Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Muizenval

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Muizenval

Oorspronkelijk geplaatst door Plumeau Bekijk bericht
    Voor zover mij bekend is gif juist pijnlijker dan de val
    Het uitdrogen begint al wanneer ze nog leven en dat is geen pretje... Een val die goed pakt is de vriendelijkste optie, maar aangezien het nogal eens mis gaat is regelmatig nalopen en bereid zijn een baksteen oid toe te passen wel een vereiste...

Ik duim dat de muisjes met het warmer worden veilig naar buiten verhuizen, dat is voor iedereen het best!
    Ze mogen van ons in de stallingen doen wat ze willen maar zij die 'verhuizen' naar onze slaapkamer lopen het risico dat hun laatste reis is.
    Jean Pierre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
      Mag ik eigenlijk wel muizen vangen ? Op een vuurpijl vastbinden en de lucht inspuiten, mag niet ...
      Dat mag wel, maar je mag het niet filmen en op internet plaatsen
      Jean Pierre.

Comment

Ik heb een ongewenste bewoner op zolder gehad. Daar wonen 3 natuurlijke vijanden van deze knagers. Doch mijn fretten waren geen probleem voor de muis, die kroop tot in de kooi om aan het voedsel van de fretten te zitten tijdens de periode dat die beneden loslopen. Vergif leggen was helemaal geen optie, gezien de mogelijkheid om toch tussen de tanden van mijn huisdieren te belanden. Daar chocolade giftig is voor dieren besloot ik het zo te proberen. Onze Jerry, de muis kreeg een naam, heeft weken chocoladedruppels gegeten. Ik telde telkens het aantal dat ik aanbood. Muisvriendelijke val met chocolade gezet dan maar, slimme Jerry kwam naar de val maar bleef enkel de chocolade nemen op het begin van het plankje. Likte zelfs choco van het plankje zonder dat de val dichtklapte, de muis bleef buiten de gevarenzone van het klepeltje.
        Na verloop van tijd verdween er geen chocolade meer en ook geen uitwerpselen van Jerry meer te vinden. Het is wel noodzakelijk om zo pure mogelijke chocolade te gebruiken en voordien geen gif gebruikt te hebben. Het gif maakt het bloed dunner en Chocolade die het bloed dikker maakt is tegengif, de muis overleeft het waarschijnlijk dan.
        Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Het uitdrogen begint al wanneer ze nog leven en dat is geen pretje... Een val die goed pakt is de vriendelijkste optie, maar aangezien het nogal eens mis gaat is regelmatig nalopen en bereid zijn een baksteen oid toe te passen wel een vereiste...
          Gif werkt logischerwijs trager en het sterven is op die manier wel minder pijnloos (maar niet onacceptabel of wreed) voor het dier. Wrede gifstoffen zoals strychnine zijn expliciet verboden (al worden ze wel nog gebruikt). Je kunt ook kooitjes kopen die toeklappen, je kunt de beestjes dan gewoon terug buiten zetten
          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Ik heb al ondervonden dat, als er (denk je) één zit en meestal meerdere rondzwerven...

Je kan ze (proberen) opkweken als huisdier, chocola, een leoke...enz., tot je op zekere dag begint geur te ontwaren..een typische geur, dan zijn ze aan het kweken..tof hoor gans je kot vol met huisdiertjes.

Geef mij maar gif, van de eerste minuut!
            Last edited by perman; 13 februari 2012, 19:29.
            perman
            canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
              Je kan ze (proberen) opkweken als huisdier, chocola, een leoke...enz., tot je op zekere dag begint geur te ontwaren..een typische geur, dan zijn ze aan het kweken..tof hoor gans je kot vol met huisdiertjes.
              Jeetje, dat zou je nu écht niet verwachten, dat die beestjes blijven & kweken als je ze eten geeft
              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Ik duim dat de muisjes met het warmer worden veilig naar buiten verhuizen, dat is voor iedereen het best!
                Lees en leer!

Modern rattengif: anticoagulantia
                Alle multi-dosis middelen zijn middelen die de bloedstolling (= coagulatie van het bloed) tegen gaan. Daarom worden ze ook wel “anticoagulantia” genoemd.

