Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De politie uw ..

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De politie uw ..

Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
    'k Ga 't (nog een keer) zeggen, Walter:

Dat komt uit de Belgische wegcode en daar wordt GEEN melding gemaakt van "types" rotondes .
    Klopt... maar een verkeersplein is geen rotonde Je weet toch dat de wet altijd uitzonderingen moet voorzien, zelfs al moeten ze het een andere naam geven!
    Jean Pierre.

Comment

Re: De politie u ..

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
      Als dat bordje met de pijltjes in een ronde er staat.... dan heeft het verkeer OP de rotonde voorrang...
      Oke, dan heb ik bij deze iets bijgeleerd en dan doet iedereen het hier blijkbaar fout. Bedankt voor de info
      ::: Flickr :::

Comment

Als dat bord er staat heeft het verkeer OP de rotonde voorrang...
        niet omgekeerd...

Ik denk niet dat die haaientanden daar een verplichting zijn...
        De agent beslist. Als hij het verkeer regelt moet je in zijn ogen kunnen lezen wat je moet doen, ook als dat betekent dat je de borden en wegmarkeringen daarbij negeert. Het bord, of wat dan ook, heeft pas voorrang als er geen agent is, en dan zelfs indien het in tegenspraak is met een wegmarkering. Wegmarkeringen op de grond staan namelijk het laagste in de hiërarchie. Logisch, want ze kunnen niet zo snel van gedacht veranderen.
        Als een agent zegt dat je op de stoep moet parkeren, dan overroept dat alle bestaande regels in dat verband, of platen, verfstrepen, of wat dan ook... zelfs die van Nederland.
        Last edited by Poza; 9 februari 2012, 16:23.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
          als we nu eens iedereen die aan het werk is gaan volgen en opmerkingen maken waar gaan we dan eindigen?
          Wie zonder fouten is werpe de eerste steen.
          Verder kunnen we ons best niet te veel ergeren aan het gedrag van anderen, wie er het meeste last van heeft is diegene die zich ergert, niet diegene waaraan men zich ergert :-)
          Waar we dan gaan eindigen?
          Als iedereen bewust is en blijft van zijn verantwoordelijkheid dan was die vraag niet nodig
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Juist! Net zoals zij van ons verwachten dat we ons "normaal" en behoorlijk gedragen .
            Haal alle snelheidsduivels, superslakken, middenvakrijders, linkervakrijders, doodrijders, foutparkeerders, pechstrookrijders, roodlichtrijders, groenlichtdromers, pasafsnijders, windowshoppers,... van de weg en alle files zijn meteen opgelost .
            (Of ben ik dan alleen op de weg? )

'k Ga 't (nog een keer) zeggen, Walter:

Dat komt uit de Belgische wegcode en daar wordt GEEN melding gemaakt van "types" rotondes .
            Zou het niet tijd worden Vimmeke

En zo'n rotonde is een goede oplossing imho.
            En de regel is simpel.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AndriesDeLeener Bekijk bericht
              Dit bord staat er meerdere keren op: http://www.autoweetjes.com/verkeersb...ijrichting.gif

Geen haaientanden, ik ga er dus vanuit dat je in dit geval voorrang van rechts moet verlenen en de dat bord geeft zoals de titel van de foto zegt, de richting aan.
              Dit bord heeft niks met voorang te maken. Het staat niet bij de voorangsborden. Dit is een gebodsbord en betekent Verplicht rondgaand verkeer.

Dit zijn de voorangsborden:
              http://ww.gratisrijbewijsonline.be/b...angsborden.htm

En dit zijn gebodsborden (blauw met wit)
              http://ww.gratisrijbewijsonline.be/b...bodsborden.htm
              https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

Comment

Ben is gaan kijken en heb me blijkbaar vergist qua bord. Het is geen D1 maar een D2 dat er staat, verder geen andere borden. Maw gewoon dat je rechts van het 'rondpunt' moet rijden. Dit bevestigt nogmaals mijn gevoel dat het hier niet om een 'rotonde' gaat. Maar meld gerust je mening. Ik doe het liever juist dan fout in de toekomst.

