Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De politie uw ..

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De politie u ..

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Googel een keertje op rotonde en zie dan de afbeeldingen
    Nu de wet op dat gebied ken ik ook niet tot in de puntjes
    Google niet op beeldjes,
    maar op werkelijke informatie...
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AndriesDeLeener Bekijk bericht
      Je hebt op de rotonde niet altijd voorrang. Dit hangt inderdaad af van de borden die er staan of de haaientanden die al dan niet aanwezig zijn.

EDIT: heb het even verder opgezocht, een correctere benaming is blijkbaar 'rond plein'. Toch staan op dit plein de officiële 'rotonde' verkeersborden.

Voor mij is een combi = een politievoertuig, mijn excuses voor het ongemak . Trouwens gaat het in de titel over 'de politie', de link tussen politie en combi lijkt me nu niet zo heel moeilijk om te maken.

Politieke discussie of niet, ze mogen dit van mij gerust sluiten hoor als het niet past.

Verder ben ik niet uitgestapt omdat ik mij enkel in fout kon parkeren op die plaats waar zij uiteindelijk stopten. En ik ga hen niet verwijten wat ik dan zelf doe.
      Wij begrijpen je wel Andries
      Men verwacht van de politie dat die zich 'normaal' en behoorlijk gedraagt.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Je hebt op de rotonde niet altijd voorrang. Dit hangt inderdaad af van de borden die er staan of de haaientanden die al dan niet aanwezig zijn.

EDIT: heb het even verder opgezocht, een correctere benaming is blijkbaar 'rond plein'. Toch staan op dit plein de officiële 'rotonde' verkeersborden.

Voor mij is een combi = een politievoertuig, mijn excuses voor het ongemak . Trouwens gaat het in de titel over 'de politie', de link tussen politie en combi lijkt me nu niet zo heel moeilijk om te maken.

Politieke discussie of niet, ze mogen dit van mij gerust sluiten hoor als het niet past.

Verder ben ik niet uitgestapt omdat ik mij enkel in fout kon parkeren op die plaats waar zij uiteindelijk stopten. En ik ga hen niet verwijten wat ik dan zelf doe.
        en welke borden stonden er nu juist?
        want volg niet direct wat je nu wilt bedoelen
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Daar komt het inderdaad op neer Theo
          ::: Flickr :::

Comment

Artikel een: " De baas heeft altijd gelijk "
            Artikel twee: " In de uitzonderlijke gevallen waar de baas géén gelijk heeft, blijft artikel één toch van toepassing "

MVG, Jeff C.
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
              en welke borden stonden er nu juist?
              want volg niet direct wat je nu wilt bedoelen
              Dit bord staat er meerdere keren op: http://www.autoweetjes.com/verkeersb...ijrichting.gif

Geen haaientanden, ik ga er dus vanuit dat je in dit geval voorrang van rechts moet verlenen en de dat bord geeft zoals de titel van de foto zegt, de richting aan.

Comment

Ik dacht dat rond punt een gallicisme is. Rotonde het enige correcte Nederlands voor wat in het Frans een "rond point" is. Of niet?
                Mvg.
                Robert
                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Dit bord staat er meerdere keren op: http://www.autoweetjes.com/verkeersb...ijrichting.gif

Geen haaientanden, ik ga er dus vanuit dat je in dit geval voorrang van rechts moet verlenen.
                  Dan moet je dringend je verkeersregels studeren...
                  Als dat bord er staat heeft het verkeer OP de rotonde voorrang...
                  niet omgekeerd...

Ik denk niet dat die haaientanden daar een verplichting zijn...

Comment

.. vriend en voorbeeld?
                    De politie mag alles... als de dienst het vereist! En dat is een heel ruim begrip heb ik begrepen.
                    Jean Pierre.

Comment

Voor mij is een combi = een politievoertuig, mijn excuses voor het ongemak .
                      Voor mij is een combi een bestelauto, een stationwagon / break (beide absurde woorden overigens) of desnoods een vrachtwagencombinatie. Hoe komen jullie aan combi = politievoertuig?

