Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Computervirus 7 maart.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Computervirus 7 maart.

Allé, dat wordt spannend, alleen lijkt het mij nogal onwaarschijnlijk,
    volgens dat artikel, is er geen virusscanner die het zou kunnen tegenhouden,
    maar wel een paar servers die het kunnen tegenhouden ??????????
    Draaien deze soms zonder software, nog nooit zo ne zever gehoord, bij het nieuwsblad
    zitten blijkbaar ook een bende lichtgelovigen.

Re: Computervirus 7 maart.

Staat vermeld op de website van het CERT: https://www.cert.be/citizen/nl/dnsch...net-na-7-maart

Dus check je pc'tje maar...
    Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      nog nooit zo ne zever gehoord, bij het nieuwsblad
      Voor mensen die moeite hebben phishing en hoaxes van echt te onderscheiden zou dat een tamelijk straffe uitspraak zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Allé, dat wordt spannend, alleen lijkt het mij nogal onwaarschijnlijk,
        volgens dat artikel, is er geen virusscanner die het zou kunnen tegenhouden,
        maar wel een paar servers die het kunnen tegenhouden ??????????
        Draaien deze soms zonder software, nog nooit zo ne zever gehoord, bij het nieuwsblad

http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20120213_100
        Joh, je hebt er echt helemaal niets van begrepen. Hoe komt zo?

Jan

Comment

Dit werd gisteren ook in het nieuws van 19u vermeld. Voor wat het dus waard is...
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
            Dit werd gisteren ook in het nieuws van 19u vermeld. Voor wat het dus waard is...
            Dit is het waard:

"Ruim 2,5 miljoen met malware besmette computers kunnen vanaf 8 maart niet meer het internet op, tenzij de gebruikers de DNS-instellingen aanpassen."

Bron : http://www.nujij.nl/internet/dns-mal...#axzz1mLol4GFf

Effe checken dus: http://www.dns-ok.be/

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
              Dit is het waard:

"Ruim 2,5 miljoen met malware besmette computers kunnen vanaf 8 maart niet meer het internet op, tenzij de gebruikers de DNS-instellingen aanpassen."

Bron : http://www.nujij.nl/internet/dns-mal...#axzz1mLol4GFf

Effe checken dus: http://www.dns-ok.be/

Jan
              Hier blijkt alle ok.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Hier blijkt alle ok.
                Ik had niet anders van jou verwacht Theo.

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                  Ik had niet anders van jou verwacht Theo.

Jan
                  Dank u Jan voor het vertrouwen
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Altijd serieus nemen,
                    direct na het nieuw gisteren nen check gedaan en... groen scherm....alles ok!
                    EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
                    debruri.be

Comment

Ik begrijp die heisa helemaal niet .... ofwel werkt je DNS niet en dan heb je geen internet in de zin dat je bestemmingen geen IP adres krijgen en dan is dat end_of-story ttz je moet je DNS servers aanpassen in je netwerk settings ... wat dat voor kwaad kan doen is mij onduidelijk zowel als het initiele nut van een DNS server switch ...
                      Ofwel werkt het wel correct en dan is er niets aan de hand ....
                      ofwel wordt er verwezen naar een "vergiftigde" DNS server en dan is de DNS hierarchie zwaar in de fout wat gezien de DNS server structuur wereldwijd behoorlijk vreemd te noemen is ... (alhoewel dit in het verleden al voorgekomen is)
                      vergeef mij dus als ik behoorlijk sceptisch ben over dit soort mededelingen ... BTW de info stond gisteren morgen al op MSN met verwijzingen naar CERT maar bij CERT was er niets te vinden ... de krant sneller dan het CERT? ... vreemd ...

Edit: Geen enkele indicatie over hoe men aan het "DNSChanger"virus komt ..
                      In november 2011 pakte het FBI deze "criminelen" op en in maaart 2012 worden die dns servers op non actief gezet ???? sjonge .. wat een aartsdomme klooiers!!... en ik die dacht dat je bij iedere opstart de dynamische DNS parameters van je provider kreeg (behoudens als je ze zelf invult) zelfs als je een IP refresh krijgt van je provider als je PC blijt op staan (alle 24/26 u) .. en geen enkele serieuze AV kan ondertussen dat virus detecteren en uitschakelen?
                      BTW moet je nu alle 10 minuten dat dns-ok ding lopen of wat?
                      Last edited by Guest41; 14 februari 2012, 14:51.

Comment

Een snelle google zoektocht schijnt te bevestigen dat er aardig wat omheen geluld wordt ... er zijn al meldingen van "DNSChangers" in 2007 (en vroeger?)

dit kan helpen?
                        mcafee.com

f-secure.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                          Een snelle google zoektocht schijnt te bevestigen dat er aardig wat omheen geluld wordt ... er zijn al meldingen van "DNSChangers" in 2007 (en vroeger?)

dit kan helpen?
                          mcafee.com

f-secure.com
                          In het artikel word wel vermeld:
                          Dat virus komt voort uit de online-fraude van zes Estse hackers die erin slaagden om miljoenen computers te kraken en de internetverbinding meteen om te buigen naar gerichte advertentiewebsites. Na twee jaar onderzoek door de FBI kon de bende worden opgepakt.
                          dus ze melden in het artikel zelf dat het virus al meerdere jaren oud is?
                          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

11-2=9

... en "fake" DNS servers in gebruik houden ?? kom nou zeg .. welk stel idioten doet dit nu en tot welk heilig doel? zeker als je weet hoe DNS werkt? Numerus stultorum....andermaal?

lees trouwens de McAfee omschrijving door ... krijg je een realistische omkadering

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                              11-2=9

... en "fake" DNS servers in gebruik houden ?? kom nou zeg .. welk stel idioten doet dit nu en tot welk heilig doel? zeker als je weet hoe DNS werkt? Numerus stultorum....andermaal?
                              9-2 = 7

Maar ik ben word waarschijnlijk gerekend onder 1 der dwazen ^^

wel fijn hoe mensen hun intelligentie willen bewijzen met latijnse uitdrukkingen...
                              ik moet er mij precies minderwaardig om voelen.

Reactie op je edit:
                              Ik had de mcaffee omschrijving ook gelezen hoor,
                              maar ik maak mij meestal bitter weinig zorgen over virussen,
                              thuis mac en linux
                              en opt werk is het mijn zorg niet
                              Last edited by Koeno; 14 februari 2012, 15:24.
                              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Working...
                              X