaste DNS instellingen.
                  Kan moeilijk besmet geraken .
                  Onzin. Die IP-instellingen worden door Trojan DNSChanger juist gewijzigd.

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht

...
                    Ja ik begrijp er geen ruk van LMAO!! ... Dat artikel is een hoop erbarmelijk gelul .. Weten jullie eigenlijk wel wat Dynamic Name Serving is en wat het doet? .. aan de zever te lezen die er hier gedebiteerd wordt duidelijk NIET ...
                    Wat zou een verkregen "verkeerd IP nummer" in gods naam moeten doen als je een "internet naam" intikt in bvb een browser behalve je naar een site loodsen waar je niet wil zijn? Als je al zo debiel bent om dat niet door te hebben en daar vrolijk op alles "ja" te antwoorden, blijf dan weg van het internet, of hebben juliie, godbetert, niet eens een fatsoenlijke bescherming tegen Trojans lopen? OMG! ROTFL! ... verder lullen jullie maar even tegen elkaar op, jullie zijn hier qua onnozelheid mekaar meer dan waard ...

Comment

Onzin. Die IP-instellingen worden door Trojan DNSChanger juist gewijzigd.

Jan
                      Die Trojan staat niet op mijn PC (toch niet volgens die test), en om dat IP van de DNS-server te wijzigen moet ik nog altijd toestemming geven, want UAC ligt hier aan...

En omdat ik geregeld die IP zaken moet invullen (zowat om de 14 dagen) zal ik wel snel zien dat het een en ander aangepast is...

Ik zie ook niet in waarom ik hierover bang zou moeten zijn....
                      Last edited by polleke_cgc; 15 februari 2012, 22:35.
                      Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                        Die Trojan staat niet op mijn PC (toch niet volgens die test), en om dat IP van de DNS-server te wijzigen moet ik nog altijd toestemming geven, want UAC ligt hier aan...
                        Voor de "betere" malware is die UAC geen probleem hoor, heb op mijn werk al pc's binnengekregen waar een trojan/virus vanalles gewijzigd had, zonder dat de gebruiker er enig idee van had:
                        - firewall uit
                        - IE en Firefox settings aangepast om langs een rogue proxy servertje te surfen
                        - ssh daemon actief
                        - anti-virus uitgeschakeld
                        - automatic updates uit
                        - windows security center uitgeschakeld
                        - malware bytes en spybotsd uitgeschakeld
                        En dat alles op een user account zonder admin rechten. Best van al, de gebruiker van die pc had er pas last van toen hij "niet meer op internet kon". Bleek dat die proxy server offline was
                        David Leemans
                        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Dit is het waard:

"Ruim 2,5 miljoen met malware besmette computers kunnen vanaf 8 maart niet meer het internet op, tenzij de gebruikers de DNS-instellingen aanpassen."
                          Klopt dat dit is wat ze schrijven ... gegevens die meestal van anti-virusmakers afkomstig zijn (of hun omgeving).
                          Niet dat er nooit iets van waar is maar ze verkopen toch ook zo graag hun software.
                          Onlangs de reportage gezien waarin duidelijk werd dat in gratis testversies valse meldingen zitten zodat je zeker de indruk krijgt dat je een anti-virus nodig hebt?

Nu langs de andere kant, elke pc van die kiekens dat minder op internet zit, des te beter.
                          Veel te veel van die ja-klikkers die allerlei zever installeren, hun eigen pc besmetten en je nadien maar bestoken met spam of andere zever!
                          Verder vinden ze het natuurlijk niet nodig om hun eigen pc te beveiligen.
                          Des te beter dat die eruit vallen!
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Ja ik begrijp er geen ruk van LMAO!! ... Dat artikel is een hoop erbarmelijk gelul .. Weten jullie eigenlijk wel wat Dynamic Name Serving is en wat het doet? ..
                            Nee, want dat bestaat niet. Er is wel Dynamic DNS, maar daar gaat het hier niet over. We hebben het over DNS (Domain Name System).

Jan

Comment

Ja ik begrijp er geen ruk van LMAO!! ... Dat artikel is een hoop erbarmelijk gelul .. Weten jullie eigenlijk wel wat Dynamic Name Serving is en wat het doet? .. aan de zever te lezen die er hier gedebiteerd wordt duidelijk NIET ...
                              Wat zou een verkregen "verkeerd IP nummer" in gods naam moeten doen als je een "internet naam" intikt in bvb een browser behalve je naar een site loodsen waar je niet wil zijn? Als je al zo debiel bent om dat niet door te hebben en daar vrolijk op alles "ja" te antwoorden, blijf dan weg van het internet, of hebben juliie, godbetert, niet eens een fatsoenlijke bescherming tegen Trojans lopen? OMG! ROTFL! ... verder lullen jullie maar even tegen elkaar op, jullie zijn hier qua onnozelheid mekaar meer dan waard ...
                              Jij weet het ook goed:

DNS : Domain... Name... System...

DDNS: Dynamic Domain Name System...

IP-nummer?? iedereen met beetje it-verstand zal het een ip-adres noemen... niet zomaar een nummer
                              internet-naam?? iedereen met beetje verstand zal het een adres noemen

iets met klok en klepel vriend.
                              Verder heb je deels gelijk, het gaat je naar een andere website leiden,
                              meestal zijn dat dan websites die net iets meer doen als "een foute website" zijn...

Mocht je enige vorm van internet kennis bevatten,
                              dan zou je beseffen wat er allemaal kan misgaan...
                              1 verkeerde site openen, kan een resem van virussen op je dak halen...

maar je hebt gelijk hoor...
                              je hebt gelijk... LOL

Beledigen kan je goed,
                              maar normaal reageren, en uitleg verschaffen....

flinke jongen jij

Comment

Er zijn er hier weinig die een beetje een beleefde toon kunnen aanslaan, het lijkt net een kleutertuin....

Comment

Working...
                                X