Trouwens gaat het in de titel over 'de politie', de link tussen politie en combi lijkt me nu niet zo heel moeilijk om te maken.
                      Toch wel. Ik was aan het eind van je verhaal en vroeg me af wanneer komt die politie nou op de proppen? Ik dacht eerst dat je je beklaagde dat er niet overal politie was om alle rotondes en straten in de gaten te houden. Toen ben ik opnieuw gaan lezen en zag ik ineens het woord agent.

Daar zou ik geen enkele moeite mee hebben, het zou namelijk helpen als ze zelf het goede voorbeeld geven. Maar even stilstaan en door je raampje praten is ook nog een optie. Dat niet-richtingaangeven wordt echt een plaag.

Comment

Re: De politie uw ..

Juist! Net zoals zij van ons verwachten dat we ons "normaal" en behoorlijk gedragen .
                        Haal alle snelheidsduivels, superslakken, middenvakrijders, linkervakrijders, doodrijders, foutparkeerders, pechstrookrijders, roodlichtrijders, groenlichtdromers, pasafsnijders, windowshoppers,... van de weg en alle files zijn meteen opgelost .
                        (Of ben ik dan alleen op de weg? )

'k Ga 't (nog een keer) zeggen, Walter:
                        12.3.1. Elke bestuurder moet voorrang verlenen aan de bestuurder die van rechts komt, behalve indien hij op een rotonde rijdt of indien de bestuurder die van rechts komt uit een verboden rijrichting komt.
                        Dat komt uit de Belgische wegcode en daar wordt GEEN melding gemaakt van "types" rotondes .
                        Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                        Oók wandelen met GPS?

Comment

Tja, laat mij dan eens een positieve reactie over de politie posten.

Mijn zoon wordt terwijl hij met de fiets reed, aangereden door een auto zonder veel erg (fiets kapot, en kleine schaafwonde aan de knie).

Nadat ik mijn zoon en wat later de politie aan de lijn had hebben ze PV opgemaakt. En daarna hebben ze hem met fiets en al naar huis gebracht.
                          Ik vond ze zeer correct en beleefd tegen mij, maar zeker ook tegen mijn zoon.

Comment

als we nu eens iedereen die aan het werk is gaan volgen en opmerkingen maken waar gaan we dan eindigen?
                            Wie zonder fouten is werpe de eerste steen.
                            Verder kunnen we ons best niet te veel ergeren aan het gedrag van anderen, wie er het meeste last van heeft is diegene die zich ergert, niet diegene waaraan men zich ergert :-)
                            Albums
                            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                              Dan moet je dringend je verkeersregels studeren...
                              Als dat bord er staat heeft het verkeer OP de rotonde voorrang...
                              niet omgekeerd...

Ik denk niet dat die haaientanden daar een verplichting zijn...
                              Ik denk dat het interessant zou zijn om te weten of dit een rotonde is.

Volgens wat ik google is een rotonde: een weg waarop het verkeer in één richting geschiedt rond een aangelegd middeneiland en gesignaleerd met verkeersborden D5 en waarvan de toegangswegen voorzien zijn van verkeersborden B1 of B5.

Indien dit het geval is dan geef je inderdaad voorrang aan zij die op de rotonde rijden.

Aangezien het in dit geval een '''''rotonde''''' is met enkel de vermelding van bord D5 en geen B1 of B5 denk ik dat we dit eerder als een rond plein (ook gezien de grootte) moeten bekijken, zoals ik enkele posts terug vermelde. In dat geval geef je wel voorrang van rechts.

Comment

Ik denk dat het interessant zou zijn om te weten of dit een rotonde is.

Volgens wat ik google is een rotonde: een weg waarop het verkeer in één richting geschiedt rond een aangelegd middeneiland en gesignaleerd met verkeersborden D5 en waarvan de toegangswegen voorzien zijn van verkeersborden B1 of B5.

Indien dit het geval is dan geef je inderdaad voorrang aan zij die op de rotonde rijden.

Aangezien het in dit geval een '''''rotonde''''' is met enkel de vermelding van bord D5 en geen B1 of B5 denk ik dat we dit eerder als een rond plein (ook gezien de grootte) moeten bekijken, zoals ik enkele posts terug vermelde. In dat geval geef je wel voorrang van rechts.
                                Als dat bordje met de pijltjes in een ronde er staat.... dan heeft het verkeer OP de rotonde voorrang...

Comment

Working...
                                X