Voordelen van rattengif op basis anticoagulentia
                Belangrijkste voordelen zijn van multi dosis middelen met anticoagulentia:

ze veroorzaken geen aasschuwheid. Ratten en muizen blijven ervan eten tot ze dood gaan;
                ze zijn veiliger in het gebruik. Honden en katten zullen meestal onvoldoende binnen krijgen om ziek te worden of dood te gaan;
                bij het sterven vertonen ratten en muizen weinig tekenen van stress;
                de kadavers drogen van binnen uit op; ze rotten dus niet en gaan niet liggen stinken.
                De huidige anticoagulantia hebben allemaal dezelfde werking. Zij zorgen ervoor dat het bloed van ratten en muizen niet meer kan stollen. Het knaagdier zal tengevolge van inwendige bloedingen sterven. Dat de dieren bij het sterven weinig tekenen van stress tonen komt waarschijnlijk door de verminderde bloedtoevoer naar de hersenen.
                D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Simpele truc die ik zelf gebruikte en bijzonder efficient is:

1 Lege grote plastiek fles (cola, water...) snij je in doormidden.
                  2 Neem de kant met de flessenhals en dop er nog op.
                  3 leg de fles op een rek/kast/fornuis... half hangend over de rand
                  4 leg lichte koek/stuk brood in het uiteinde (dat hangt over de rand)
                  5 zet een grote, gladde emmer onder die over de rand hellende fles
                  6 ga slapen
                  7 zie de muis 's ochtends, gevangen in de emmer

De enige manieren waar het kan mislopen is dat het lokmiddel niet aantrekkelijk genoeg is of dat de emmer waarin ze vervolgens vallen niet hoog genoeg is. Hou er rekening mee dat de halve fles er ook in valt. En muizen zijn fervente springers.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                    Jeetje, dat zou je nu écht niet verwachten, dat die beestjes blijven & kweken als je ze eten geeft
                    Als je op 'den buiten' woont is het probleem dat ze overal kweken en tegen de winter naar 'warmere' oorden verhuizen. Ze zitten dan voornamelijk tussen de muren en de gipsplaten Maar af en toe is er een slimme bij die door die gipsplaat een gat knaagt (heerlijk geluid gedurende de nacht). Door de veelvoud aan honden is gif absoluut geen optie (niet zozeer het eten van een vergiftigde muis maar het veilig stockeren) want een ongeluk is gauw gebeurd. En dus gebruik ik een veelvoud aan methodes om de bezoekers op andere gedachten te brengen.
                    Jean Pierre.

Comment

Muizenval, stukje spek over de nagel, liefst met vel aan, muizenval op scherp (ik bedoel SCHERP) en klaar.

Comment

Muizen lopen meestal niet in het midden van een kamer, ze blijven eerder tegen de rand aan. Daar heb je dus ook het meeste kans om ze te vangen.

Zet de val zo "scherp mogelijk", dat ze zeker bij de minste beweging af gaat, anders halen ze er gewoon de kaas (of iets anders) uit.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Muizen lopen meestal niet in het midden van een kamer, ze blijven eerder tegen de rand aan. Daar heb je dus ook het meeste kans om ze te vangen.

Zet de val zo "scherp mogelijk", dat ze zeker bij de minste beweging af gaat, anders halen ze er gewoon de kaas (of iets anders) uit.
                          Ik heb ooit muizen gevangen in de meest gekende muizenval zonder een stukje aas. Gewoon gelijk Bart stelt de val dwars op de looplijn waar de muizen passeren plaatsen. Ze vangen zichzelf doordat ze over de klep lopen.
                          Mvg.
                          Robert
                          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

oppassen met muizen en kaas zie maar

grtjes

Comment

Muizen vangen doe je zo!
                              bye, Maurice
                              https://on4bam.com/
                              Nikon D7500

Comment

Zaak is ook om de muizenval na elk succesvol gebruik te koken in water om de geur van het bloed weg te krijgen. Anders werkt je muizenval maar 1 keer.
                                α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                                Flickr____No place to be

Comment

Working...