Comment

Als dat bordje met de pijltjes in een ronde er staat.... dan heeft het verkeer OP de rotonde voorrang...
                  Mmm, bijna goed.
                  2.39. "Rotonde" : weg waarop het verkeer in één richting geschiedt rond een aangelegd middeneiland en gesignaleerd met verkeersborden D5 en waarvan de toegangswegen voorzien zijn van verkeersborden B1 of B5.
                  Alweer uit de (Belgische) wegcode.
                  Er zijn dus 3 voorwaarden om van een rotonde te mogen spreken:
                  - Middeneiland
                  - Borden D5 (rondjes rijden)
                  - Borden B1 (omgekeerde driehoek) of B5 (STOP).

Misschien voldoet de plaats die TS als Rotonde aanduid niet aan al die voorwaarden... maar dan is 't ook geen rotonde en mág hij kwaad zijn op de polies .

Just is just .

EDIT: TS gaf tijdens mijn typwerk aan dat de bordencombinatie inderdaad niet van dien aard is dat we mogen spreken van... een rotonde .
                  Last edited by VIM; 9 februari 2012, 17:56. Reden: EDIT
                  Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                  Oók wandelen met GPS?

Comment

Mmm, bijna goed.
                    - Middeneiland

Misschien voldoet de plaats die TS als Rotonde aanduid niet aan al die voorwaarden... maar dan is 't ook geen rotonde en mág hij kwaad zijn op de polies .

Just is just .

EDIT: TS gaf tijdens mijn typwerk aan dat de bordencombinatie inderdaad niet van dien aard is dat we mogen spreken van... een rotonde .
                    Bedankt VIM voor de opheldering Dan heb ik de foute term 'rotonde' gebruikt.
                    Last edited by AndriesDeLeener; 9 februari 2012, 20:07.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Ik dacht dat voertuigen die OP de rotonde rijden altijd voorrang hebben
                      Niet elke rotonde Theo, bij rotondes zonder verkeersborden geldt nog altijd de voorrang van rechts .
                      edit : iemand was mij al voor ...
                      Trouwens hier hebben ze van die gewone kruispunten, waar men een soort rotonde heeft geplaatst ( soort rond mini plein eigenlijk), daar moet je nog altijd naar links pinken als je linksaf wil ( en rechts andersom) , de meesten gebruiken geeneens hun pinker .
                      Last edited by toerist; 9 februari 2012, 18:48.
                      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                      George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        Tja, laat mij dan eens een positieve reactie over de politie posten.

Mijn zoon wordt terwijl hij met de fiets reed, aangereden door een auto zonder veel erg (fiets kapot, en kleine schaafwonde aan de knie).

Nadat ik mijn zoon en wat later de politie aan de lijn had hebben ze PV opgemaakt. En daarna hebben ze hem met fiets en al naar huis gebracht.
                        Ik vond ze zeer correct en beleefd tegen mij, maar zeker ook tegen mijn zoon.
                        en zo weet ik er nog veeeeeeeel meer.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

als er hier in de buurt een sirene te horen is, dan leggen de frituren alvast wat friet in het frietuurvet, het is meestal een teken dat de goeie klanten in aantocht zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
                            als er hier in de buurt een sirene te horen is, dan leggen de frituren alvast wat friet in het frietuurvet, het is meestal een teken dat de goeie klanten in aantocht zijn.
                            Zo ies dat...

Den ambulance is het feest comité,
                            Den brandweer spelen waterspellekes,
                            De politie eet enkel frieten,
                            De bevolking is te beklagen,
                            De overheid zijn dieven,

nog iemand wat clichés om er bij te gooien?

De politie mijn vriend.... ze zijn niet perfect, maar zijt eens eerlijk, wie van uw vrienden wel?
                            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Mmm, bijna goed.
                              - Middeneiland

Just is just .

Ok thx :-)

Ge hebt gelijk just is just...

Alleszins, nu blijkt dat we zoiezo op een "verkeerd spoor" aan het denken waren...
                              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

gisterenavond nog ei zo na aangereden door een vreemdeling die de rotonde kwam opgestoven met zijn BMW, terwijl ik er al op was.
                                EN hij was aan 't bellen met z'n gsm aan z'n oor.
                                Ik had veel goesting om er tegenaan te rijden.
                                was alleszins in mijn recht geweest.
                                maar goed dat ik het niet gedaan heb, want dan staan er gelijk dertig man rond u.
                                Daar mag de politie eens véél strenger op zijn, dat gebel aan het stuur.
                                Ook op de Antwerpse ring wordt er lustig gebeld, aan 100 km per uur.
                                Dan verschieten ze dat er doden vallen.

Comment

Working...
                                X